پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
معاون سازمان مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: تا پایان امسال حدود 40 هزار واحد مسکن مهر باقیمانده در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت تکمیل خواهد شد.

شعار سال: جواد حق‌شناس در حاشیه بازدید از پروژه مسکن مهر سلطان‌آباد در شهرستان شیراز، افزود: تاکنون حدود 280 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به صورت فروش اقساطی به متقاضیان واگذار شده است .

به گفته وی سهمیه بنیاد مسکن در احداث مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت حدود 347 هزار و 105 واحد بوده که احداث 305 هزار واحد تا کنون به پایاین رسیده است .

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور همچنین گفت: حدود هفت تا هشت هزار واحد مسکن مهر نیز دراین شهرها به دلایل مختلف از جمله مشکلات تعاونی‌ها با مسائل و چالش‌هایی همراه است که برای رفع تعارض و مشکلات این واحدها نیز چاره اندیشی می‌کنیم.

حق‌شناس گفت: وزارت نیرو برای تامین زیر ساخت‌های مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت همکاری و مشارکت خوبی داشته است.

وی همچنین از مشارکت بانک‌های عامل قدردانی و اضافه کرد: در طرح‌های یاد شده از مجموع 7500 میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات حدود 6700 میلیارد تومان جذب شده است.

وی با بین اینکه حدود 280 هزار واحد مسکن مهر به‌صورت اقساط به فروش رفته است، افزود: پروژه‌های مسکن مهر نسبت به سایر پروژه‌ها در جایگاه مناسب‌تر و بهتری قرار دارد و به لطف خدا پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تائید وزارت راه و شهرسازی هم از لحاظ کیفیت و هم ازلحاظ مصرف‌کنندگان در جایگاه خوبی قرار دارد.

حق‌شناس گفت: امسال احداث 10 هزار واحد مسکونی جدید و حدود 15 هزار واحد مسکونی به جای مانده از سال‌های گذشته در شهرهای مختلف در حال اجرا است که امیدواریم تا پایان امسال 7 یا هشت هزار واحد از این تعداد تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: برنامه برای رونق بخشی بخش مسکن را به دولت پیشنهاد داده‌ایم، تعداد واحدهای این برنامه 335 هزار واحد را شامل می‌شود و زمین، طرح و برنامه‌های آن آماده شده و فقط منتظر تسهیلات مناسب هستیم که در این خصوص بانک مسکن قول‌هایی داده است.

به گفته حق‌شناس خیرین نیز در ساخت مسکن و همکاری با بنیاد مشارکت گسترده دارند و تعداد 28 هزار واحد نیز توسط خیرین در حال ساخت است و برخی از طرح‌های خیر ساز نیز منتظر در اختیار گذاشتن زمین از طرف وزارت راه و شهرسازی هستند تا کار خود را گسترش دهند.

این مقام مسئول در مورد رکود بخش مسکن نیز گفت: رکود در بخش مسکن مربوط به کل برنامه اقتصادی است، دولت در این زمینه اقداماتی داشته و کم کم نشانه‌هایی از رفع رکود دیده می‌شود. اکنون قیمت‌های مسکن واگذارشده تقریباً باقیمت تمام شده برابری می‌کند درنتیجه به نظر می‌رسد رکود بخش مسکن نیز پایان یابد و رونق به این بخش بازگردد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: طبق توافقی که با سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت انجام‌ شده، برای تمام خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر در شهرها و روستاها تسهیلاتی ویژه در نظر گرفته‌ شده و براساس توافق با حوزه خدمات علمی کشور، در برخی مناطق موردنیاز، حتی طلبه‌ها را در صاحب‌خانه شدن کمک و یاری کنیم.

او همچنین گفت: گام نخست پروژه مسکن سلطان آباد شیراز شامل 492 واحد مسکونی است که در شهرک نشاط احداث می‌شود، این پروژه که حدود 10 درصد پیشرفت دارد و شامل واحدهای یک خوابه و دو خوابه ویژه محرومین است .

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران«ایسنا»، تاریخ انتشار 10 مرداد 95 ، کد مطلب: 95050105335: www.isna.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین