پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۰۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
مطالعه جدید محققان دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد کارگران و کارمندانی که شاد و راضی هستند ۱۳ درصد کارآمدتر هستند و بازدهی بیشتری دارند. یک مطالعه گسترده در مورد ارتباط بین شادی و رضایت و بهره‌وری نشان داده است که کارگران و کارمندانی که خوشحال هستند، ۱۳ درصد از بازدهی بیشتری برخوردار هستند.این تحقیق توسط "جان امانوئل دی‌نو"(Jan-Emmanuel De Neve) از دانشگاه آکسفورد با همکاری شرکت مخابرات انگلیس(BT) و "جورج وارد" از موسسه فناوری ماساچوست(MIT) و "کلمنت بلت" از دانشگاه اراسموس روتردام طی یک دوره شش ماهه انجام شد.

شعار سال: یک مطالعه گسترده در مورد ارتباط بین شادی و رضایت و بهره‌وری نشان داده است که کارگران و کارمندانی که خوشحال هستند، ۱۳ درصد از بازدهی بیشتری برخوردار هستند.

این تحقیق توسط "جان امانوئل دی‌نو"(Jan-Emmanuel De Neve) از دانشگاه آکسفورد با همکاری شرکت مخابرات انگلیس(BT) و "جورج وارد" از موسسه فناوری ماساچوست(MIT) و "کلمنت بلت" از دانشگاه اراسموس روتردام طی یک دوره شش ماهه انجام شد.

پروفسور دی‌نو گفت: ما دریافتیم که وقتی کارمندان شادتر هستند، سریع‌تر کار می‌کنند و مهم‌تر از همه، تماس‌های بیشتری را به فروش منتهی می‌کنند.

نویسندگان اظهار داشتند که اگرچه پیوند بین شادی و بهره‌وری غالباً مورد بحث قرار گرفته است، اما مطالعه آنها اولین شواهد علمی بر پایه تحقیق روی افراد را برای این رابطه پدید آورده است، به طوری که پروفسور دی‌نو می‌گوید: تاکنون هیچ وقت چنین شواهد محکمی وجود نداشته است.

تحقیقات اخیر نشان داده است که پرداخت حقوق مناسب و به موقع از چیزهایی است که موجب خوشحالی کارکنان می‌شود.

پروفسور دی‌نو گفت: به نظر می‌رسد فضای قابل توجهی برای بهبود شادی کارمندان در هنگام کار وجود دارد. اگرچه این موضوع به وضوح به نفع کارکنان است، اما تجزیه و تحلیل ما نشان می‌دهد که شاد کردن کارکنان به نفع کارفرمایان نیز هست.

در این مطالعه از کارمندان BT خواسته شد به مدت شش ماه در پایان هر هفته وضعیت روانی خود را با استفاده از یک نظرسنجی ساده حاوی پنج شکلک(ایموجی) از خیلی ناراحت تا بسیار خوشحال ارسال کنند.

اطلاعات مربوط به حضور کارکنان در محل کار، تبدیل تماس به فروش و رضایت مشتری همراه با ساعات و زمان تعطیلات ردیابی شد. محققان این اطلاعات را در کنار داده‌های کارفرما در مورد مشخصات و ویژگی‌های کارکنان، برنامه‌های کاری و بهره وری آنها قرار دادند.

این مطالعه همچنین به شرایط آب و هوایی محلی دقت داشت و از رابطه منفی آشکار بین شرایط نامساعد جوی و خوشحالی کارکنان پرده برداشت.

در نهایت محققان دریافتند که کارکنان خوشحال به رغم اینکه بیشتر از همکاران ناراضی و غمگین خود کار نمی‌کنند، در زمان کار خود بازدهی بیشتری دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 6 آبان 98، کد خبر: 98080603154، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین