پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۲۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۵
حسین شیخ‌الاسلام در نشست حقوق بشر آمریکایی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار داشت: سابقه تاریخی بیانگر عدم پایبندی آمریکایی‌ها به تعهدات بین‌المللی است.
شعارسال: حسین شیخ‌الاسلام در نشست حقوق بشر آمریکایی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار داشت: آنچه در تاریخ ایالات متحده آمریکا و در میان سردمداران این کشور همواره مشترک بوده، این است که همواره با روحیه تکبر و نخوت با سایر دولت‌ها و ملت‌ها برخورد می‌کنند و همین مسئله سبب می‌شود که اگر به تاریخ رجوع کنیم شاهدیم آن‌ها نسبت به بسیاری از تعهدات خود پایبند نیستند.

مشاور وزیر خارجه بیان کرد: سوابق و تاریخ نیز بیانگر این است که آمریکایی‌ها در ارتباط با ایران همواره رویکرد ثابتی داشته‌اند و این مسئله در دوران رژیم پهلوی و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت بوده است.

شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه جنایات متعددی از سوی آمریکا علیه ملت ایران صورت گرفته است، بیان کرد: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد مصوبه‌ای به‌نام کاپیتولاسیون بودیم که اتباع آمریکایی را به ایرانی‌ها برتری می‌داد و نمونه یک ظلم و جنایت آشکار بود.

وی خاطرنشان کرد: در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شاهد‌یم که آن‌ها از هیچ جنایتی فروگذار نکردند و از سویی در جنگ تحمیلی از صدام و رژیم وی حمایت کردند و در ابعاد دیگر نیز مانند ساقط‌کردن هواپیمای مسافربری جنایات خود را علیه ایران ادامه دادند.

مشاور وزیر خارجه عنوان کرد: علاوه بر این در سطح سازمان‌های بین‌المللی نیز شاهد‌یم همین روحیه نخوت و تکبر در میان سران آمریکایی وجود دارد؛ برای مثال آن‌ها در تعامل با سازمان ملل برای خود در قبال سایر دولت و ملت‌ها حق وتو که یک‌طرفه است را قائل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها پشت پرده گروه‌های تکفیری و راه‌اندازی آن‌ها هستند، اظهار داشت: براساس اعترافاتی که از سوی خود سران این کشور صورت گرفته آن‌ها در تشکیل داعش و القاعده نقش داشته‌اند تا از این طریق وحدت میان مسلمانان و تمدن اسلامی را مورد هدف خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نیز در این نشست اظهار داشت: ظاهر بسیاری از واژگانی که آمریکایی‌ها به‌کار می‌گیرند زیبا و فریبنده است، اما در باطن آن‌ها در حد شعار باقی مانده و پوچ و تهی هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: کلماتی مانند حقوق‌ بشر که از سوی آمریکایی‌ها به کار گرفته می‌شود بسیار فریبنده است و باید توسط نسل جوان ما مورد تبیین قرار بگیرد و پشت پرده این شعار‌ها و گفتمان‌ها روشن شود.

پژمانفر ادامه داد: امروز شاهدیم که در تمامی دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آن‌ها از هیچ تلاشی برای ضربه‌زدن و خدشه‌دار کردن جمهوری اسلامی ایران فروگذار نکرده‌اند که البته با هوشیاری و بصیرت ملت به اهداف خود نرسیده‌اند.

وی گفت: رویکرد اصلی باید این باشد که ذات و ماهیت بسیاری از شعار‌های آمریکایی مثل حقوق‌بشر و یا آزادی برای نسل جوان ما تبیین شود تا با ماهیت واقعی این واژگان و کارکرد آن‌ها آشنا شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دفاع مقدس ، تاریخ انتشار: 15 خرداد 1397 ، کدخبر: 298480 ، www.defapress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
در هیچ برهه تاریخی اعتماد به آمریکایی ها کارساز نبوده است
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
به نظرم وجود ترامپ باعث به وجود امدن چنین عملکرد بدی شده است در طی همین چند وقتی که رعیس جمهور شده
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین