پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
به دنبال انصراف نیوزلند از برگزاری انتخابات دبیرکلی سازمان ملل، مذاکرات و انتخابات مربوط به تعیین دبیرکل جدید این سازمان زیر نظر روسیه انجام خواهد شد.

شعار سال: نیوزلند از برگزاری انتخابات دبیرکلی سازمان ملل متحد انصراف داد.

بنابه گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک، «ژرارد ون بوهمن» نماینده نیوزلند در سازمان ملل متحد امروز (شنبه) از انصراف کشورش از برگزاری انتخابات دبیرکلی این سازمان در جریان ریاست کشورش بر شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.

وی در اظهاراتی در گفت‌وگو با روزنامه «نیوزلند هرالد» در این خصوص اعلام کرد: «در حال حاضر سازمان ملل روند انتخاب نامزدهای دبیرکلی سازمان ملل را که «هلن کلارک» نخست‌وزیر نیوزلند نیز در آن شرکت دارد، هدایت می‌کند. نشست‌های شورای امنیت سازمان ملل به ریاست نیوزلند برگزار خواهند شد اما مذاکرات و انتخابات احتمالی مربوط به انتخاب دبیرکل جدید این سازمان زیر نظر نمایندگان روس انجام خواهد شد.»

نماینده نیوزلند در سازمان ملل افزود: «این تصمیم نیوزلند با هدف اجتناب از بروز هرگونه مناقشه صورت می‌گیرد چرا که کشور ما نیز در این انتخابات یک نامزد دارد.»

بر اساس این گزارش، در حال حاضر «بان کی مون» از کره جنوبی دبیرکل سازمان ملل متحد را بر عهده دارد و تا یکم ژانویه 2017 عهده‌دار این سمت خواهد بود.

تاکنون 11 نفر از جمله نخست‌وزیران، رؤسای جمهور و وزرای امور خارجه سابق چندین کشور که عمدتا از اروپای شرقی هستند، برای حضور در انتخابات دبیر کل بعدی سازمان ملل اعلام آمادگی کرده‌اند و قرار است با یکدیگر به رقابت بپردازند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 30 مرداد 95 ، کد مطلب: 13950530000970: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین