پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۹۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
رئيس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اينكه تهديد از طريق بيوتروريسم بسيار مهم است و بايد مورد توجه باشد، به آخرين وضعيت پرونده علي دادمان و نادر طالب‌زاده اشاره كرد.
شعارسال: رئيس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اينكه تهديد از طريق بيوتروريسم بسيار مهم است و بايد مورد توجه باشد، به آخرين وضعيت پرونده علي دادمان و نادر طالب‌زاده اشاره كرد.

سردار غلامرضا جلالي ، درخصوص تهديدات پيش‌روي جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: يكي از وظايفي كه براي ما پيش‌بيني شده، پايش دائمي تهديداتي است كه متوجه كشور خواهد بود كه در حوزه‌هاي مختلف اين كار را انجام داده‌ايم. وي افزود: تهديدات سايبري، نظامي، زيستي، اقتصادي و ساير تهديدات را بررسي كرده‌ايم و بر اساس تشخيص تهديد، رويكردهاي مقابله با آن را طراحي و دنبال مي‌كنيم. رئيس سازمان پدافند غيرعامل با تأكيد بر اينكه در بخش آموزش‌و‌پژوهش هم اقدامات خوبي انجام شده است، گفت: مسئله تهديدشناسي در رشته‌هاي مختلف، موضوع پايان‌نامه‌هاي ارشد و دكتري ماست و به توليد كتاب‌ها و متون علمي نيز در اين زمينه پرداخته شده است.

* ارائه گزارش مربوط به پرونده دادمان و طالب‌‌زاده

جلالي در خصوص آخرين بررسي‌ها براي احتمال ترور بيولوژيك زنده‌‌ياد علي دادمان و نيز نادر طالب‌زاده اظهار داشت: من گزارش‌ها را در رابطه با اين موضوع داده‌ام. براي بررسي اين موضوع دو رويكرد داريم كه شامل رويكردهاي اطلاعاتي و پزشكي است. وي افزود: در رويكرد اطلاعاتي، سازمان‌هاي اطلاعاتي و سپاه مسئول هستند و ما استعلام كرده‌ايم اما پاسخ مشخص و دقيقي در اين زمينه دريافت نكرده‌ايم. در بخش پزشكي هم پرونده‌هاي اين دو بزرگوار را بررسي كرديم و اظهارنظر پزشكان بر اساس پرونده پزشكي، دال بر اين نيست كه اين اتفاق افتاده است، اما اين پرونده‌ها هم قطعي نيست.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل خاطرنشان كرد: آقاي طالب‌زاده در قيد حيات است و امكان توسعه تحقيقات وجود دارد، طبيعتاً پزشكان بررسي بيشتر و دقيق‌تري انجام خواهند داد. جلالي گفت: بيوتروريسم به عنوان يك مفهوم، بسيار موضوع جدي و مهمي است. اساساً نه تنها تروريسم بلكه تهديدات زيستي به صورت عام مي‌تواند تهديدات خاموش و آشكاري باشد كه در حوزه‌ غذا، انسان و دام به اولويت اول تبديل شود. وي افزود: بيوتروريسم بخشي از تهديداتي است كه توسط تروريست‌ها دنبال مي‌شود و موضوع بسيار مهمي نيز هست كه بايد به آن توجه شود.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل در خصوص كنترل حساب‌هاي ايران توسط كارگروه ويژه مقابله با تأمين مالي تروريسم «FATF» تصريح كرد: موافقتنامه اوليه‌اي كه بين كارگروه مالي در اين موضوع و بعضي از بخش‌هاي كشور بسته شد، داراي موردهاي مشكل‌داري است و بايد حتماً اصلاح شود.

جلالي ادامه داد: امكان دسترسي اطلاعاتي در نظام و زيرساخت‌هاي مالي به بهانه پولشويي مي‌تواند تسلط اطلاعاتي دشمن را در اين زمينه توسعه دهد. وي با تأكيد بر اينكه تعريف مبهم از تروريسم و پولشويي باعث مي‌شود كه نهضت‌هاي آزادي‌بخش مثل حزب‌الله لبنان و كساني را كه از كشور خود دفاع مي‌كنند در بر بگيرد، اظهار داشت: تعريف ما از حزب‌الله به عنوان جرياني است كه از كشور خود دفاع مي‌كند و اگر قرار باشد تعريف آنها اعمال شود، با سياست‌هاي كشور ما تناقض دارد و بايد كنترل شود. رئيس سازمان پدافند غيرعامل گفت: يكي از شرط‌هاي كارگروه مالي اين است كه تحريم‌هاي بانكي كه عليه اشخاص و مؤسسات ما انجام داده‌اند، در داخل كشور اجرايي شود كه به معناي اجراي تحريم در داخل كشور به وسيله خود ماست و بسيار مضر و مخل امنيت است. اين بخش حتماً بايد اصلاح و حذف شود. جلالي در پايان اظهار داشت: از نگاه توليد آسيب‌پذيري و امكان نفوذ دشمن در زيرساخت‌هاي مالي، اين توافقنامه بايد مجدداً بررسي شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه جوان، صفحه 5، تاریخ انتشار: یکشنبه 24 مرداد 1395، شماره: 4884 .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین