پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۶۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران گفت: یکی از نکات مهم در این باره، مربوط به 75هزارمترمربع از املاکی بود که در دوران مدیریت شهری اصولگرایان به خیریه متوسلین امام رضا(ع) داده شده بود.

شعار سال:عضو شورای شهر تهران گفت: یکی از نکات مهم در این باره، مربوط به 75هزارمترمربع از املاکی بود که در دوران مدیریت شهری اصولگرایان به خیریه متوسلین امام رضا(ع) داده شده بود.

مسئله رسیدگی به پرونده عیسی شریفی، قائم مقام قالیباف در دوران مدیریت شهرداری تهران در حالی طی بیش از دو سال گذشته به نقل محافل سیاسی و رسانه‌ای بدل شده که خبرها حاکی از آزادی شهردار پیشین درسایه تهران با تودیع وثیقه سنگین بوده است.

شهربانو امانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران با اشاره به این شائبه‌های مالی در دوران شهرداری اسبق پایتخت اظهار داشت:

یکی از بحث‌هایی که حتی از زمان شورای چهارم در خصوص فسادهای نهادینه شده در شهرداری تهران مطرح بود به مسئله املاک نجومی و ماجرای فعالیت‌های قائم مقام قالیباف در آن برهه برمی‌گردد که همچنان از وضعیت نهایی این پرونده‌ها، سرانجام روشنی در دست نیست.

یکی از مسائلی که افکار عمومی را به خود درگیر کرده و به مطالبه نافرجام مردم بدل شده، رفتارهای دوگانه و اینچنینی قضائی است. رئیس جدید دستگاه قضا در بدو ورود خود به قوه قضائیه به جد عنوان کرد که دست کسانی را که به بیت‌المال دست درازی کرده باشند را از بازو قطع خواهد کرد.

از همین برهه نیز، مردم مداوما شاهد برگزاری دادگاه‌های مبارزه با فساد در بخش‌های مختلف خبری بودند و البته به نظر می‌رسد که همین دست رفتارها نیز سبب شد تا افکار عمومی این دادگاه‌ها را صرفا، برخورد با معلول و نه علت، تصور کنند.

درحالی که در کوچکترین ابراز موضع سیاسی و حتی یک گفتگوی رسانه‌ای، مدعی‌العموم به سرعت وارد عمل شده و برای آنچه دفاع از حقوق مردم بیان کرده، اقامه دعوا می‌کند، متاسفانه شاهد این هستیم که در پرونده‌های شهردار اسبق و قائم مقام ایشان، کوچکترین اقدامی از سوی مدعی‌العموم صورت نگرفته است.

باید این سوال را از رئیس قوه قضائیه پرسید که آیا، املاک و مستقلات شهرداری هم جزو اموال عمومی محسوب می‌شود یا خیر؟ اگر می‌شود، چرا حتی یک بار هم پرونده‌ای در این خصوص طرح نشده و به سرانجام نرسیده است؟ اگر چنانچه پاسخ روشنی برای این دست سوالات از سوی افکار عمومی در این فضای یخبندان سیاسی جامعه بیان نشود، شاهد ضربه و آسیب جدی‌تری به سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی خواهیم بود.

یکی از نکات مهم در این باره، مربوط به 75هزارمترمربع از املاکی بود که در دوران مدیریت شهری اصولگرایان به خیریه متوسلین امام رضا(ع) داده شده بود. به هر حال، هیئت موسس، هیئت امنا، مدیرعامل و هیئت مدیره این موسسه مشخص بوده و رقمی بالغ بر 60 میلیاردتومان از سوی شهرداری به این مجموعه کمک شده است. سوال اینکه، آیا شهردار اسبق به همه خیریه‌ها چنین رقمی را کمک نقدی می‌کرده است؟

مسئله خیریه امام رضا، زمین باغ برره که متعلق به بنیاد مستضعفان بوده و مدرسه متعلق به پسر شهردار سابق تهران از جمله مسائلی است که جای سوال خیلی جدی داشته و آقایان باید درخصوص آن روشنگری داشته و پاسخگو باشند. امری که البته این انتقاد را به شهرداران منتخب دوره پنجم تهران وارد می‌کند که چرا، اداره حقوقی شهرداری در این زمینه کم‌توجهی داشته است.

برخی از این املاکی که در اختیار افراد خاص بوده و یا ضوابط و قوانین درخصوص آن رعایت نشده بود، حتی حکم تخلیه نیز گرفته و البته متاسفانه، سرانجام نهایی نداشته است. قطعا اگر این سرانجام روشن می‌شد، شاهد طرح تصویب تحقیق و تفحص‌ها از سوی شورا نبودیم.

جالب اینکه، آقایانی که املاک و مستقلات شهرداری را از بین برده یا آن را با توسل به فساد واگذار کردند به هیچ عنوان تحت پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرند اما خبرنگاری که با در دست داشتن اسناد و مدارک مستند و محکم، ماجرایی نظیر املاک نجومی را افشا کرده، درگیر تشکیل پرونده و تبعات آن می‌شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی خبر فوری،تاریخ انتشار:11بهمن1398،کدخبر: 1664773،www.khabarfoori.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
0
انصافا آقای قالیباف مدیر خوبی بودن و به همه کمکشون رسیده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین