پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹
شهردار تهران در خصوص توقف ساخت پلاسکو نیز گفت: پلاسکو اگر تا امروز هم توانسته به ساخت خود ادامه دهد با همکاری شهرداری تهران بوده است، منتهی باید هر ساختمانی که می‌خواهد ساخته شود پروانه ساخت بگیرد تا اگر حادثه‌ای شبیه پلاسکو رخ داد، یک سازمانی مسئولیت آن را بپذیرد.
شعارسال: شهردار تهران با اشاره به توقف ساخت پلاسکو گفت: پلاسکو اگر تا امروز هم توانسته به ساخت خود ادامه دهد با همکاری شهرداری تهران بوده است.
 
 پیروز حناچی شهردار تهران ظهر امروز در اولین همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری در جمع خبرنگاران در خصوص این همایش، گفت: در این همایش تلاش شد با همکارانم که از شهرهای مختلف کشور در اینجا حضور داشتند، در خصوص موضوعات مرتبط با بهره‌وری صحبت و تبادل‌نظر کردیم.
 
وی گفت: موضوع بهره‌وری از آن موضوعاتی است که در همه عرصه‌های مدیریتی کشور جای خود را باز کرده و نیازمند توجه به آن هستیم، به خصوص در اداره امور شهرها که سازمان‌ها با هزینه مردم اداره می‌شوند.
 
وی افزود: استفاده بهتر از بودجه‌ای که دراختیار ما قرار می‌گیرد اهمیت بسیار بالایی دارد و در این جلسه در خصوص تجربیات جهانی و کارهایی که در جهان در حال انجام است اشاره شدد.
 
شهردار تهران گفت: ما هم به عنوان شهردار تهران به برخی کارهایی که در گذشته در کشورمان انجام می‌شده اشاره کردیم و برای دوستان و همکاران از تجربه حفر قنات و استفاده بهینه از آب آن هم در کشور خشکسالی مثل ایران سخن گفتیم.
 
وی افزود: در خارج از کشور، امروز به جای جمع‌آوری روزانه زباله، هر 7 روز یکبار زباله‌ها جمع می‌شود، هر چند که پیش از آن به موضوع کاهش پسماند پرداخته‌اند.
 
شهردار تهران در خصوص اینکه یکی از موضوعاتی که شما به عنوان شهردار آن را مورد توجه قرار می‌دادید بحث نیروی انسانی است، اما اخیراً با استقرار یک نظام رتبه‌بندی نگرانی‌هایی در خصوص شکل‌گیری نظام چاکرصفتی وجود دارد، گفت: نه اینگونه نیست و ما هنوز در این خصوص کار گسترده‌ای انجام نداده‌ایم و ترجیح‌مان هم این است که اگر قرا راست چنین کاری انجام شود از طریق یک فراخوان عمومی انجام شود.
 
وی گفت: نوعا ممکن است یک جاهایی مجبور شده باشیم اتفاق‌هایی رخ دهد، اما به طور گسترده به این شکلی که شما گفتید نبوده است.
 
حناچی گفت: البته معضل نیروی انسانی فقط به شهرداری تهران نیست و همه شهرداری‌های کشور میزان نیروی‌شان زیادتر از حد مورد ضرور است.
 
وی گفت: همین زیاد بودن نیروی انسانی باعث شده است که بخش عمده‌ای از درآمدها صرف پرداخت حقوق و دستمزد شود.
 
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس از شهردار تهران که در خصوص آلودگی هوا پرسید گفت: همانطور که شاهد هستید امروز وضعیت آلودگی هوا در وضعیت هشدار قرار دارد.
 
شهردار تهران در خصوص توقف ساخت پلاسکو نیز گفت: پلاسکو اگر تا امروز هم توانسته به ساخت خود ادامه دهد با همکاری شهرداری تهران بوده است، منتهی باید هر ساختمانی که می‌خواهد ساخته شود پروانه ساخت بگیرد تا اگر حادثه‌ای شبیه پلاسکو رخ داد، یک سازمانی مسئولیت آن را بپذیرد.
 
حناچی گفت: بحث‌های شهرسازی مربوط به ساخت پلاسکو حل شده است، اگر هم این مسائل هزینه‌ای داشته باشد، براساس توافقات فی‌مابین شهرداری و بنیاد قابل حل است.
 
وی در پاسخ به این سؤال که مسؤولان بنیاد می‌گویند ما قانونی ساخت و ساز می‌کردیم و شهرداری جلوی ما را می‌گرفته است، گفت: مسؤولان بنیاد به یک مصوبه استانداری تهران اشاره می‌کند که علی‌رغم احترامی که بنده برای استانداری و مصوبات آن قائل هستم، این را باید بگویم که چنین مصوبه‌ای نمی‌تواند فراتر از قانون عمل کند.
 
حناچی گفت: قانون شهرداری‌ها را موظف کرده است که در مقابل صدور پروانه ساخت عوارض بگیرد، حال اینکه این عوارض چگونه محاسبه شود، این بحثی است که در چارچوب قانون به آن عمل می‌شود و در حساب‌های فی‌مابین دو نهاد قابل تهاتر است.
 
وی در خصوص بازپس‌گیری گود کنار برج میلاد از نیروی انتظامی هم گفت: به هر حال توافقی صورت گرفت تا این گود پس گرفته شود و بنای ما همین است که بعد از پس‌گیری این گود آن را مقاوم‌سازی کنیم تا خطری مردم شهر تهران را تهدید نکند.
 
وی در خصوص تعدیل نیرو در شهرداری تهران گفت: به طور قطع با شرایط اقتصادی امروز، به روشی خاص باید به آن عمل کرد که در مورد آن روش خاص هنوز به جمع‌بندی لازم نرسیده‌ایم.
 

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری   فارس  ،تاریخ انتشار:  6  آذر 1398،کدخبر:  13980906000684  ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین