پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۲۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد بیانیه مطبوعاتی ۲۴ بهمن آمریکا را یک دروغ پراکنی جدید علیه ایران دانست و گفت استقرار انبوه نیرو و تجهیزات آمریکایی در منطقه، عامل بی ثباتی است.
شعارسال: در بیانیه شامگاه جمعه مطبوعاتی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، آمده است: بیانیه مطبوعاتی نمایندگی آمریکا در ۱۳ فوریه یک دروغ پراکنی جدید علیه ایران است. چند ساعت پس از حمله به تأسیسات نفتی سعودی در ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹، آمریکا آن را بی هیچ دلیلی به ایران منتسب کرد و تا به امروز نیز از ارائه کوچکترین سندی برای اثبات ادعایش ناتوان بوده است.

این بیانیه ادامه می‌دهد: اکنون هم آمریکا به هر دستاویزی برای اثبات ادعایش متوسل می‌شود که نمونه اخیر آن استناد به گزارش گروه کارشناسان تحریم یمن برای اثبات ادعا‌های خویش است. این گزارش هیچ چیزی برای اثبات ادعای آمریکا که قبلا نیز توسط ایران رد شده است، ندارد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرده است: استقرار انبوهی نیرو و تجهیزات نظامی و ماجراجویی و همچنین گسیل بی سابقه سلاح‌های پیچیده آمریکائی به متحدانش در منطقه، عوامل اصلی بی ثباتی و عدم امنیت در خلیج فارس هستند.

این بیانیه تاکید کرده است: به جای متهم کردن دیگران، آمریکا باید به همه سیاست‌های تفرقه‌افکنانه و فعالیت‌های بی ثبات کننده‌اش در منطقه پایان دهد.

در بیانیه مطبوعاتی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران تصریح شده است: در حالی که آمریکا آشکارا قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرده است و در یک اقدام بی سابقه در تاریخ سازمان ملل، سایر کشور‌ها را تهدید می‌کند یا از آن قطعنامه سرپیچی کنند یا با مجازات مواجه خواهند شد، توضیحات اخیر این کشور درباره قطعنامه مذکور تلاش نومیدانه دیگری برای تضعیف اجرای آن است. در این بیانیه خاطرنشان شده است: اگر قرار باشد چیزی درباره آن قطعنامه بررسی شود، آن موضوع به طور قطع، نقض ماهوی این قطعنامه (۲۲۳۱) توسط آمریکا است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 26 بهمن 1398 ، کدخبر: 83674481 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
0
آمریکا باید از منطقه بره و خاورمیانه رو به حال خودش رها کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
0
آمریکا نبود همه کشورهای منطقه به هم حمله میکردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین