پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۶۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
وزیر نیرو از افزایش ۲.۵ برابری خدمات‌رسانی شرکت‌های آب و فاضلاب با مصوبه یکپارچه‌سازی خبر داد و گفت :مصوبه اخیر هیأت وزیران که در پی مصوبه مهرماه شورای‌ عالی اداری صادر شده به هیچ وجه ناظر بر ادغام نیست، بلکه یکپارچه شدن وظایف شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری است.
شعارسال: وزیر نیرو از افزایش ۲.۵ برابری خدمات‌رسانی شرکت‌های آب و فاضلاب با مصوبه یکپارچه‌سازی خبر داد.
 
*** اتصال یک‌هزار و ۱۰۰ روستای دیگر کشور نیز به شبکه آب شرب
 
 رضا اردکانیان با تأکید بر اینکه یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی نیست، اظهار داشت:
 
مصوبه اخیر هیأت وزیران که در پی مصوبه مهرماه شورای‌ عالی اداری صادر شده به هیچ وجه ناظر بر ادغام نیست، بلکه یکپارچه شدن وظایف شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری است.
 
وزیر نیرو با بیان اینکه براساس مصوبه شورای‌ عالی اداری این طرح با هدف توسعه خدمات‌رسانی به‌ویژه در روستاها شکل گرفته است، گفت:
 
در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از ۱۰۳۵۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار به شبکه آب شرب سالم و بهداشتی دسترسی پیدا کرده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال یک‌هزار و ۱۰۰ روستای دیگر کشور نیز به شبکه آب شرب پایدار متصل خواهند شد، بیان کرد:
 
براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته سه هزار و ۸۰۰ روستای کشور تا پایان دولت تدبیر از شبکه آب شرب برخوردار خواهند شد تا بر این اساس جمعیت روستایی برخوردار از آب شرب سالم و بهداشتی در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید به ۱۰ میلیون نفر برسد.
 
*** افزایش ۲.۵ برابری خدمات‌رسانی شرکت‌های آب و فاضلاب با مصوبه یکپارچه‌سازی
 
اردکانیان در ادامه افزود: در حال حاضر در دنیا متوسط جمعیت شهری بهره‌مند از شبکه‌های آب سالم کمتر از ۹۰ درصد است؛ اما این رقم در شهرهای کشور ما نزدیک ۱۰۰ درصد و در روستاها حدود ۷۶ درصد است.
 
وزیر نیرو تأکید کرد: با وجود اقدامات بسیار خوبی که در این زمینه صورت گرفته است اما همچنان به‌میزان قابل ملاحظه‌ای فعالیت نیمه‌تمام در این زمینه باقی مانده است، بدین منظور برای افزایش سرعت خدمات‌رسانی به‌ویژه در روستاها این طرح در دستور کار قرار گرفته تا با استفاده از امکانات مالی و ظرفیت فنی و مهندسی قابل توجهی که در شهرها وجود دارد شاهد توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های اجرایی در این بخش باشیم.
 
وی با تأکید بر اینکه اجرای این مصوبه افزایش ۲٫۵برابری خدمات‌رسانی شرکت‌های آب و فاضلاب را به‌همراه خواهد داشت، ادامه داد: در این مصوبه تمامی جنبه‌های قانونی کار رعایت شده است.

*** رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی برای مصوبه یکپارچه‌سازی
 
به گزارش خبرگزاری صنایع، وزیر نیرو در پایان، با اشاره به اینکه این مصوبه به هیچ عنوان خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی نیست، اظهار داشت:
 
با توجه به اختیارات کاملی که به شورای‌عالی اداری داده شده است، این طرح با رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی و هماهنگی‌های صورت‌گرفته با مراجع قانونی موجب تسریع خدمات‌رسانی در روستاها خواهد شد؛ در عین حالی که کوچک‌سازی نیز در جهت کارایی و بهره‌وری بیشتر صورت خواهد گرفت.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری   صنایع ،تاریخ انتشار:    9  آذر 1398،کدخبر:   149835 ،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
چرا شهرداری همه پروژه هاش اینقد طول میده واقعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین