پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۸۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
مشاور سابق وزیر امور خارجه گفت: ما باید این مساله را باور داشته باشیم که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، دشمنان می خواهند ما را ضعیف کرده تا اراده خود را بر ایران اسلامی تحمیل کنند.
شعارسال:مشاور سابق وزیر امور خارجه گفت: ما باید این مساله را باور داشته باشیم که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، دشمنان می خواهند ما را ضعیف کرده تا اراده خود را بر ایران اسلامی تحمیل کنند.

حسین شیخ الاسلام مشاورسابق وزیر امور خارجه ، پیرامون فعالیت های اقتصادی دستگاه دیپلماسی کشور در قالب دیپلماسی اقتصادی،اظهارداشت: ما مجبور هستیم فعالیت های اقتصادی را افزایش دهیم، راه دیگری نداریم چرا که امروز در یک جنگ بزرگ اقتصادی قرار داریم.

وی با بیان اینکه نبرد ما با دنیای استکبار، نبرد دو تمدن است،آنها از هر نوع وسیله و ابزاری برای نابودی ما استفاده کرده و خواهند کرد ولی خوشبختانه در برخی حوزه ها زور و توان مقابله با ایران را ندارند، افزود: به طور مثال آنها در حوزه های نظامی با جنگ مستقیم و نیابتی شکست خوردند ودر نبرد های سیاسی و منطقه ای بار دیگر موفق به انجام خواسته های خود نشدند و برای همینحوزه اقتصادی را برای دشمنی و توطئه پراکنیعلیه ایران اسلامی انتخاب کردند. بنابراینهمه ما باید با آن مقابله کنیم، این مهم هم وظیفه تمام دستگاه ها و نهادها است واز نظر من بیشتر این موضوع جنبه داخلی دارد و باید با رشد دادن توانمندی های داخلی در این حوزه قدم های جدی برداریم و البته یک جنبه آن همدر قالب دیپلماسی اقتصادی و روابط خارجی ماقابل پیگیری است.

مشاورسابق وزیر امور خارجه تصریح کرد: این یک واقعیت است که امروز طرف مقابل در حوزه های مختلفی از سیاست، مسائل بین المللی، فرهنگ و به ویژه اقتصاد که تاثیر آنی بر زندگی مردم دارد با ما در حال جنگ استو ما باید این مساله را باور داشته باشیم که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم،آنهامی خواهند ما را ضعیف کرده تا اراده خود را بر ایران اسلامی تحمیل کنند، از طرفی هم باید این باور را داشته باشیم که در دفاع از کشورمان خودکفا شده ایم.

شیخ الاسلام با بیان اینکه وزارت خارجه توانمندی ها و ظرفیت های خوبی دارد که باید از آنها در جهت تامین منافع اقتصادی کشوراستفاده کند، افزود: ما باید با وجود همه محدودیت ها و کاستی هایی که وجود دارد، کار را ادامه دهیم و تسلیم نشویم، چرا که به نظر من در حال حاضر شرایط ما دراین کار به نسبت دیگر کارهایی که تا کنون با موفقیت آنها را انجام دادیم،از ابتدای امر، شرایط بهتری است.

وی ادامه داد: یک زمانی استکبار نمی خواست ما از اساس وجود داشته باشیم، آنها می خواستند به واسطه متحد خود رژیم صهیونیستی، در منطقه از نیل تا فرات حاکم شوند، شدند؟ خیر، آنها می خواستند نظام اسد در سوریه تغییر کند، چنین چیزی شد؟ خیر، می خواستند موضوع یمن را خیلی زود به نفع ائتلاف سعودی به پایان برسانند، اینطور شد؟ بازهم خیر، بنابراین آنها نه تنها موفقیتی در این حوزه ها بدست نیاوردند، بلکه امروز با پذیرشاین واقعیت که ایران اسلامی و جبهه مقاومت در منطقه وجود دارد، یکی از حوزه های مناقشه میان خودو متحدانشان را ایران می دانند.

معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب گفت: به نظر مندر ابتدا باید متوجه بشویم که در وضعیت جنگ قرار داریم و سپس با خلوص و نیتی که در دوران دفاع مقدس داشتیم، با عزم راسخ و روحیه جهادی و انقلابی وارد این کارزار شویم. ما در دوران هشت ساله جنگ، شرایط خوبی را به لحاظ تجهیزات و نیروهای آموزش دیده نداشتیم ولی نتیجه آنطور شد که دیدیم، اما امروز در مقایسه با آن دوران بسیار وضعیت بهتری داریم.

شیخ الاسلام اظهار داشت: ما کشوری هستیم که از همسایگی 15 کشور دیگر منتفع است و کسی همنمی تواندمانع کار ما با همسایگان شود، در این میان هم هستند کشورهایی که با سیاست های تحریمی آمریکا مخالف هستند از جمله چین، روسیه و هند کهبه نظر من نگاه به شرق و همکاری با آنها در عین حفظ روابط با غربی ها که در نهایت متحد و همپیمان آمریکا به حساب می آیند، سیاست خوبی است،منظور من همکاری با شرق و غرب است و شعار نه شرقی نه غربی هم بهاین معنی است که اجازه نمی دهیم هیچ کدام از اینها اراده خود را بر ما مسلط کنند و استقلال خود را حفظ خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شخصا معتقدم باید نفت را در داخل به برق تبدیل کنیم تا ارزش افزوده بالاتری داشته باشد، چرا کهبرای ما صادرات برق به مراتب سود و منافع بیشتری خواهد داشت و می توانیم از این طریق کار خود را در راستای توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری به خصوصبا همسایگان بهتر و بیشترپیش ببریم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت الف، تاریخ انتشار7مرداد97، کدخبر: 3970507091، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
ا.ف75
وزارت خارجه این دولت تا میتونست رو تموم بخش ها تاثیر منفی خودش رو گذاشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین