پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۷۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲
نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حمله به پایگاه نظامی آمریکا برتری ایران را از لحاظ دفاعی و نظامی نشان داد، اظهار کرد: کشورهایی که با زبان زور و تهدید با ایران صحبت می‌کردند حتما در ادبیات خود تجدید‌نظر خواهند کرد و متوجه می‌شوند که جمهوری اسلامی ایران تجاوز و اقدام علیه کشور را بی جواب نخواهد گذاشت.

شعار سال:سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حمله به پایگاه نظامی آمریکا برتری ایران را از لحاظ دفاعی و نظامی نشان داد، اظهار کرد: کشورهایی که با زبان زور و تهدید با ایران صحبت می‌کردند حتما در ادبیات خود تجدید‌نظر خواهند کرد و متوجه می‌شوند که جمهوری اسلامی ایران تجاوز و اقدام علیه کشور را بی جواب نخواهد گذاشت.

نقوی حسینی در رابطه با اقدام نظامی سپاه در حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد، گفت: آمریکایی‌ها ادعا کرده بودند که ما همه پایگاه‌های ایران را تحت کنترل داریم و اگر اقدامی صورت بگیرد، آنها را هدف قرار می‌دهیم و از سوی دیگر ادعا کرده بودند که پایگاه‌های ما، گنبد آهنین دارد و هیچ پرنده‌ای نمی تواند وارد آن شود که عملا با اقدام هوا فضای سپاه در حمله به پایگاه عین الاسد، هر دو تئوری آنها در هم شکست.

حمله به پایگاه نظامی آمریکا برتری ایران را از لحاظ دفاعی و نظامی نشان داد

او تصریح کرد: سپاه نشان داد که آمریکایی‌ها هیچ کنترلی در کشور ما ندارند و پایگاه‌هایشان هم آسیب پذیر است؛ بنابراین این اقدام، برتری جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ دفاعی، موشکی و نظامی در منطقه نشان داد و آمریکایی‌ها را در ترس و نگرانی فرو برد؛ بنابراین دیگر نمی‌تواند هر تهدید و ادعای نظامی را علیه کشورهای منطقه انجام دهد.

مناسبات جمهوری اسلامی ایران با همسایگان رو به بهبود خواهد رفت

نقوی حسینی در ادامه افزود: لذا آمریکایی‌ها از فاز نظامی عقب نشینی می‌کنند و در قالب گفت و گو و ادبیات دیگری غیر از تهدید با جمهوری اسلامی ایران وارد خواهند شد. با توجه به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و همراهی با همسایگان، من فکر می‌کنم مناسبات جمهوری اسلامی ایران با همسایگان هم رو به بهبود خواهد رفت.

آمریکا به دلیل عدم احساس امنیت نیروهای خود را از منطقه خارج می‌کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور آمریکایی‌ها در منطقه را باعث ناامنی دانست و گفت: حضور آمریکایی‌ها باعث تقویت تروریسم، تنش نظامی و جنگ افروزی در منطقه است. حتی حضور ناوهای جنگی آمریکا هم تحریک آمیز است و منطقه را به سمت جنگ‌افروزی می‌برد؛ اما با حمله نظامی سپاه به پایگاه عین الاسد، آمریکایی‌ها دیگر در منطقه احساس امنیت نمی‌کنند و نیروهای خود را کم کم از منطقه خارج خواهند کرد.

آمریکایی‌ها از فاز نظامی خارج می‌شوند

نقوی حسینی تصریح کرد: آمریکایی‌ها از فاز نظامی خارج شده و در حوزه تحریم و انزوای جمهوری اسلامی ایران و مانع سازی بر سر اهداف منافع ملی کشور به لحاظ دیپلماتیک، پیش می‌روند. ترامپ بعد از موشک باران عین الاسد همانند فرد شکست خورده و ناکام در جنگ، تریبون را ترک کرد بنابراین بعید است به فاز نظامی وارد شود.

خاورمیانه بدون آمریکایی‌ها نطقه امن‌تری خواهد بود/ منطقه به سمت صلح و امنیت بیشتر پیش خواهد رفت

او در پایان خاطرنشان کرد: قطعا خاورمیانه بدون آمریکایی‌ها نطقه امن‌تری خواهد بود و کشورهای منطقه هم با هم مشکلی ندارند و می‌توانند مناقشات خود را با مذاکره و گفت و گو حل کنند چراکه اشتراکات زیادی با هم دارند؛ بنابراین من فکر می‌کنم منطقه به سمت صلح و امنیت بیشتری پیش خواهد رفت.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری شفقنا،تاریخ انتشار:1بهمن1398،کد خبر: 875152،fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
یعنی میگین که حساب کار دستشون اومده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین