پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۵۴۸۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: هیچکدام از دانشگاه‌های سطح تهران در هنگام تحصیل از دانشجویان هزینه اخذ دروس مجدد را دریافت نمی‌کنند.

شعار سال: علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم درباره قانون پرداخت شهریه توسط دانشجویان برای اخذ دروس مجدد در طول ترم گفت: دانشگاه‌های گوناگون با توجه به مصوباتی که هیئت امنا آن دانشگاه دارد این موضوع را پیگیری می‌کند.

 خاکی صدیق ادامه داد: میزان و نحوه اخذ این مبلغ به مصوبه هیئت امنای دانشگاه بستگی دارد، اما توصیه‌ای وزارت علوم به تمام دانشگاه‌ها این است که شهریه مورد نظر به هیچ عنوان در طول ترم از دانشجو گرفته نشود. زیرا مشکلات عدیده‌ای را برای این دسته از دانشجویان به وجود می‌آورد.

 معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه در حال حاضر اکثر دانشگاه‌ها زمانی به دریافت هزینه اقدام می‌کنند که دانشجو مازاد بر ترم‌های مجاز به دریافت درس اقدام کرده باشد؛ تصریح کرد: در برخی از دانشگاه‌ها، دانشجویان علاوه بر ترم‌های مجاز یک ترم دیگر نیز بدون ارائه شهریه به تحصیل می‌پردازد و در ترم ده موظف به پرداخت شهریه می‌شود، در حقیقت تمام این شرایط بستگی به هیئت امنا دارد.
وی با اشاره به اینکه هیچکدام از دانشگاه‌های سطح تهران در حین تحصیل از دانشجویان هزینه اخذ دروس مجدد را دریافت نمی‌کنند؛ خاطرنشان کرد: وزارت علوم تصمیم گرفته است تا این وظیفه به عهده هیئت امنا دانشگاه‌ها باشد بنابراین اگر هیئت امنا بخواهد می‌تواند به طور کل از دانشجویان هیچ هزینه‌ای دریافت نکند. درحقیقت به تعداد دانشگاه‌هایی که وجود دارد تعداد آئین نامه‌ها متفاوت است و هر دانشگاه با توجه به آیین نامه خود به این مسئله رسیدگی می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 18 دی 98، کد مطلب: 818801: www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
0
0
اینا همه اش شعاره به وقتش انقد خوشگل از دانشجو هزینه میگیرید به اسم هزار تا چیز نامعلوم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین