پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۴۳۲۰۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: تنها افرادی به عنوان پژوهشگر پسا دکتری در دانشگاه تربیت مدرس جذب می‌شوند که حداقل پنج سال از زمان اخذ مدرک دکتری آن‌ها گذشته باشد.یعقوب فتح اللهی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه به تشریح شرایط جذب پژوهشگران پسا دکتری در دانشگاه پرداخت و گفت: این افراد باید دارای حداقل ۲ مقاله چاپ شده در مجلات معتبر علمی - پژوهشی باشند و کمتر از ۵ سال از زمان اخذ مدرک دکتری آن‌ها نگذشته باشد، همچنین افرادی که عضو هیئت علمی مراکز علمی باشند، نمی‌توانند از این دوره استفاده کنند.

شعار سال: یعقوب فتح اللهی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه به تشریح شرایط جذب پژوهشگران پسا دکتری در دانشگاه پرداخت و گفت: این افراد باید دارای حداقل ۲ مقاله چاپ شده در مجلات معتبر علمی - پژوهشی باشند و کمتر از ۵ سال از زمان اخذ مدرک دکتری آن‌ها نگذشته باشد، همچنین افرادی که عضو هیئت علمی مراکز علمی باشند، نمی‌توانند از این دوره استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه طول دوره پسادکتری حداکثر ۲ سال است؛ افزود: پژوهشگران پسا دکتری از طریق ۵ نهاد از جمله صندوق حمایت از پژوهشگران، سرآمدان، بنیاد نخبگان، ستاد نانو و دانشگاه مورد حمایت قرار می‌گیرند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ضمن بیان این مطلب که حق الزحمه این افراد متناسب با طول دوره مشابه دوره دکتری محاسبه و پرداخت می‌شود؛ تصریح کرد: در سال‌های گذشته به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ پژوهشگر از سوی دانشگاه جذب می‌شد که امسال به دلیل آنکه دولت بخش‌هایی از بودجه مربوط به این موضوع را اختصاص نداده، نمی‌توانیم مستقلا پژوهشگر پسادکتری جذب کنیم.

فتح اللهی اظهار کرد: در مجموع سالیانه حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر از ۵ مسیری که ذکر شد، به عنوان پژوهشگر پسا دکتری در دانشگاه جذب می‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب بودجه پژوهشی در دانشگاه تربیت مدرس و سایر دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: حوزه پژوهش جایی است که باید همه پول‌ها در آنجا هزینه شود، ولی امروز شاهد هستیم که برای جبران کمبود بودجه، از این بخش کسر می‌شود.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 12 آبان    98، کد خبر:   801923،  www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین