پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۳۳
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید کشورهای غربی تاکنون واکنشی شفاف به کودتای نافرجام ۱۵ جولای در ترکیه نشان نداده است.

شعار سال:

به نقل از «الیوم السابع»، «بن‌علی ییلدریم» نخست‌وزیر ترکیه عنوان داشت: کشورهای غربی واکنشی شفاف به اقدام نظامی نافرجام معدودی از نیروهای ارتش ترکیه ارائه نداده‌اند و از میان آنها، تنها انگللیس حمایتش از ما را اعلام کرد.

ییلدریم درباره تلاش‌ها برای تجزیه ترکیه گفت: همه طیف‌های مردم ترکیه از جمله استان‌های شرقی و جنوب شرقی (کُردنشین) پرچم ترکیه را حمل کردند و برای ناکام گذاشتن تلاش‌های ارتش ترکیه کمک کردند.

نخست‌وزیر ترکیه، که از طریق تلویزیون دولتی سخن می‌گفت، افزود: شهروندان کُرد ما درصدد تجزیه ترکیه نیستند ما «پ‌ک‌ک» را به زانو درخواهیم آورد همان‌گونه که جنبش «گولن» را به زانو درآوردیم.

وی تصریح کرد: دولت ترکیه شواهد و مستندانی دال بر ارتباط جنبش گولن با پ‌ک‌ک و همکاری‌شان برای اقدامات تروریستی در کشور، دارد.

آنکارا «فتح‌الله گولن» را که در تبعیدی خود خواسته در «پنسیلوانیا» آمریکا به سر می‌برد، عامل کودتای نافرجام در ترکیه می‌داند؛ کودتایی که موجب تیره شدن روابط ترکیه با امریکا و اتحادیه اروپا شده است.

واشنگتن تاکنون از استرداد گولن به ترکیه خودداری کرده و می‌گوید برای این کار نیازمند دریافت مدارکی دالّ بر دست داشتن وی در کودتای نافرجام در ترکیه است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395، کد مطلب:1161309:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین