پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر در توئیتی با بیان اینکه کرونا بیماران دیگر را هم به درد خود مبتلا کرده است، تاکید کرد: ذخیره خون کشور در وضعیت قرمز است.پیشتر پیمان عشقی، مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور نیز تاکید کرده بود که تامین خون بیماران اورژانسی و مصرف‌کنندگان مستمر در اولویت است. وی با تاکید بر اینکه جراحی های غیر اورژانسی باید دست کم در تهران و شهرهای بزرگ متوقف شود، اظهار داشت: اولویت سازمان انتقال خون تامین خون برای بیماران با وضعیت اورژانسی و مصرف کنندگان مستمر مانند بیماران تالاسمی است.

شعار سال: اسماعیل رمضانی در توئیت خود نوشت: اگر امکان اهداء خون دارید؛ با رعایت شرایط ایمنی و بهداشتی به یاری بیماران نیازمند بشتابید.

پیشتر پیمان عشقی، مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور نیز تاکید کرده بود که تامین خون بیماران اورژانسی و مصرف‌کنندگان مستمر در اولویت است. وی با تاکید بر اینکه جراحی های غیر اورژانسی باید دست کم در تهران و شهرهای بزرگ متوقف شود، اظهار داشت: اولویت سازمان انتقال خون تامین خون برای بیماران با وضعیت اورژانسی و مصرف کنندگان مستمر مانند بیماران تالاسمی است.

عشقی با بیان این که مراکز اهدای خون با تمام استانداردها  برای حضور اهداکنندگان خون آماده اند، گفت: در روزهای آخر سال در شرایط عادی هم به دلیل تعطیلات و سفرهای نوروزی دچار کمبود خون می شدیم و الان نمی خواهیم بحران کمبود خون، به بحران کرونا افزوده شود.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور نیز چند روز پیش در گفت‌وگو با ایلنا در همین رابطه گفت: شیوع بیماری کرونا نباید اهدای خون را از یاد اهداکنندگان ببرد. کشور به طور روزانه ۶ هزار واحد خون نیاز دارد. ما باید بتوانیم جوابگوی ۹۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی در کشور باشیم.

بشیر حاجی‌بیگی افزود: نیاز به خون و فرآورده‌های آن مانند پلاکت به صورت روزانه مورد نیاز است. برای تهیه این پلاکت باید خونی را که روزانه اهدا می‌شود، طی ۶ ساعت اولیه فرآوری کنیم و ارائه دهیم.

حاجی بیگی اظهار کرد: ما ۲۰ درصد خون اهدائی را برای بیماران خاص استفاده می‌کنیم. این مصرف بالا برای بیماران خاص نیاز به اهدای روزانه دارد. در رابطه با بیماران تالاسمی هم باید بگویم که هر بیمار، دو هفته یکبار نیاز به دریافت فرآورده‌ خونی دارد.

او گفت: ترس ما از کاهش ذخایر خون در کشور است. در ایران سالانه ۲.۵ میلیون نفر برای اهدای خون مراجعه می‌کنند. از این تعداد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد خون دریافت می‌شود.

این مسئول افزود: بقای گلبول‌های قرمز درون کیسه‌های خون ۳۵ روز است. ما نمی‌توانیم خون را انبار کنیم. در نتیجه نیاز داریم مردم به طور مداوم برای اهدای خون مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در ادامه سخنانش به رعایت بهداشت در مراکز اهدای خون اشاره کرد و گفت: مراکز اهدای خون کاملا استریل هستند. این رسم بهداشتی از سال تاسیس این سازمان یعنی ۱۳۵۳ لازم الاجرا بوده است. تمام تجهیزات این مراکز یکبار مصرف و کاملا استریل شده هستند. بنابراین هراس از کرونا نباید مانع اهدای خون شود.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری همشهری آنلاین، تاریخ انتشار 17  اسفند    98، کد خبر:   490058، www.hamshahrionline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین