پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
پژوهشگر و فناور برگزیده کشور تاکید کرد: ضرورت وجود رهبران با بینش کلان در تبدیل ایده‌ها به فناوری باید مورد توجه قرار گیرد.

شعار سال: یدالله امیدی اظهار کرد: امروزه رهبری و رهبریت کلان در پروژه‌های پژوهشی نقش بسیار پررنگی دارد و در کشورهای پیشرفته، زیرساخت‌ها و زمینه‌های علمی لازم به این منظور تدارک دیده شده است.

وی افزود: بدین ترتیب ساختارهای لازم برای تعیین رهبران علمی و کاری در پروژه‌های مختلف تعیین می‌شود.: ویژگی‌های زیادی برای یک رهبر از نظر تجاری و عملکردی تعیین شده است که باید مورد توجه قرار گیرند.

پژوهشگر و فن‌آور برگزیده تاکید کرد: اگر خواهان این هستیم که در آینده، حرفی برای گفتن در این حیطه داشته باشیم، باید مسائل را به طور کامل ببینیم و تمامی قضایا را در نظر بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در رهبری یک تیم افراد مختلفی با تفکرات مختلف وجود دارند و یک فرارهبر باید به تمامی این وجوه اشراف داشته و با سلایق و مهارت‌های خاص هر فرد آشنایی داشته باشد تا گروه را به مسیر درست خود هدایت کند.

وی افزود: به منظور تبدیل ایده‌ها به فناوری و همچنین تجاری‌سازی آن‌ها، باید از آموزش گروهی شروع کرد تا به تدریج آموخته‌ها تبدیل به بینش شود و در علوم پایه نیز باید کسی باشد تا آن را به سمت علوم کاربردی هدایت کند.

امیدی متذکر شد: اگر کشور ما از وجود افرادی همچون استیو جابز و کسانی از این قبیل بی بهره است، باید در آینده تلاش‌ها در راستای تربیت افرادی باشد که کشور را به سمت حرکت و توسعه سوق دهند.

وی بیان کرد: رهبری و فرارهبری در مدیریت بحران و کنترل معضلات نیز نقش بسزایی دارد و اگر رهبرانی با مدیریت صحیح تربیت شوند و هرکدام به چرایی کارها اشراف داشته باشند، مشکلاتی همچون ترافیک گریبان گیر شهرمان نخواهد شد.

وی با اشاره به تفاوت رهبری و فرارهبری و مدیریت گفت: رهبری از نظر معنی و واژگانی با مدیریت متفاوت است و مدیریت سطح کوچک‌تری از رهبری را شامل می‌شود و همچنین فرارهبری به معنای رهبری سایر لیدرها در گروه است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 11 دی 95، کد مطلب: 9510-16214-5: www.tabriz.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین