پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۲۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
رئیس کمیته ملی المپیک تأکید کرد، هیچ‌کدام از ورزشکاران مهاجرت‌کننده ما رویکرد سیاسی ندارند، اما می‌توانند ابزار سیاسی دیگران شوند.

شعار سال: به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، رضا صالحی‌امیری در نشست مشترک رؤسای فدراسیون‌ها اظهار داشت: باید زمینه بازگشت تمام ورزشکاران مهاجرت‌کننده را مهیا کنیم. مجموعه فشارها بر کشور یک پازل از فشارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است که در حوزه ورزش، تعلیق ورزش ایران و مهاجرت نخبگان آن را دنبال می‌کنند.

وی افزود: سرمایه انسانی از ابزارهای مهم توسعه است و توسعه بدون ابزار انسانی راه به جایی نخواهد برد. در مهاجرت دو مفهوم یعنی گردش نخبگان که مهاجرت‌کننده به سرزمین مادری عرق دارد و به آن باز خواهد گشت و دیگر مفهوم یعنی فرار نخبگان را داریم که در این مورد کینه و تنفر موجب مهاجرت می‌شود که در تحلیل‌ها باید به این دو مفهوم توجه کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: مهاجرت چیز جدیدی در کشور نیست و پنج دهه در ایران با شدت و حدت متفاوت صورت گرفته است. مهاجرت برای کشورها هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید. هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که مهاجرت‌پذیر و یا مهاجرت‌کننده نداشته باشد. البته از آمار کره شمالی بی‌خبر هستیم.

صالحی‌امیری گفت: هیچ کشوری به اجبار و با ایجاد موانع نمی‌تواند از مهاجرت جلوگیری کند، بلکه مجموعه اقدامات حوزه‌های مختلف کشورها به تصمیم‌گیری فرد برای مهاجرت می‌انجامد. مهاجرت ورزشکاران موضوعی کلان است و باید از هرگونه تحلیل شخصی و عکس‌العمل‌های شتاب‌زده و احساسی که لطمات جبران‌ناپذیری دارند، پرهیز کنیم. این پدیده نیازمند رصد و مطالعه دقیق جامعه و تصمیم‌گیری عقلانی است و نباید دچار انحراف تحلیل شویم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه هیچ‌کدام از ورزشکاران مهاجرت‌کننده ما رویکرد سیاسی ندارند، اما می‌توانند ابزار سیاسی دیگران شوند. ورزش در آخرین سطح از مهاجران کشور قرار دارد که حدود 20 نفر هستند و ما باید زمینه بازگشت تک تک آنها را به کشور مهیا کنیم و راه بازگشت‌شان را مسدود نکنیم. باید این پدیده را در سطحی که هست، مطالعه کنیم. به اعتقاد بنده سطح این پدیده در حد مسئله و آسیب است.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان گفت: باید از هرگونه برخورد افشاگرانه، تخریبی و انتقام‌جویانه در مورد ورزشکاران پرهیز کنیم. امیدوارم با تشکیل کمیته کارشناسی و تخصصی مهاجرت ورزشکاران در وزارت ورزش و جوانان بتوانیم این پدیده را تحلیل و از مهاجرت ورزشکاران جلوگیری کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت عصرایران، تاریخ 8 بهمن 98، کد مطلب: 711176: www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
هر کسی میخاد بره چرا بهش انگ میچسبونن واقعا ؟!!!1
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین