پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۶۵۷۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۵
به گفته کارشناسان با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف محصولات شوینده و بهداشتی و داروها، سهم‌های گروه شوینده و دارویی مستعد رشد هستند. در این روز‌ها برخی شرکت‌ها به صورت ۳ شیفت مشغول تولید و عرضه محصولات خود در بازار هستند و البته برای انتخاب سهم، باید وضعیت شرکت‌ها تک به تک بررسی شود.

شعار سال:  بررسی بازدهی سهم‌های مختلف از ابتدای امسال نشان می‌دهد تقریبا اکثر سهم‌ها از اول امسال رشد صد تا چند صد درصدی داشته‌اند و بدون شک سهامدارانی که پرتفوی مناسبی انتخاب کرده و اقدام به نگهداری سهم‌های خود کرده‌اند، بیش از نوسان‌گیران که قیمت‌های لحظه‌ای و صف‌های خرید و فروش را پیگیری می‌کنند بازدهی بیشتری به دست آورده‌اند.

به گفته کارشناسان با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف محصولات شوینده و بهداشتی و داروها، سهم‌های گروه شوینده و دارویی مستعد رشد هستند. در این روز‌ها برخی شرکت‌ها به صورت ۳ شیفت مشغول تولید و عرضه محصولات خود در بازار هستند و البته برای انتخاب سهم، باید وضعیت شرکت‌ها تک به تک بررسی شود.

 گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در حال حاضر در سهام شرکت‌های قندی و غذایی نیز هستند. ضمن اینکه گفته می‌شود برخی داروسازان هم این روز‌ها عملکرد خوبی در خصوص تولید دارو‌های ضد کرونا داشته اند و در خبر‌ها به آن‌ها اشاره شده است و سهم این شرکت‌ها نیز پتانسیل رشد خوبی خواهند داشت.

مصطفی امید قائمی مدیرعامل سابق فرابورس در مورد سودآوری این روز‌های شرکت‌های شوینده و دارویی می‌گوید: با گسترش ویروس کرونا مسلما فروش شرکت‌های شوینده و بهداشتی و دارویی نیز افزایش داشته است، اما این بیماری در مجموع باعث رکود اقتصادی بزرگی در جهان شده که تاثیرات خود را به زودی نشان خواهد داد.

امیدقائمی ادامه می‌دهد: پیش بینی می‌شود رکود عمیقی همه بورس‌های دنیا را فرامی گیرد و سال آینده کاهش نرخ‌های جهانی مواد اولیه را شاهد خواهیم بود و با کاهش نرخ‌های جهانی شرکت‌ها نیز سودشان افت خواهد کرد و میزان فروششان نیز کم می‌شود.

او در مورد تاثیر این موضوع بر بورس ایران نیز می‌گوید: هر چند تا حدودی افزایش نرخ ارز، سود شرکت‌های داخلی را بالا برده و این اتفاق را جبران کرده است، اما این رشد سود در شرکت‌ها مقطعی است و تنها روی یکسری از شرکت‌ها تاثیر دارد و سهام آن‌ها را بالا برده است مانند سهام شوینده‌ها، اما در کل با توجه به افت بهای نفت اکثر شرکت‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.

مدیرعامل سابق فرابورس می‌گوید: با توجه به اینکه عمده بازار‌ها در بورس از محصولات پایه هستند با وجود گسترش ویروس کرونا میزان بالایی از این سهم‌ها افت خواهند کرد.

او با تاکید بر اینکه این اثرات کوتاه مدت خواهد بود می‌گوید: هر چند در سال ۱۳۹۸ استقبال خوبی از سرمایه گذاری در بورس شد و اکثر سهم‌ها نیز سود آور بودند، اما برای سال جدید نمی‌توان انتظار تکرار این تجربه را داشت.

او در پاسخ به این پرسش که در کدام سهم‌ها می‌توان در حال حاضر سرمایه‌گذاری امن‌تری داشت؟ می‌گوید: در بورس همه نوع اوراقی برای سرمایه گذاری وجود دارد به عنوان مثال اوراق مبتنی بر ملک یا سهام مربوط به شوینده‌ها می‌تواند از گزینه‌های مناسب پیش رو باشد.

 سهام شرکت توسعه صنایع بهشهر به عنوان هلدینگ شوینده ظرفیت تامین حدود ۴۰ درصد نیاز بازار محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی کشور را دارد که بر اساس نمودارهای بورس از بهمن ماه تاکنون رشد خوبی داشته است این شرکت سهم قابل توجهی از بازار‌های داخلی و بین المللی را به خود اختصاص داده است.

همچنین دارای برند‌های اول محصولات صابون گلنار، خمیر دندان پونه و برند دوم شامپو شبنم و خمیر دندان نسیم و برند سوم پودر برف و مایع ظرفشویی گلی در کشور است.

نمودار سامانه معاملات بازه زمانی ۲۱ بهمن تا ۱۹ اسفند صنایع بهشهر ( وبشهر) را در زیر می‌بینید:

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رویداد24، تاریخ انتشار: 23اسفند1398 ، کدخبر: 207343: www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین