پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۶۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
هزاران تن از مردم ترکیه ضمن تجمع در خیابان های استانبول بار دیگر حمایت خود را از دولت ترکیه و. رجب طیب اردوغان ابراز داشتند.

شعار سال: پایگاه اینترنی سما گزارش داد که مردم ترکیه به حمایت از اردوغان به خیابان ها آمدند.

این جمعیت که بیش از یک میلیون نفر بودند از نقاط مختلف کشور خود را به استانبول رسانده بودند تا حمایت خود را از اردوغان اعلام کنند.

این اولین راهپیمایی عظیم هواداران اردوغان است که پس از کودتای نافرجام 15 ژوئیه رخ می دهد.

پس از انتقادهای دولت آمریکا و دولت های غربی به بازداشت و پاکسازی کودتاگران، اردوغان به مردم فراخوان داد که درحمایت از او و دولتش به خیابان ها بیایند.

قدرت نمایی اردوغان در خیابان‎های ترکیه

مردم درحالی که تصاویر کمال آتاتورک، بنیانگذار ترکیه مدرن، و اردوغان رئیس جمهور کنونی را حمل می کردند شعار می دادند که « اردوغان، تو هدیه خداوندی»، « اگر به مرگمان فرمان دهی اجابت می کنیم».

قدرت نمایی اردوغان در خیابان‎های ترکیه

در این راهپیمایی حزب های اصلی مخالف دولت نیز در حمایت از دولت به خیابان آمده بودند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در گردهمایی میلیونی دموکراسی و شهدا در میدان ینی کاپی استانبول که با حضور مسئولان و شرکت میلیونی مردم برگزار شد اظهار داشت: ملت عزیزم، به شما که در شب 15 ژوئیه کشور را به گروه های تروریستی و فتو و اشغالگران تسلیم نکردید، سلام و درود می فرستم. از کسانی که جلوی تانک ها رفتند و خیابان ها و فرودگاه ها را پر کردند، تشکر می کنم. برای شهدای آن شب طلب رحمت دارم. حضور در این تجمعات دموکراسی نصیب هر کسی نمی شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ميزان، تاریخ انتشار: 18 مرداد 1395، کد مطلب: 207079:www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین