پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۰۷۹
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
دبیر سومین همایش راهکارهای توسعه فرهنگ صنعتی ضمن تشریح جزئیات سومین همایش راهکارهای توسعه فرهنگ صنعتی از تشکیل شورای فرهنگ صنعتی خبر داد.
شعارسال: دبیر سومین همایش راهکارهای توسعه فرهنگ صنعتی ضمن تشریح جزئیات سومین همایش راهکارهای توسعه فرهنگ صنعتی از تشکیل شورای فرهنگ صنعتی خبر داد.
 
*** فرهنگ صنعتی
 
به گزارش خبرگزاری صنایع، سید علیرضا شجاعی در سومین همایش راهکارهای توسعه فرهنگ صنعتی با اشاره به اینکه محور مدنظر در این همایش موضوع فرهنگ صنعتی است، اظهار داشت:
 
مدتی است که سازمان مدیریت صنعتی این اقدام را آغاز کرده و همچنان تلاش دارد که این مهم را به سرانجام خوبی برساند.
 
این همایش اقدام مشترکی است که قریب به بیست تشکل، مجموعه و سازمان در اجرا و برگزاری آن نقش داشته‌اند و خوشبختانه این همایش در حال تبدیل شدن به یک پویش است.
 
وی در ادامه صحبت‌های خود به برگزاری دو دوره قبلی این همایش اشاره کرد و گفت:
 
بعد از برگزاری دور دوم، تیم سیاست‌گذار تصمیم گرفت که سومین دوره برگزاری این همایش را در آستانه روز ملی اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی برگزار کند.
 
*** تشکیل شورای فرهنگ صنعتی
 
دبیر سومین همایش راهکارهای توسعه فرهنگ صنعتی در ادامه از تشکیل شورای فرهنگ‌صنعتی خبر داد و افزود:
 
اولین جلسه این شورا با محوریت سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد و مورد توجه و استقبال برخی از سازمان‌ها، تشکل‌ها و مجموعه‌ها قرار گرفت.
 
شجاعی با اشاره به اینکه برنامه سومین همایش راهکارهای توسعه فرهنگ صنعتی در دو بخش فرهنگ و صنعت برگزار خواهد شد، گفت:
 
در بخش دوم این همایش، پنلی با چهار نفر از صاحب نظران برگزار خواهد شد  که این پنل نگاهی سازمانی و تشکلی با رویکردی فرهنگی خواهد داشت.
 
در این همایش دو سوال مطرح است، اینکه فرهنگ‌صنعتی چگونه می‌تواند به رونق تولید کمک کند و این فرهنگ در کجای فرهنگ کشور جای دارد.
 
به طور مثال، زمانی که سند فرهنگ مهندسی کشور را بررسی می‌کردیم مشاهده کردیم  واژه صنعت به صورت تزئینی در آن بکار رفته  و عملیاتی نیست و این در صورتی است که همواره توصیه شده برای تمام کارهای صنعتی پیوست فرهنگی داشته باشیم و به این موضوع دقت کنیم.
 
**** هم‌خوانی فرهنگ رفتاری ایرانیان با فرهنگ صنعتی
 
وی در ادامه با طرح این سوال که آیا فرهنگ رفتاری ایرانیان با فرهنگ‌صنعتی هم‌خوانی دارد یا خیر، بیان کرد:
 
علی‌رغم اینکه سالانه تعداد زیادی مجوز صنعتی در کشور اخذ می‌شود  ولی فرهنگ‌صنعتی در کشور ما شکل نگرفته و این سوال برای ما مطرح است که  فرهنگ‌صنعتی چگونه می‌تواند کشور را تاب‌آور کند.
 
دبیر سومین همایش راهکارهای توسعه فرهنگ‌صنعتی ضمن نظر سنجی برگزار شده در خصوص اینکه حل کدام موارد در اولویت است، افزود:
 
در میان مشکلات اجتماعی، اقتصادی،  فرهنگی و سیاسی مشکلات فرهنگی با رقم ۲۷% در صدر قرار داشت.
 
و در سوالی که از مدیران داشتیم در خصوص اینکه به نظر شما کدام توسعه باید مقدم بر باقی توسعه‌ها باشد، مدیران با ۶۲% توسعه فرهنگی را در اولویت قرار دادند.
 
شجاعی با اشاره به اینکه بحث امروز از این منظر به یک پنج ضلعی توسعه تبدیل شده است، گفت:
 
۵ کلید واژه وجود دارد که یکی از انها موضوع اقتصاد و فرهنگ است و زمانی که صنعت، تاب‌اوری و کار‌آفرینی با یکدیگر تلفیق شوند اثرات آنها بر یکدیگر دیده می‌شود.
 
چون بحث امروز ما فرهنگ است آن را در مرکز قرارداده و متوجه شدیم همه آنها تعاملاتی دو طرفه با یکدیگر دارند و می‌توانند بر روی یکدیگر اثر‌گذار باشند به همین جهت وقتی آنها را ترکیب می‌کنیم واژه و ادبیاتی شکل می‌گیرد که از این پنج ضلع واژه‌های جدیدی ایجاد می‌شود که باید به آنها پرداخت.
 
*** تمدن کشاورزی ایران
 
به گزارش خبرگزاری صنایع، دبیر سومین همایش راهکارهای توسعه فرهنگ صنعتی در پایان، پیرامون برگزاری  نظر سنجی از افراد در مورد اینکه ما در کدام تمدن هستیم، اظهار داشت:
 
حدود ۴۴% بر روی تمدن کشاورزی تاکید داشتند و فرهنگ و تمدن کشور ما را همچنان با نگاه کشاورزی می‌دیدند  که این نشانگر این است که اگر بخواهیم به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم باید نگاهمان را تغییر دهیم.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری   صنایع  ،تاریخ انتشار:  28  بهمن  1398،کدخبر: 160043   ،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین