پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۴۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
یعقوب فتح‌اللهی ، در زمینه پژوهش کاربردی در دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: در دانشگاه تربیت مدرس چهار راهکار برای پیگیری پژوهش کاربردی در دستور کار قرار گرفته است. برای پیوند با سازمان‌ها و بازار دفتر پژوهش‌های کاربردی ایجاد شده است.

شعارسال: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد: ارتباط سیستماتیک هنوز بین دانشگاه و صنعت ایجاد نشده است.
 
یعقوب فتح‌اللهی ، در زمینه پژوهش کاربردی در دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: در دانشگاه تربیت مدرس چهار راهکار برای پیگیری پژوهش کاربردی در دستور کار قرار گرفته است. برای پیوند با سازمان‌ها و بازار دفتر پژوهش‌های کاربردی ایجاد شده است.
 
وی افزود: همچنین کمیته بازاریابی در دانشگاه ایجاد شده تا بتواند پژوهش‌ها را به صنعت مرتبط کند. در این کمیته از همه دانشکده‌ها حضور دارند. که بعد از انجام مذاکرات و هماهنگی‌های لازم قراردادهای لازم صورت می‌گیرد.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: مراکز رشد و فناوری و استارتاپ‌ها و مراکز نوآوری به‌عنوان راه‌های سوم و چهارم در نظر گرفته شده است.
 
فتح‌اللهی اضافه کرد: با وزارتخانه‌های مختلف اعم از نفت، جهاد کشاورزی، راه‌آهن، شهرداری ارتباط برقرار کرده‌ایم.
 
عدم وجود ارتباطات سیستماتیک
 
وی ادامه داد: در مسیر پژوهش‌های کاربردی با چالش‌های زیادی روبرو هستیم، اولین و مهمترین مساله عدم وجود ارتباطات سیستماتیک است. در حال حاضر ارتباطات به صورت فردی است، اگر دانشجو یا عضو هیئت علمی بتواند با صنعت ارتباط بگیرد به دانشگاه هم مرتبط می‌کند.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: برای ارتباط سیستماتیک باید سیستم‌سازی درست صورت گیرد. وظیفه سیستم‌سازی با دانشگاه نیست. وقتی در کشور کارخانه‌ای ایجاد می‌شود باید قانونی ارتباط این کارخانه با صنعت را الزام‌آور کند، کدام قانون در کشور چنین قابلیتی دارد.
 
وی ادامه داد: تنها سخنرانی و گفتگو درباره ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه قوای سه‌گانه باید زیرساخت‌های لازم را برای این ارتباط فراهم کنند. مثلا بند ط تبصره ۹ قانون بودجه را در نظر بگیرد با اینکه مصوبه راهگشایی بود اما اجرایی نشد. سامانه‌ای برای ارتباط محقق با صنعت ایجاد شد اما بودجه‌ها عمدتاً پرداخت نشد اگر هم پرداخت شده بسیار ناچیز و هرازگاهی بوده است.
 
مشکل ارتباط دانشگاه با صنعت همچنان پابرجاست
 
فتح‌اللهی تأکید کرد: مسئولانی که سخن از ارتباط صنعت و دانشگاه به میان می‌آورند باید توضیح دهند که چه کرده‌اند و چرا تاکنون مشکل ارتباط دانشگاه با صنعت بعد از گذشت سال‌ها سخنرانی در این زمینه پابرجا است؟
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: مسئولان باید بدانند که تحقق هر یک از آرمان‌های جمهوری اسلامی به دانشگاه نیاز دارد، مردم به مسئولان اعتماد کرده‌اند و مسئولان باید پاسخگو باشند. دولت‌های گذشته، وزرای علوم پیشین، نمایندگان مجلس باید توضیح دهند که ارتباط سیستماتیک بین دانشگاه و صنعت ایجاد نشده است.
 
وی گفت: هر وقت هم قوانینی تصویب شده عملیاتی نشده است و اگر هم در مقطعی اجرایی شده به‌خاطر ایثار و از خودگذشتگی دانشگاهیان بوده است.
 

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   آنا ،تاریخ انتشار:   13   آذر 1398،کدخبر:    447964،www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
اساسا صنعت دانشگاه رو قبول نداره و اهالی صنعت هم رابطه خوشی به اساتید دانشگاهی ندارن و به هم هنوز احساس نیاز نکردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین