پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، همایش راهكارهاي توسعه فرهنگ صنعتي، دوشنبه 13 آبان ماه و در آستانه روز فرهنگ عمومی، با محوریت "توسعه پایدار و سلامت"، در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی آغاز بكار کرد.

شعارسال: سيدعليرضا شجاعي دبیر اين همایش گفت: در سال گذشته پس از بررسی مباحثي كه در جلسات و هم اندیشی‌ها مطرح شده بود به اين نتيجه رسيديم كه در كشور ما موضوع فرهنگ صنعتي همچنان مغفول است و همين مشكل يكي از دلايل عدم موفقيت ما در بحث توسعه صنعتي است. وی ادامه داد: همين موضوع ما را برآن داشت تا بررسي كنيم كه در زمينه ايجاد و توسعه فرهنگ صنعتي چه كاري مي توان كرد. با اين هدف طرح ایجاد شورای فرهنگ صنعتی در مرکز تعالی سازمانی سازمان مدیریت صنعتی شکل گرفت و قرار شد كه در آبان ماه امسال همایشی با موضوع راهكارهاي توسعه فرهنگ صنعتي برگزار كنيم.

عضو هیأت مدیره شورای انجمن های علمی ایران با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر اهمیت فرهنگ و پیوست فرهنگی در طرح‌ها و پروژه‌ها، اظهار داشت: رهبری در دیدار اخیر با نخبگان تاکید فرمودند که علم اگر چنانچه با فرهنگِ درست، با مشی فکری درست همراه نباشد، چیز خطرناکی خواهد شد و مثال صنعت هسته ای را مطرح کردند که عده ای از این صنعت و علم مفید به علت فرهنگ غلط قدرت طلبی برای بمب هسته‌ای استفاده کردند.  وی اشاره ای هم به سخنان چندی پیش وزیر صمت مبنی بر همکاری فرهنگ و صنعت و لزوم کمک فرهنگ به صنعت داشت و تاکید کرد: چنانچه فرهنگ صنعتی همسو با ارزش‌ها و مفاهیم بنیادین تعالی سازمانی و در راستای تعالی افراد و سازمان‌های ایرانی باشد قطعا می تواند زیربنای رونق تولید قرار گیرد و توسعه پایدار و سلامت را به همراه داشته باشد.

شجاعي با بیان اینکه تعداد كم مقالات دریافت شده حاكي از ناآشنايي متخصصين كشور در هر دو حوزه صنعت و فرهنگ با مقوله فرهنگ صنعتی است لذا بايد تعريفي درست و جامع از فرهنگ صنعتي، مولفه‌ها و شاخص‌هاي آن ارائه و جايگاه فعلي ايران از لحاظ فرهنگ صنعتي را بررسي و ترویج كنيم و سپس به راهكارهاي توسعه آن بيانديشيم، افزود: اینکه تصور شود فرهنگ صنعتي تنها مختص بخش صنعت است یک خطای بزرگ است و شاید همین تصور باعث مهجور ماندن فرهنگ صنعتی شده است درحالیکه پيش زمينه صنعتي در ايران بسيار قوي است و ما فرهنگ صنعتي را در ايران داريم به خصوص با توجه به فرهنگ ملي و اسلامي ما اين فرهنگ وجود دارد و بايد همه حوزه‌ها به آن توجه بيشتري داشته باشند. دبیر همایش راهكارهاي توسعه فرهنگ صنعتي، گفت: از ويژگي‌هاي اين همایش مشاركت بيش از 10 انجمن علمی و تشكل غيردولتي براي برگزاري آن با مرکز تعالی سازمانی و حمایت معنوی وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، موسسه فرهنگی اکو و دبیرخانه پیشبرد علم و فناوری در جهان اسلام می باشد.

 مدیر مرکز تعالی سازمان مدیریت صنعتی، افزود : اميدواريم در اولین فرصت پس از برگزاري اين همایش، شورای فرهنگ صنعتی با مشارکت بخش های دولتی و تشکل های غیردولتی مرتبط تشکیل و طرح ملي توسعه فرهنگ صنعتي ايران تدوین شود تا نقش هر يك از ذینفعان در اين طرح  مشخص گردد.

گفتنی است در اين همايش، جمعی از مدیران، صاحبنظران، علاقه‌مندان و دست اندركاران امر فرهنگ و صنعت کشور حضور داشته و سخنرانی کردند. همچنین طیف متنوعی از موضوعات مرتبط با فرهنگ صنعتی در قالب مقالات و سخنرانی‌های تخصصی با هدف تبادل دانسته‌هاي علمی، كاربردي و اجرايي ارائه و تلاش می‌شود به فرهنگ صنعتی در چهار حوزه فردی، سازمانی، ملی و حاکمیتی پرداخت.همايش ملی راهکارهای توسعه فرهنگ صنعتی روز دوشنبه 13 آبان‌ماه، در محل مرکز همايش‌هاي سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.                                            

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصراقتصاد، تاریخ انتشار: 12آبان1398  ، کدخبر: 63508، www.asre-eghtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین