پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۶۴۵
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
دکترسالاری با بیان اینکه ابتدای تیر ماه سال جاری، ۱۲هزار میلیارد تومان بدهی داشته‌ایم و امروز ۳۰۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم، گفت: برای این مبلغ از دولت اسناد خزانه خواهیم گرفت و تا هفته آینده مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی به روز می‌شود.

شعارسال: دکتر مصطفی سالاری در نشست با اعضای اتحادیه انجمن‌های صنفی کارگران بازگشت تعادل منابع و مصارف را زمینه‌ساز رفع محدودیت‌های سازمان تأمین اجتماعی در ایفای تعهدات دانست و گفت: با تمهیدات اتخاذ شده بدهی‌های بخش درمان در حوزه دانشگاهی و غیردانشگاهی را تسویه می‌کنیم.

دکترسالاری با بیان اینکه ابتدای تیر ماه سال جاری، ۱۲هزار میلیارد تومان بدهی داشته‌ایم و امروز ۳۰۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم، گفت: برای این مبلغ از دولت اسناد خزانه خواهیم گرفت و تا هفته آینده مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی به روز می‌شود.

وی ادامه داد: با این پرداخت، با وزارت بهداشت کاملا تسویه می‌کنیم که شرایط بسیار خوبی رقم می‌خورد و هیچگونه بدهی نخواهیم داشت و اعتبار دفترچه‌های درمانی را اعاده خواهیم کرد.

دکترسالاری با بیان اینکه به بخش خصوصی و غیردانشگاهی نیز حدود 3500میلیارد تومان بدهی داریم، گفت: قرار ما این است که در صورت امکان در هر استان بخشی از مطالبات معوق حق بیمه با بدهی ما به مراکز درمانی همان استان تهاتر شود. 

وی با اشاره به اینکه در استان‌ها کمیته تهاتر شکل می گیرد، گفت: به هر میزان که در کمیته تهاتر استان‌ها اعتبار برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی وصول شود، به همان میزان نیز ما اعتبار اختصاص خواهیم داد و با این روش در استان‌ها شرایطی ایجاد می‌کنیم تا در آینده نزدیک تسویه بدهی صورت گیرد.

دکتر سالاری تصریح کرد: طی دو ماه آینده، در کشور بابت درمان به کسی بدهکار نخواهیم بود و مطابق با روال قانونی عمل خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: بابت پرداخت عیدی مستمری بگیران این سازمان ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: سال ۹۸ را بدون مشکل به پایان می‌رسانیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، منابع پرداخت سازمان را ارتقا می دهیم.

دکترسالاری با بیان اینکه برای تأمین منابع مالی مورد نیاز در سال آینده برنامه ریزی شده است، گفت: هزینه مورد نیاز برای ایفای تعهدات سازمان به جامعه تحت پوشش را حدود ۱۷۲هزار میلیارد تومان برآورد کرده‌ایم و پیش‌بینی‌های لازم برای خدمت رسانی به جامعه هدف صورت گرفته است.

وی افزود: معتقد به فروش شستا نیستیم و هدف ما این است که به جای بنگاه داری، سهام داری کنیم.

دکترسالاری با اشاره به اینکه در سال آینده نیز فروش اموال نخواهیم داشت، گفت: از هم اکنون برای سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه درخصوص سه جانبه گرایی از ۳ ماه قبل پیگیری های لازم انجام شده است و لایحه ای برای احیای شورای عالی آماده کردیم که به دولت و کمیسیون اجتماعی ارائه شده است، ادامه داد: در مجلس امکان بررسی و تصویب آن وجود دارد.

دکترسالاری گفت: انتظار داریم جامعه کارگری پرچم دار ساماندهی مشاغل سخت و زیان‌آور باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه درمان تامین اجتماعی کارهای جدی درحال انجام است. بیمارستانها بر اساس بودجه عملکردی اداره خواهند شد و خدمات درمانی را با قیمت تمام شده مناسب از بیمارستانها خریداری می کنیم.

وی تاکید کرد: هدف ما توسعه و ارتقاء خدمات است و در قبال این فرآیند به روسای بیمارستان‌ها اختیارات بیشتری داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در بیمارستان‌ها کار گروه نظارت و پایش ایجاد می‌شود، افزود: در صورت صرفه‌جویی، امکان ارتقاء هتلینگ و خرید تجهیزات نیز وجود دارد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت جماران، تاریخ انتشار: 12دی1398  ، کدخبر: 1322210: www.jamaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین