پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۳۱
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
وزیر امور خارجه افغانستان در تشریح اهداف دستگاه دیپلماسی این کشور گفت که یکی از مهمترین مسئولیت های ما تبدیل دیدگاه امنیتی- سیاسی در مناسبات دو یا چند جانبه برخی از کشورها به دیدگاه اقتصادی - سیاسی است.

شعار سال: «صلاح الدین ربانی» با انتشار پیامی به مناسبت نود و هفتمین سالگرد استقلال افغانستان نوشت: در شرایط کنونی که افغانستان ما با تهدید های متعددی روبرو است، دستگاه سیاست خارجی، مسئولیت های خطیری به عهده دارد و باور داریم که با تلاش و پیگیری، می توانیم دیدگاه کشورهای منطقه را نسبت به افغانستان، به یک دیدگاه سیاسی- اقتصادی تغییر بدهیم و این کشور را به عنوان پل ارتباط و اتصال آسیای مرکزی و جنوبی و مرکزِ همکاری های منطقه ای تثبیت کنیم تا جایگاه تاریخی افغانستان در سطح منطقه دوباره اِحیا شود.
وی تصریح کرد: در این راستا گام های خوبی برداشته شده که می توان از راه اندازی پروژه هایی مثل کاسا - 1000، تاپی و راه ترانزیتی چابهار به عنوان نمونه های اقدامات اقتصادی - سیاسی دستگاه دیپلماسی کشور نام برد.
او افزود: راه اندازی این پروژه های بزرگ نشان می دهد که با تلاش و پیگیری، می توانیم همکاری مشترک منطقه ای را جایگزین تقابل زیانبار و تضاد منافع بسازیم.
ربانی گفت: راه ترانزیتی لاجورد که امیدوارم در آینده نزدیک عملا در جهت امضای توافق نامه اش گام برداریم و پروژه های سه جانبه و پنج جانبه خط آهن نیز گام های بلند بعدی دیگرمان در این راستا خواهد بود و ما را به هدف بلند منطقه ای مان، نزدیک می کند.
وی گفت: از همین جاست که نقش دیپلمات ها به عنوان پاسداران امنیت ملی کشور ها، برجسته و پررنگ می شود تا در کنار پاسداری از اهداف و منافع سیاسی و اقتصادی، از امنیت ملی کشورشان نیز در عرصه بین الملل پاسداری کنند.
ربانی افزود: همچنان مأموریت دشوار و خطیر دیگر دستگاه دیپلماسی کشور این است که کشورهای منطقه را قانع سازیم که پیروزی آنان در برابر تهدید های مشترک و متعدد قدیمی و جدید تروریستی، بستگی به راهبرد مشترک و مبارزه هماهنگ همگی ما علیه این پدیده وحشتناک دارد.
وی گفت که سال گذشته از جمله در پنجمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای قلب آسیا در اسلام اباد پایتخت پاکستان، در این راستا گام های خوبی برداشته شد و کشورهای شرکت کننده بر سر تدوین و دست یابی به یک راهبرد مشترک منطقه ای برای مبارزه با تروریسم به توافق رسیدند.
وزیر امور خارجه افغانستان در پیام خود اظهار امیدواری کرده است که تا زمان برگزاری ششمین نشست پروسه قلب آسیا در کشور دوست هند، کشورهای شرکت کننده تلاش های موفقی برای کاستن از فاصله و دست یابی کشورهای منطقه به راهبرد مشترک و مبارزه هماهنگ با تروریسم که اکنون بار اصلی این مبارزه، بر دوش افغانستان است، داشته باشیم.
افغانستان در 28 اگوست سال 1919 میلادی مطابق با 26 مرداد 1298 خورشیدی در دوره زمامداری «غازی امان الله خان» از سلطه انگلیس خارج شد و استقلال خود را اعلام کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 29 مرداد 95 ، کد مطلب: 82194153: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین