پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
وزیر نیرو اظهار داشت: در مدت این سه سال، 1538 روستا به جمع روستاهای که امکانات برق دارند افزوده شده و تا پایان امسال هم روستاهایی که بیش از 10 سکنه هستند، امکانات برق برایشان فراهم خواهد شد.

شعارسال: حمید چیتچیان، وزیر نیرو دوشنبه شب میهمان گفت و گوی ویژه خبری شد و در مورد برنامه ریزی و طرح هایی که در این مدت سه سال انجام شده سخن گفت.

چیتچیان اظهار کرد: در این مدت سه سال، 6 هزار مگابایت نیروگاه جدید و نیز 19 سد بزرگ با ذخیره آب 4 میلیارد مترمکعب ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در مدت این سه سال حدود 1538 روستا به جمع روستاهای که امکانات برق دارند افزوده شده است و تا پایان امسال هم روستاهایی که بیش از 10 سکنه هستند امکانات برق برایشان فراهم خواهد شد.

وزیر نیرو بیان کرد: در این مدت سه سال 12 طرح آب رسانی بزرگ، 16 تصفیه کننده آب و نیز 26 تصفیه خانه فاضلاب شهری ایجاد شده است.

چیتچیان در خصوص اینکه چند درصد مصرف آب در بخش کشاورزی صورت می گیرد، اظهار کرد: در بخش کشاورزی، 90 درصد منابع آبی مصرف می شود و باید جهاد کشاورزی در این مورد مدیریت داشته باشد.

وی در ادامه این برنامه بیان داشت: مصرف کننده های آب چه در بخش کشاورزی و چه مصرف کننده های شهری و یا کارخانه ها، باید در مصرف آب عزم ملی داشته باشند؛ منظور از عزم ملی، این است که چون محدودیت آب در کشور وجود دارد، رفتارهای خود را در مصرف آن کنترل کنیم.

وزیر نیرو ادامه داد: وزارت نیرو تنها متولی حل بحران آب نیست و باید آن عزم ملی وجود داشته باشد. وزارت جهاد کشاورزی باید دایره عزم خود را برای مدیریت منابع آب گسترش دهد.

چیتچیان همچنین افزود: شورای عالی آب کشور 19 بار در دولت کنونی تشکیل جلسه داده است که بیش از مجموع جلسات سه دولت گذشته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 1شهریور1395، کدخبر: 212828: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین