پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۴۴۹
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
وزیر امورخارجه روسیه گفت که مسکو از درخواست ایران برای پیوستن به سازمان همکاری شانگهای حمایت می‌کند.

شعار سال: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که این کشور از عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای که در برخی موارد به عنوان وزنه‌ای در برابر ناتو و غرب دیده می‌شود، حمایت می‌کند.

لاوروف در سخنانی در یک مجمع ژئوپلتیک در دهلی گفت: سازمان همکاری شانگهای دربرگیرنده چین، پنج کشور عضو سابق اتحاد شوروی (روسیه، قزاقستان، ‌تاجیکستان، قرقیزستان و ازبکستان)، هند و پاکستان است.

وی ادامه داد: ایران عضو ناظر این سازمان است و ما از درخواست ایران برای عضویت کامل در آن حمایت می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه اظهار داشت:‌ همچنین اکثر کشورهای عضو (سازمان شانگهای) از درخواست ایران حمایت می‌کنند و من اطیمنان دارم که این درخواست محقق خواهد شد.

بنابر این گزارش، روسیه در سال جاری ریاست دوره‌ای سازمان همکاری شانگهای را بر عهده دارد و در ماه ژوییه میزبان نشست سالیانه آن خواهد بود.

در طول دو دهه فعالیت این سازمان، شمار اعضای آن که در ابتدا شش کشور بودند افزایش یافته به طوری که هند و پاکستان در سال ۲۰۱۷ به عضویت آن درآمدند و کشورهای ایران، افغانستان، بلاروس و مغولستان نیز عضو ناظر به شمار می‌آیند. اما روسیه و چین همچنان بر این سازمان تسلط دارند و نقش اصلی را در آن ایفا می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت عصرایران، تاریخ 28 دی 98، کد مطلب: 709401: www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین