پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۲۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
وزیر امور خارجه گفت: مرحوم شیخ الاسلام شخصیتی باورمند به اصول و اهداف انقلاب اسلامی بود و سابقه بی‌نظیری در حوزه مقاومت داشت.
شعار سال: محمد جواد ظریف در پیام تصویری که در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت مرحوم حسین شیخ الاسلام پخش شد، گفت: یک سال از درگذشت برادر عزیزم مرحوم حسین شیخ‌الاسلام که افتخار ۴۲ سال آشنایی با ایشان داشتم، گذشت. برادری که دوستی نزدیک، همکاری مهربان و همراهی صادق و بی‌آلایش بود. حسین شیخ‌الاسلام نمونه بارز یک دیپلمات وارسته و دلبسته به انقلاب اسلامی بود. او هیچ‌گاه در زندگی واقعیات و حقیقت را فدای مصالحش نکرد و همیشه برای آنچه که باور داشت، کوشید.

آقای ظریف ادامه داد: حیف که این بلیه کرونا حسین را بسیار زودتر از آنچه باید، از همه ما گرفت. درگذشت او خسارتی برای همه ما بود، چه برای کسانی که با همه دیدگاه‌هایش موافق بودند و چه برای کسانی که با بخشی از دیدگاه‌هایش مخالف بودند. اما همه اذعان داشتیم که حسین با صداقت و بی پیرایه صحبت می‌کند و برای باورهایش می‌جنگد.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه آقای شیخ الاسلام برای اعتلای انقلاب و اسلام و ایران تلاش می‌کرد و دلش فقط برای آن‌ها می‌تپید، اظهار داشت: او شخصیتی باورمند به اصول و اهداف انقلاب اسلامی بود و سابقه بی نظیری در حوزه مقاومت داشت و با درک خود از تحولات بین المللی همواره آماده گفتگو تبادل نظر بود.

آقای ظریف تصریح کرد: مرحوم شیخ الاسلام شخصیتی آزاد اندیش بود و برای رسیدن به اهداف انقلاب هیچ گاه ملاحظه‌ای نداشت؛ نه ملاحظه شخصی ونه سازمانی. او دیدگاه هایش را بدون توجه به خوش آمد دیگران بیان می‌کرد. خاطره حسین همواره در وزارت خارجه و مجلس شورای اسلامی و هر جا که حضور داشت باقی خواهد ماند.
 
شیخ‌الاسلام پشتیبان نظریه پردازی و پیش رو در جریان مقاومت منطقه

وی همچنین اظهار داشت: آشنایی من با حسین شیخ الاسلام از انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا در حوزه برکلی که حسین شیخ الاسلام از فعالان و موسسین آن بود و روز و شب خود را در دوران قبل انقلاب برای آن گذاشت، آغاز شد. او به محض پیروزی انقلاب برای خدمت به مردم سراسیمه به ایران بازگشت. به عنوان کسی که به توسط او تشویق شدم که رشته تحصیلی ام را تغییر دهم و به روابط بین الملل روی بیاورم این واقعیت برایم محرز است که از ابتدای انقلاب به نیاز کشور به دیپلمات و علوم انسانی داشت و پس انقلاب هم به جبهه مقاومت توجه داشت و موفقیت‌های زیادی را کسب کرد.

آقای ظریف با اشاره به اینکه نام شیخ الاسلام نامی آشنا در سوریه و لبنان است، گفت: نه تنها به عنوان سفیری موفق که به عنوان کسی که برای نزدیکی دو کشور و دو ملت و همبستگی اقتصادی دو کشور تلاش فراوان کرد؛ بلکه به عنوان پشتیبان نظریه پردازی و پیش رو در جریان مقاومت، نامی آشنا در منطقه ماست.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه همزمان با برگزاری مراسم نکوداشت او در تهران مراسم مشابهی در لبنان با حضور دوستانش از احزاب و اقوام مختلف برگزار می‌شود گفت: پیام سید حسن نصرالله نشان دهنده علاقمندی رهبران مقاومت به حسین شیخ الاسلام است.

آقای ظریف همچنین گفت: بار دیگر این ضایعه را به خانواده و دوستانش تسلیت عرض میکنم و به خودم و دوستانم این ضایعه را تسلیت می‌گویم. امیدوارم روح او در کنار حضرت اباعبدالله الحسین و دیگر موالیان این درگان میهمان باشد.
در این مراسم همچنین از تمبر یابود مرحوم حسین شیخ الاسلام با عنوان "دیپلمات انقلابی" رونمایی شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۰۴۴۲۴۴، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
0
0
چی بگیم ولله تا وقتی سردمداری هست که داره در زمینه اقتصاد مقاومتی تلاش میکنه تا میتونن میزننش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین