پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۱۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
چندی قبل بیمه دی اعلام کرد که بنیاد شهید دو هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهکار است که در صورت پرداخت نکردن این مبلغ به بیمه ادامه ارائه خدمات به جامعه ایثارگران دچار مشکل خواهد شد.
شعار سال: چندی قبل بیمه دی اعلام کرد که بنیاد شهید دو هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهکار است که در صورت پرداخت نکردن این مبلغ به بیمه ادامه ارائه خدمات به جامعه ایثارگران دچار مشکل خواهد شد. همچنین دی ماه 97 نیز بیمه ایران از بدهکاری هزار میلیارد تومانی این بنیاد به بیمه ایران خبر داد. اگرچه مسئولان بنیاد شهید در موضوع درمان ایثارگران اهتمام جدی به کار بسته اند اما طبیعی است وقتی پول و اعتبار کافی نباشد، چندان نمی توان کاری را از پیش برد.

 به صحبت های این مادر شهید در یکی از شهرستان های خراسان رضوی توجه کنید: «برای این که توان راه رفتن ندارم با تماس تلفنی پزشک از شهرستان داورزن برای مداوایم با تعرفه آزاد می‌آید و باید به شکل نقدی پول درمان را پرداخت کنم، همسرم حدود شش سال قبل به رحمت خدا رفت و تا زمانی که او بود هیچ مشکل مالی نداشتم ولی هم اکنون حدود یک سال است بیمه نسخه‌های درمانی را پرداخت نکرده و هر ماه بخشی از حقوقم برای همین موارد هزینه می شود.»

علاوه بر این چندی قبل یکی از مسئولان استانی بنیاد شهید اعلام کرد: بخشی از مراکز درمانی به دلیل پشتیبانی نکردن بیمه، به ایثارگران خدمات ارائه نمی کنند. برای بررسی این موضوع به سراغ تعدادی از نمایندگان مجلس رفتیم. آن ها ادامه برگزاری جلسات پیگیری، ورود جدی دولت به موضوع و البته پاسخ گو بودن بنیاد شهید به مسائل پیش رو را راهکارهای حل مشکلات موجود بنیاد شهید می دانند.

دولت باید تامین کند

احمد امیرآبادی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به برگزاری جلسات رایزنی نمایندگان ایثارگر با سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبارات مالی بیمه تکمیلی ایثارگران در سال گذشته معتقد است که  این رایزنی ها باید برای تامین کسری بودجه سال 99 ادامه یابد.
وی با بیان این که منابع مالی مورد نیاز صندوق بیمه ها باید از سوی دولت تامین شود به ما می گوید: شایسته نیست ایثارگران که برای حفظ مرزهای میهن اسلامی از جان خود گذشته اند مورد بی مهری قرار گیرند.

نماینده قم در مجلس مدعی است: آقای شهیدی رئیس بنیاد شهید در جلسات فراکسیون ایثارگران حضور می یابد اما متاسفانه جواب گوی نمایندگان نیست.

پاسخ گو نبودن!

وی یادآورمی شود که  یکی از دلایلی که نمایندگان را واداشته است به دنبال ایجاد وزارت ایثارگران یا وزارت محیط زیست باشد همین پاسخ گو نبودن هاست.

منتظر تحقق وعده دولت هستیم

امیرآبادی همچنین با بیان این که  رئیس مجلس همواره متذکر می شود که اعتبار خدماتی ایثارگران به هر صورت که شده باید تامین شود، می گوید: همچنان منتظر هستیم دولت به وعده ای که در زمینه بیمه ایثارگران داده عمل کند و اعتبارات مالی در لایحه بودجه برای بیمه ایثارگران را به نحو درست مورد توجه قرار دهد تا سال آینده شاهد کوچک ترین مشکل در این زمینه نباشیم.

برنامه فراکسیون ایثارگران و کمیسیون بهداشت مجلس

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی هم درباره راهکارمجلس برای تامین اعتبار مالی برای خدمات به ایثارگران به خبرنگار پارلمانی خراسان چنین می گوید:  به تازگی جلساتی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درزمینه تامین خدمات درمانی برای ایثارگران با مسئولان بنیاد شهید داشته ایم و بناداریم این نشست ها را ادامه دهیم.

افزایش سرانه ولی خدمات کمتر

وی افزود:  در این جلسات اعلام شد که از سال 90 تا 97 سرانه ارائه خدمات مالی به ایثارگران هزار برابر شده اما متاسفانه خدمات کمتری به این قشر عزیز ارائه شده است.نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآورشد که بخش زیادی از مشکلات خدمات به ایثارگران مربوط به شرکت های اقماری است. باید بنیاد شهید مجاب شود به جای به کارگیری این شرکت ها از شرکت هایی که کارایی مورد قبولی در زمینه ارائه خدمات دارند استفاده شود.

دولت باید با افتخار اعتبار بیمه ایثارگران را تامین کند

محمد کاظمی عضو دیگر فراکسیون ایثارگران مجلس هم در این باره می گوید: جانبازان و ایثارگران با نمایندگان مجلس به صورت مکرر در تماس هستند و از درمان خود ابراز نارضایتی می کنند .
در جلساتی هم که در بنیاد شهید و امور ایثارگران با این عزیزان داشته ایم،  از این موضوع گلایه کرده اند. سوال این جاست که چرا یک سازمان دولتی اعتباراتی ندارد که بخواهد آن را هزینه درمان کارمند ایثارگر خود کند.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید دارد:  دولت باید با افتخار هزینه درمان ایثارگران و اعتبار بیمه آن ها را تامین کند و  ما نیز به عنوان قانون گذار از اقدامات دولت در این زمینه استقبال می کنیم.

 اگر نمی توانند مسئولیت را رها کنند

امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس و البته از دست اندرکاران اصلی طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید هم در این زمینه با انتقاد از برخی کم کاری ها در رفع مشکلات موجود در جامعه ایثارگران، می گوید: متاسفانه ایثارگران با برخی تصمیمات غلط همچنان مورد بی توجهی هستند.

وی می افزاید: این نوع برخورد ها ایثارگران را به مسئولان بدبین می کند به طوری که    سال گذشته برخی از این جامعه محترم چندین بار خواستند تجمع کنند ولی از آن ها خواسته اند که این کار را نکنند تا مشکلات از طریق مجلس حل و فصل شود.

خجسته با بیان این که از آقای شهیدی خواسته ایم که اگر نمی توانند مدیریت کنند مسئولیت را رها کنند، خاطرنشان می کند:  "مشکلات بیمه ایثارگران باید به طور کامل رفع شود.عضو فراکسیون ایثارگران مجلس همچنین تاکید می کند: در شرایط کنونی حقوق ایثارگران افزایش نیافته است و تورم  به آن ها فشار مضاعف وارد می کند. جامعه ایثارگری چه باید بکنند و به چه کسی پناه ببرند.

حقوقی که از آن دفاع نمی شود!

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی هم با انتقاد از کمبود اعتبارات بیمه ایثارگران طی امسال گفت: هم اکنون ایثارگران و جانبازان دچار مشکلات عدیده در زمینه خدمات درمانی هستند. انتظار ما از آقای شهیدی این است که مانند سال های گذشته عمل نکند و  در هیئت دولت مدافع حقوق ایثارگران باشد، دولت هم به گونه ای عمل کند که اعتبارمالی ایثارگران در سال آینده با مشکل مواجه نشود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار: 23 مهر 1398، کدخبر: 675147 ، www.khorasannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
1
مشکل در دولت و سازمان برنامه و بودجه است
مسیب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
واقعا این درست است که رئیس جمهور و مسئولین در مناسبت های مختلف به دیدار ایثارگران می روند ولی بیمه ی تکمیلی آنها را از طرف دیگر منهدم می کنند . این چه توجیهی دارد .....
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین