پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از افزایش تعداد پروژه‌های پژوهشی سفارش‌داده شده مرتبط با صنعت به این دانشگاه خبر داد و گفت: خوشبختانه براساس هدف‌گذاری‌ها و سیاست‌گذاری‌های پژوهشی که در دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته، تعداد پروژه‌های سفارشی به محققان این دانشگاه افزایش یافته است.

شعار سال:

دکتر مسعود یونسیان در نشست خبری روز یکشنبه، 31 مرداد ماه که به مناسبت روز پزشک و آغاز هفته دولت در این دانشگاه برگزار شد، از هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری‌های دقیق در حوزه پژوهش خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر 5 مرکز رشد و 34 واحد فناوردر دانشگاه علوم پزشکی تهران مستقر است که در سال 94، 55 میلیارد تومان از این شرکت‌ها فروش محصول صورت گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: در مرکز رشد دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با فروش محصولات پژوهشی 170 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزیابی انجام گرفت. همچنین 9 میلیارد تومان نیز فروش محصول در این مرکز انجام شده است. در واقع این فعالیت‌ها در شرایطی صورت گرفت که ما محدودیت‌هایی در انتقال ارز به کشورهای خارجی داشتیم.

دکتر یونسیان با اشاره به افزایش تعداد پروژه‌های مرتبط با صنعت سفارش داده شده به محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تعداد این پروژه‌ها در سال 92 از 73 مورد به 121 پروژه در سال 94 افزایش یافته است. در واقع اعتبار پروژه‌های سفارش داده شده در سال 92 که دو میلیارد و 900 میلیون تومان بود، به 8 میلیارد و 100 میلیون تومان در سال 94 افزایش یافت.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص تعداد پژوهش‌های منجر به ثروت و کاربردی نیز گفت: هر پژوهش کاربردی لزوما به معنی خلق ثروت نیست. در واقع بسیاری از مقالات که در عرصه‌های بین‌المللی منتشر می‌شود، هزاران بار از سوی محققان و دانشمندان دنیا مورد استناد قرار می‌گیرند تا اینکه از این مقاله برای خلق ثروت استفاده کنند؛ اما به طور کلی هدف‌گذاری‌های جدی در عرصه پژوهش صورت گرفته و سعی می‌کنیم پژوهش‌هایی را که منجر به خلق ثروت می‌شود، در اولویت قرار دهیم.

در ادامه دکتر محمد جلیلی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص نحوه ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی گفت: در واقع ارزشیابی اعضای هیات علمی بر اساس عملکرد اساتید در حوزه‌های مختلف آموزش، پژوهش و خدمات انجام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه آموزش اساتید بر اساس دو حوزه کیفیت و کمیت مورد بررسی قرار می‌گیرند و این ارزشیابی‌ها در حوزه کمی سالیانه یک بار از طریق سامانه‌ای به نام سامانه «شعاع» انجام می‌گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان خاطرنشان کرد: آیین‌نامه ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی تدوین و به همه دانشکده‌های دانشگاه ارسال شده است. بر اساس این آیین‌نامه اساتید در دانشکده‌ها ارزشیابی و به هیات ممیزی دانشگاه معرفی می‌شوند. بنابراین این طور نیست که هر استادی که تعداد مقاله بیشتری داشته باشد، ارتقاء خواهد گرفت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 31 مرداد 95 ، کد مطلب: 95050120053: www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین