پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۶۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
این استاد دانشگاه در مورد ترور سردار سلیمانی گفت: اجماع شدیدی میان مقام‌های دفاعی و سیاست خارجی آمریکا وجود دارد که ژنرال سلیمانی مسئول بسیاری از عملیات‌ها در عراق و سوریه بود. دولت اوباما برای حفظ برجام دست به اقداماتی علیه وی نزد. ترامپ از این رو که آمریکا را از برجام خارج کرده بود، چنین محدودیتی نداشت.
شعار سال:زیگلر چارلز (Ziegler,Charles E.) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل و سیاست خارجه دانشگاه لوییویل است  گفت: به بیان نظرات خود در مورد تنش‌ها پرداخت.

ترامپ وعده‌های بزرگ می‌دهد


زیگلر چارلز در ابتدا در مورد عدم خروج نیرو‌های آمریکایی از خاورمیانه گفت: ترامپ وعده‌های بزرگ می‌دهد. اینکه آیا او می‌تواند همه نیرو‌های خود را از خاورمیانه به خانه آورد یا خیر، هنوز یک سوال بزرگ است.

سیاست خارجه ترامپ عامل هرج و مرج است


وی در ادامه در مورد سیاست خارجه ترامپ گفت: سیاست خارجی ترامپ به جهت استراتژیک بسیار ناکارآمد و عامل هرج و مرج بوده است. او متحدان خود را بیگانه کرده و قدرت ایالات متحده در جهان را کاهش داده است. به نظر می‌رسد که راه پیگیری منافع اقتصادی از طریق جنگ‌های تجاری است، اما اندیشه‌ای در مورد پیامد‌های استراتژیک اقدامات وی وجود ندارد.

منطقه فارغ از حضور آمریکا فاکتورهای بی‌ثباتی را دارد


زیگلر چارلز در ادامه در مورد حضور آمریکا در منطقه گفت: حضور ایالات متحده در خاورمیانه ممکن است به بی‌ثباتی آن کمک کند، به خصوص با حمله به عراق در سال ۲۰۰۳، اما این منطقه فارغ از اقدامات ایالات متحده دارای بسیاری از منابع بی‌ثباتی است.

این استاد دانشگاه در مورد ترور سردار سلیمانی گفت: اجماع شدیدی میان مقام‌های دفاعی و سیاست خارجی آمریکا وجود دارد که ژنرال سلیمانی مسئول بسیاری از عملیات‌ها در عراق و سوریه بود. دولت اوباما برای حفظ برجام دست به اقداماتی علیه وی نزد. ترامپ از این رو که آمریکا را از برجام خارج کرده بود، چنین محدودیتی نداشت.

ایران با هوشمندی از تشدید تنش جلوگیری کرد 


وی در مورد واکنش ایران گفت: من عملکرد ایران را به عنوان یک ژست نمادین تفسیر می‌کنم. نظام ایران باید عزم خود را برای تلافی قاطع نشان می‌داد، اما در عین حال با هوشمندی از تشدید تنش جلوگیری کرد.

برجام تا زمان ریاست‌جمهوری ترامپ زنده نمی‌شود

دولت دموکرات بعدی به برجام بازمی‌گردد


زیگلر چارلز هم چنین در مورد سرنوشت برجام گفت: من شک دارم که برجام تا زمانی که ترامپ رئیس‌جمهور باشد بتواند دوباره زنده شود. اگر بعد از ماه نوامبر دولت دموکرات داشته باشیم، ممکن است آمریکا دوباره با متحدان اروپایی خود برای مذاکره مجدد درباره توافق همکاری کند.

هیچکدام از طرف‌ها از تشدید تنش و جنگ همه‌جانبه سود نخواهند برد

تردید وجود دارد که ترامپ مجددا رئیس جمهور آمریکا شود


این استاد دانشگاه در پایان گفت: خیلی شک دارم که در این میان یک جنگ عمدی اتفاق بیفتد. همیشه احتمال شروع درگیری به طور اتفاقی وجود دارد، هر چند احتمالاً به این زودی این اتفاق نمی‌افتد. هیچکدام از طرف‌ها از تشدید تنش و جنگ همه‌جانبه سود نخواهند برد. هنوز هم تردید بسیاری وجود دارد که آیا ترامپ بار دیگر رئی جمهور می‌شود یا نه.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸، کد خبر: ۸۸۱۰۱۴، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
0
0
این هرج و مرح برای ترامپ و رفقاش در اقتصاد حسابی درآمد داره و از این موضوع منتفع میشن
sasan
Netherlands
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
0
جناب فارس بنظر من او آگاهی کامل از تاثیر گذاشتن تحریمها و انزوای سیاسی در
ایران را ندارد بنظر من آنچه شاهدهستم بحرانهای اقتصادی و سیاسی است که
گریبانگیر حکومت اسلامی را گرفته است و تا امروز آنچه تلاش کرده که از این بحرانها
بکاهد با شکست روبرو شده است امروز نفتی صادر نمی شود هرگز نمیتوان با ۴۰۰ هزار
بشکه در برابر ۲ میلیون بشکه مقایسه کرد آنهم اگر خریدار باشد و مهمتر اینکه با کاهش
قیمت نفت تعادل اقتساد بهم خورده است بنظر من این سیاست کلان آمریکاست که تاثیر
بسیار در حکومت اسلامی گذاشته است و بدنبال چند پروژه هستند یک عده میدانند ترامپ
میماند و گفتگو را آغاز کنند قبل از اینکه همه چیز به باد برود و گروهی بر این باورند
که ترامپ میرود و یک اوبامایی به قدرت میرسد ومیتوان بازهم همان روال سابق را دنبال
کرد ولی من با دید الفبای سیاسی میدانم که هر ۲ گروه کارشان به شکست میرسد گفتگو کردن یعنی ۱۲ ماده را نخست پذیرفتن است که بارها مقامات آمریکایی با شفافیت گفته اند
که هیچ پیش شرطی نیست ولی این ۱۲ شرط برای ما مهم است گروه دوم هم در یک خواب
خوش بسر میبرند که من میگویم ۳ سال پیش سیاست کلان آمریکا یک فصل جدیدی رادر
خاورمیانه شروع کرده است که این سیاست کلان بدست ترامپ مدیریت میشود و قابل بازگشت نیست بلکه دولت آمریکا سیاست هزینه بسیاری را پرداخت میکند و یک هدف
مشخص دارد و آنهم آرامش در خاورمیانه است که با تحولات بسیار در کشورهای خاورمیانه که تا به امروز شاهد هستیم ودر آینده با شدت بسیار خواهیم بود بهر صورت
من نشانی از اینکه اوبامای دیگری به قدرت برسد را من نمی بینم و یک عزم جزم از
سیاست کلان آمریکاست که تا نتیجه کلی که آنهم آرامش در خاورمیانه است قابل تعقیر
نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین