پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۵۷
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‎های کشور خطاب به رئیس جمهوری گفت: برخورد قاطع با هتاکان به معنای دیکاتوری نیست چراکه شما طبق قانون اساسی باید حقوق ملت را استیفا کنید.

شعارسال: حجتالاسلام محسن رهامی، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاههای کشور درباره اتهامات برخی مخالفان به رئیس‌جمهوری اظهار کرد: اگر به یکی از مقامات سیاسی، اجرایی، قضایی و تقنینی کشور اهانتی صورت بگیرد نیازی به شکایت شاکی خصوصی ندارد. یعنی مدعی‌العموم یا دادستان می‌تواند علیه هتاکان اقامه دعوا و اعلام جرم کند؛ اگرچه این اعلام جرم منافاتی با شکایت تشکیلات نهاد ریاست جمهوری یا وکلای این نهاد نیز ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: این موضوع از مصادیق ماده 609 قانون مجازات اسلامی در بخش تعزیرات است که در سال 1375 مورد تصویب قرار گرفته است. این ماده درباره توهین به مقامات سیاسی کشور اعم از رئیس‌جمهوری به صراحت بیان کرده است که شخص توهین‌کننده به 6 ماه حبس یا 74 ضربه شلاق یا جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

اگر آقای روحانی به عنوان رئیس جمهوری مورد ظلم قرار بگیرد یا مظلوم واقع شود پس چگونه میخواهد از حق و حقوق ملت و 80 میلیون ایرانی دفاع کند؟ در حالی‌ که مردم به آقای روحانی رأی داده‌اند تا وی طبق قانون اساسی از حقوق ملت دفاع کند

وی یادآور شد: هفته گذشته آقای مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفته بود علیه هتاکان به مراجع قضائی و به علیه خصوص افرادی که در لباس روحانیت قرار دارند در دادگاه ویژه روحانیت طرح دعوا کرده است.

رهامی با تأکید بر اینکه اگر برخورد قانونی نسبت به هتاکان صورت بگیرد قطعاً همه دستگاه‌ها و مقامات عکس‌العمل نشان خواهند داد، افزود: توهین به رئیس‌جمهوری و حتی افراد عادی در جامعه نیز نباید صورت بگیرد و دستگاه قضا باید برخورد قاطعی نسبت به هتاکان داشته باشد.

او ملاک تشخیص توهین را عرف دانست و در ادامه از سخنان معاون اول رئیس‌جمهوری که گفته است روحانی جزو مظلوم‌ترین رؤسای جمهوری ایران انتقاد کرد و گفت: به عقیده من، به کار بردن صفت مظلوم برای آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری واژه مناسبی نیست که آقای جهانگیری آن را به رئیس دولت نسبت دادند. چراکه مظلوم به کسی گفته میشود که مورد «ظلم» قرار گرفته و از پیگیری یا دفع آن «ناتوان» است.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاههای کشور در این باره توضیح داد: اما اگر رئیس‌جمهوری میتواند پیگیری‌های لازم را انجام دهد، ولی از کنار توهین‌ها، ظلمها و ستم‌ها عبور میکند باید به جای به کار بردن واژه «مظلوم» گفت، آقای روحانی «بخشاینده» است یا در مقام عفو و بخشودگی کوتاه میآید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اگر بر فرض محال قوه قضاییه هم هتاکی‌های صورت گرفته به رئیس جمهوری را پیگیری نکند باید نهاد ریاست جمهوری شخصاً طرح دعوا کند، تصریح کرد: رئیس جمهوری باید به مردم بگوید که در حال پیگیری و اقامه دعوا علیه توهین‌کنندگان است. یعنی برای ملت روشن کند که که میخواهد از حقوقی که دیگران آن را تضییع کرده‌اند، دفاع کند.

رهامی تأکید کرد: اگر آقای روحانی به عنوان رئیس جمهوری مورد ظلم قرار بگیرد یا مظلوم واقع شود پس چگونه میخواهد از حق و حقوق ملت و 80 میلیون ایرانی دفاع کند؟ در حالی‌ که مردم به آقای روحانی رأی داده‌اند تا وی طبق قانون اساسی از حقوق ملت دفاع کند. بنابراین انتظار مردم ایران از رئیس‌جمهوری کشورشان این است که وی مقتدرانه رفتار و برخورد کند.

وی در پایان خطاب به رئیس دولت یازدهم گفت: آقای روحانی رفتار مقتدرانه شما به معنای دیکتاتور بودن، نیست چراکه طبق قانون رفتار و برخورد خواهید کرد؛ پس، واهمه‌ای از برخورد قاطع با هجمه‌ها و هتاکان نداشته باشید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار خبر 27 مرداد 1395، کدمطلب: 131508 ،www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین