پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۸۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
انجمن علمی باستان‌شناسی ایران دربارۀ نشست علمی چغاگاوانه به اطلاع عزیزان می‌رساند که نشست علمی چغاگاوانه به‌دلیل فقدان شرایط لازم در دانشگاه پیام نور بر گزار نمی‌شود و به زمان و مکان ‌مناسب دیگری موکول شده که پس از هماهنگی‌های لازم به‌زودی به اطلاع عزیزان خواهد رسید.

شعارسال: انجمن علمی باستان‌شناسی ایران دربارۀ نشست علمی چغاگاوانه به اطلاع عزیزان می‌رساند که نشست علمی چغاگاوانه به‌دلیل فقدان شرایط لازم در دانشگاه پیام نور بر گزار نمی‌شود و به زمان و مکان ‌مناسب دیگری موکول شده است که پس از هماهنگی‌های لازم به‌زودی به اطلاع عزیزان خواهد رسید.

 

بنابراین برنامه مذکور در روز پنجشنبه دوم ‌آبان ماه 1398 لغو شده است.‌

 

انجمن علمی باستان‌شناسی ایران

 

 

 

 

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

مقرر شده بود که در تاریخ دوم آبان ماه ۱۳۹۸ و با هدف واکاوی ابعاد گوناگون تاریخی و باستان شناسی تپه چغاگاوانه، نشستی نیم روزه با حضور صاحب نظرانی که اسامی آن‌ها در ادامه متن امده به میزبانی دانشگاه پیام نور اسلام آباد غرب، برگزار شود.
پروفسور مسعود گلزاری
پروفسور کامیار عبدی
دکتر مهرداد ملکزاده
دکتر سجاد علی بیگی
دکتر سجاد دادفر
دبیر نشست: دکتر نظام علی دهنوی

*** محل نشست : کرمانشاه، اسلام آباد غرب، کمربندی شرقی، سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور


***تپه چُغاگاوانه مربوط به دوران پیش از تاریخ و تاریخی است و در اسلام‌آباد غرب کرمانشاه جای دارد که یکی از گنجینه‌های فرهنگی ایرانِ ورجاوند است. کاوش‌های باستان شناسی در این محوطه به یافت بنایی از عصر آهن دو (حدود ۹۰۰ – ۸۰۰ پیش از میلاد) انجامید.۵۶ لوح گلی سالم و ۲۸ قطعه شکسته نیز به دست آمد که به خط میخی نوشته شده و مربوط به سدۀ ۱۸ و ۱۹ پیش از میلاد است. در کف یکی از اتاق‌ها پیکرک به احتمال خدابانویی به طول ۷ سانتی متر و یک مهر استوانه‌ای با ۳ ردیف خط میخی بابلی یافت شد که بر آن بانویی با لباس چین دار بلند و کلاه گرد نقش بسته که در برابر یکی از خدایان ایستاده است. نوشتۀ مهر چنین است: «شمی توم دختر نوری ری خدمتگزار خدای ادد».

اطلاعیه انجمن علمی باستان‌شناسی ایران دربارۀ نشست علمی چغاگاوانه

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فرتلک نیوز ،تاریخ انتشار:1  آبان 1398،کدخبر:221608 ،www.fartaknews.com / سایر منابع .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
0
0
چرا پیام نور آمادگی نداست؟ برای نصف روز که آمادگی نمی خواد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین