پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۵۷۹۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
چاپ کتاب و روزنامه و تبلیغات در نشریات از پرداخت مالیات معاف شد و کتاب‌های کمک آموزشی و کنکور مشمول مالیات شدند.موسسات کمک آموزشی و کنکور که اقدام به انتشار کتاب‌های کمک آموزشی و کنکور می‌کنند و بعضی درآمد‌های میلیاردی دارند و تاکنون مالیات پرداخت نمی‌کردند، با مصوبه دیروز مجلس موظف به پرداخت مالیات شدند.

شعارسال: در حالی که کارمندان و کارگران قبل از دریافت حقوق، مالیات خود را پرداخت می‌کنند، هستند برخی مشاغل یا فعالیت‌ها که در عین درآمد‌های بالا، تاکنون معاف از مالیات بوده اند. در همین زمینه، چندی است که بحث معافیت‌های مالیاتی در فضای مجازی میان کارشناسان داغ است؛ به خصوص درباره هنرمندان و سلبریتی‌ها که با درآمد‌های میلیاردی، از پرداخت مالیات معاف هستند. شاید تعجب کنید که موسسات کمک آموزشی و کنکور که اقدام به انتشار کتاب‌های کمک آموزشی و کنکور می‌کنند و برخی از آن‌ها درآمد‌های میلیاردی نیز دارند، تاکنون از پرداخت مالیات معاف بودند و فعالیت آن‌ها فرهنگی تلقی می‌شد! و البته که اگر دانش آموز پشت کنکور داشته باشید می‌دانید که باید چقدر در دوره متوسطه دوم برای خرید همین کتاب‌ها که عموما نکته و تست هستند هزینه کنید!
حتی اگر کودک کلاس اول دبستان هم داشته باشید حتما از هزینه خرید کتاب‌های کمک درسی فرزندانتان در طول سال اطلاع دارید! کتاب‌هایی که از اساس قرار نبوده بار مالی‌اش بر شما تحمیل شود چرا که قرار بوده کتاب‌های درسی، نیاز شما را برآورده کند. حال در کنار حوزه کتاب‌های درسی، بازار کتاب‌های کمک درسی و کنکوری درست شده است، برخی از آن‌ها هزینه‌ای که برای تبلیغات می‌کنند، نشان می‌دهد که بازار خوبی هم درست شده، نگاه به کیفیت این کتاب‌ها هم حکایت دیگری است.
مصوبه‌ای برای موسسات کمک آموزشی و کنکور
حالا نمایندگان دیروز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی هنگام بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، با پرداخت مالیات و عوارض توسط موسسات منتشر کننده کتاب‌های کمک آموزشی و کنکور موافقت کردند.
ایبنا هم دیروز در این باره نوشت: نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی که از موافقان این طرح بود، با منفک دانستن انتشارات موسسات آموزشی و کنکور، گفت: چرا باید موسسات کمک آموزشی و کنکور از مالیات معاف باشند؟ چه کسی گفته این مافیای حاکم بر کنکور و این موسسات آموزشی که هر دم یک جور تبلیغات می‌کنند، از پرداخت مالیات معاف باشند؟ صداوسیمای بیچاره هم به خاطر این که بودجه‌اش نارساست، مجبور است در همه شبکه‌ها آن‌ها را تبلیغ کند. اصلا فرهنگ آموزشگاه، تعلیم و تربیت را از بین برده‌ایم. چرا؟ چه کسانی پشت این قضیه‌اند؟
سید محمدجواد ابطحی با انتقاد از سیستم آموزشی در کشور افزود: دستور گرفته‌ایم و به آموزش‌وپرورش گفته‌ایم این‌ها را قدغن کن، نگذار این کتاب‌ها را در مدارس و دبیرستان‌ها تبلیغ کنند. آن دبیر و معلمی که این کتاب‌ها را تبلیغ و دانش‌آموزان را به گرفتن آن‌ها تشویق می‌کند به کمیته انضباطی و هیئت‌های رسیدگی به تخلفات معرفی کنید.
وی در ادامه، معاف کردن این موسسات را مغایر با وظایف آموزشی دانست و اظهار کرد: «حال کار به جایی رسیده که ما با دست خودمان آوانس می‌دهیم که آفرین؛ کار خوبی کردید، باز هم از این کار‌ها بکنید! به موسسات آموزشی بها بدهید که این کتاب‌ها را بیشتر چاپ کنند، فرهنگ جامعه را از بین ببرید... من تعجب می‌کنم بر چه مبنایی دوستان ما در کمیسیون این موضوع را استثنا کردند.»
وی خاطرنشان کرد: حرف و درخواست ما این است که موسسات کمک آموزشی و کنکور از مالیات بر ارزش افزوده معاف نباشند. به عقیده من این حرف درستی است. این قدر با این کار‌ها بر گرده طبقات محروم فشار وارد نکنید. من فکر نمی‌کنم که کسی هم با این قضیه مخالفتی داشته باشد. در ادامه اظهارات ابطحی، با اعلام موافقت دولت و کمیسیون آموزش و تحقیقات، این پیشنهاد با حضور ۱۹۷ نفر از نمایندگان مجلس به رای گذاشته شد.
بر این اساس نمایندگان با جزء ۳ بند (ب) ماده ۹ لایحه مالیات بر ارزش افزوده با ۱۴۳ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
براساس ماده ۹ این لایحه؛ عرضه خدمات زیر از پرداخت مالیات و عوارض معاف است:
براساس جزء ۳ بند (ب) ماده ۹ لایحه مذکور؛ خدمات زینک، چاپ و انتشار، روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، چاپ کتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آن‌ها و هرگونه تبلیغات در روزنامه‌ها و نشریات به استثنای موسسات کمک آموزشی و کنکور.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از روزنامه ابتکار، تاریخ انتشار: 8 بهمن 1398 ، شماره خبر: 20305 ، www.khorasannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
0
0
اگر نورافکن به این موسسات بندازن خیلی تخلف از جنس های مختلف ازش در میاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین