پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۲۲۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: استکبار جهانی به دنبال کند کردن سلاح محور مقاومت با استفاده از فتنه‌های اخیر در عراق و لبنان است، لذا مردم این 2 کشور نباید زمینه‌ سواستفاده از مطالبات‌شان را بدهند.
شعارسال: حسین شیخ‌الاسلام کارشناس مسائل غرب آسیا درباره اظهارات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر پیگیری مطالبات به حق مردم عراق و لبنان در چارچوب ساختارهای قانونی این دو کشور گفت: مقاومت هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر امکانات و تجهیزات نسبت به گذشته قدرت بیشتری پیدا کرده است و آمادگی مقابله با دشمنان با توجه به در اختیار گرفتن فناوری‌های نظامی در محور مقاومت بیشتر شده است.

وی افزود: محور مقاومت با توجه به امکاناتی که هم‌اکنون در اختیار دارد از رژیم صهیونیستی پیشی گرفته و همین موضوع باعث نگرانی دشمنان شده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: سلام مقاومت هم‌اکنون قوی‌تر و کارآتر از اسلحه دشمن شده است لذا آمریکا و رژیم صهیونیستی با استفاده از تمامی امکانات خود و با برنامه‌ریزی لازم و کمک از پول برخی کشورهای مرتجع منطقه به دنبال ضربه زدن به محور مقاومت هستند.

شیخ‌الاسلام گفت: محور مقاومت جریانی است که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران فعالیت خود را آغاز کرده و هم‌اکنون به بار نشسته است.

وی گفت: توطئه‌هایی که اخیراً در عراق و لبنان آغاز شده است به دنبال تضعیف محور مقاومت و با سواستفاده از برخی موضوعات شکل گرفته است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه برخی مطالبات عراق و لبنان که در تجمعات بیان می‌کنند به حق است، گفت: مردم این دو کشور باید بدانند که نباید از این زمینه بحق، دشمنان سواستفاده کنند چرا که آنها مترصد بهره‌برداری از وضعیت به وجود آمده و تضعیف محور مقاومت هستند.

شیخ‌الاسلام افزود: آنچه در عراق و لبنان هم‌اکنون مشاهده می‌‌کنیم سوءاستفاده دشمنان از مطالبه به حق مردم است اما باید بکوشیم آگاهی، بیداری و دانش راهبردی لازم در بین مردم این دو کشور ایجاد شده و زمینه‌های سواستفاده را به دشمنان محور مقاومت ندهیم.

وی تصریح کرد: باید کلیه کشورهای محور مقاومت در این زمینه به یکدیگر کمک کرده و آشوبی که توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی مرتجعین منطقه ایجاد شده است را از بین برد. ضمن اینکه باید مردم عراق و لبنان بدانند که امنیت موضوعی کاملاً اساسی و با اهمیت تلقی شده و نباید حین پیگیری مطالبات این مهم فراموش شود و اجازه خدشه به امنیت دو کشور داده نشود.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: سخنان اخیر سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و برخی مراجع در عراق درباره لزوم حفظ امنیت در دو کشور و پیگیری مطالبات به حق مردم داشته‌اند کاملاً مهم بوده و باید مردم این دو کشور این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ امنیت به عنوان اولیت اصلی مردم عراق و لبنان در حین مطالبات به حق مردم این دو کشور باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد، اظهار داشت: تخریب اموال عمومی و از بین بردن زیرساخت‌ها یکی از اهداف و برنامه‌های دشمن بوده و توطئه آنان محسوب می‌شود، لذا این موضوع نباید از سوی مردم دو کشور جنبه اجرایی پیدا کند.

شیخ‌الاسلام در پایان گفت: استکبار جهانی به دنبال کند کردن سلاح محور مقاومت با استفاده از فتنه‌های اخیر در عراق و لبنان است، لذا مردم این دو کشور نباید زمینه‌های سواستفاده دشمنان را از مطالبات‌شان ایجاد کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 9 آبان 1398 ، کدخبر: 13980808001049 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین