پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
پس از تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) نیروهای مسلح با انسجام بیشتری اقدامات مقابله‌ای برای مهار بیماری کرونا را در دستور کار قرار داده‌اند.

شعار سال:  پس از سه روز از فرمان رهبر حکیم انقلاب اسلامی مبنی بر راه‌اندازی قرارگاه بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح، اقدامات نیروهای نظامی کشور در حوزه پیشگیری و درمان انسجام بیشتری پیدا کرده است. در حالی کشور دوران اوج بیماری کرونا را طی می‌کند که ستاد کل نیروهای مسلح پس از تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) ورود منسجم‌تری برای مدیریت و کنترل این بیماری داشته است. می‌توان گفت این قرارگاه در 4 سطح ایفای نقش می‌کند؛ 1- درمان و پیشگیری 2- امنیتی و انتظامی به منظور کاهش ترددها در سطح شهرها و جاده‌ها 3- لجستیک و پشتیبانی به منظور تسریع در تولید انبوه مواد ضروری پیشگیری مانند ماسک و... در راستای اشباع بازار 4- تجهیز و آماده‌سازی نیروی انسانی به منظور انجام اقدامات درمانی مانند مراقبت و پرستاری از بیماران تا انجام فعالیت‌هایی همچون ضدعفونی کردن شهرها.

 

* غربالگری در دستور کار نیروهای مسلح

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح برخی جزئیات و اقدامات قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) را تشریح کرد. سردار شکارچی در این‌باره گفت: در پی فرمان فرمانده معظم کل قوا، روز جمعه بلافاصله جلسه این قرارگاه تحت عنوان قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) با حضور فرماندهان سازمان‌های نیرو‌های مسلح، رئیس سازمان بسیج و معاونان ستادکل تشکیل شد. وی ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان تحت عنوان ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست‌هایی از ستاد کل نیرو‌های مسلح در این جلسه داشت که یکی از این درخواست‌ها کمک به روند غربالگری جامعه توسط درمانگاه‌های ثابت و سیار نیرو‌های مسلح بود. سردار شکارچی گفت: از روز جمعه این طرح در دستور کار قرار گرفت و آغاز شد. قرار است این غربالگری در مدت زمانی کوتاه در کل جامعه عملی شود. وی افزود: موضوع دیگر افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی بود که هم‌اکنون نیز بسیاری از تخت‌های بیمارستانی نیرو‌های مسلح در اختیار بیماران مبتلا به کرونا و در اختیار وزارت بهداشت و درمان است، البته در جلسه مقرر شد تعداد این تخت‌ها به 2 برابر افزایش یابد و همچنین قرار است حدود ۱۰ هزار تخت استراحتگاهی نیز برای بیماران مشکوک به کرونا تهیه شود. سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت: مورد مطرح شده دیگر در این جلسه کمک‌های آمادی و لجستیکی برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده بود که تمام سازمان‌های نیرو‌های مسلح بویژه وزارت دفاع ماموریت یافت که عمده آنها را تامین کند.

وی افزود: در حوزه کار‌های علمی و تحقیقاتی نیز برای مقابله با این ویروس دستوراتی صادر شد؛ در حوزه کمک نیروی انسانی متخصص و خدماتی به وزارت بهداشت و درمان قرار شد نیرو‌های مسلح از ظرفیت خود و بسیج برای کمک به وزارت بهداشت و درمان بویژه در پاکسازی محیط استفاده کنند. سردار شکارچی ادامه داد: همچنین تصمیمی درباره قطع زنجیره انتقال این ویروس گرفته شد که بنا شد نیرو‌های مسلح برابر تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا که با وزارت کشور اتخاذ می‌کنند، در این حوزه هم از توان نیروی انتظامی بهره گیرند و در نتیجه بتوانند مشارکت عمومی را افزایش دهند و اقناع‌سازی افکار عمومی را فراهم کنند.

 

* برپایی 3 بیمارستان صحرایی توسط نیروی دریایی سپاه

در همین حال فرمانده نیروی دریایی سپاه از آمادگی کامل این نیرو به منظور خدمت‌رسانی به مردم و احداث بیمارستان سیار با امکانات پزشکی مناسب و انجام دیگر خدمات درمانی در مناطق مختلف خبر داد.  فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز مردم به دسترسی به مراکز درمانی و بهداشتی، دو بیمارستان با ظرفیت 30 تا 40 تخت در شهرستان برازجان و بیمارستان سیار 54 تخته در بندرعباس شروع به کار کرده‌اند. وی همچنین از برپایی بیمارستان سیار با ظرفیت 74 تخت در رشت خبر داد و گفت:  به منظور انجام خدمات پزشکی با برپایی این بیمارستان که قابلیت ارتقا به 120 تخت را دارد به کمک سیستم درمانی کشور آمدیم. فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه با اشاره به اقدامات انجام‌شده درباره ضدعفونی و گندزدایی برخی شهر‌ها نیز اظهار کرد: به همت واحد جنگ نوین رده‌های مختلف نیروی دریایی سپاه تا امروز در شهرهای بندرعباس، بوشهر، پارسیان، رشت، ماهشهر و... معابر و نقاط پرتردد در چندین نوبت ضدعفونی و گندزدایی شده‌اند و این اقدامات تا برطرف شدن مشکل همچنان تداوم خواهد داشت. دریادار تنگسیری با اشاره به دیگر اقدامات درمانی برای توسعه بخش‌های بستری عفونی در بیمارستان‌های نیروی دریایی سپاه در شهرهای شیراز، بندرعباس، چالوس و بندرلنگه گفت: همه کارکنان درمان اعم از پزشکان، متخصصان عفونی، پرستاران و فوریت‌های پزشکی در این بخش‌ها فراخوان شده و خدمات خود را با توجه به فلوچارت تشخیصی و درمانی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت ارائه می‌کنند. وی در ادامه تصریح کرد: پس از تاکید و دستور فرمانده کل سپاه، با بسیج همه امکانات خود در حوزه سلامت، تمام ظرفیت‌ها  در این زمینه را به کار می‌گیریم تا در این برهه از تاریخ بار دیگر به یاری هموطنان عزیزمان شتافته و در رفع مشکلات آنان بکوشیم. دریادار تنگسیری در پایان با تاکید بر اینکه پزشکان، پرستاران و دیگر پرسنل نیروی دریایی سپاه آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به مردم بویژه بیماران کرونایی را دارند، گفت: امیدواریم هرچه زودتر با لطف و عنایت خداوند و تلاش‌های مسؤولان و متخصصان امر و البته همراهی مردم عزیز کشور، بر این ویروس و میهمان ناخوانده نیز فائق آمده و سلامتی در جامعه گسترش یابد.

 

* ضدعفونی شهر مسجدسلیمان توسط کارکنان کارخانجات تانک‌سازی

نیروهای ارتش جمهوری اسلامی نیز که از آغاز بحران شیوع کرونا اقدامات بهداشتی و درمانی خود را آغاز کرده بودند، در حال حاضر علاوه بر آماده‌سازی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های این نیرو، اولویت خود را بر گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌های شهرهای ایران قرار داده‌اند. این خبری بود که فرمانده نیروی زمینی ارتش 3 روز پیش به خبرنگاران اعلام کرد. در همین حال فرمانده کارخانجات تانک‌سازی ارتش در مسجد سلیمان اعلام کرد که از تجهیزات این کارخانه برای ضدعفونی کردن معابر شهر مسجدسلیمان استفاده می‌شود. به گزارش روابط عمومی ارتش، سرهنگ امین آزادی، فرمانده کارخانجات تانک‌سازی مسجدسلیمان اظهار کرد: در راستای حفظ سلامت شهروندان عزیز مسجد سلیمان، این یگان به صورت مستمر و شبانه‌روزی اقدام به ضدعفونی و استریل سطح شهر، منازل سازمانی، معابر و اماکن عمومی جهت مقابله با ویروس کرونا می‌کند. وی افزود: کارکنان کارخانجات تانک‌سازی، همانند سایر همرزمان‌شان در سراسر ایران اسلامی به صورت داوطلبانه با استفاده از دستگاه‌های ضدعفونی در این طرح حضور خواهند داشت و همچنین 3 دستگاه خودروی مجهز رفع آلودگی در این راستا پیش‌بینی شده است که در صورت نیاز افزایش نیز پیدا خواهد کرد. سرهنگ آزادی گفت: همواره شعار «ارتش فدای ملت» الگوی ما بوده و در آینده نیز خواهد بود، لذا از شهروندان خواهشمندیم حداکثر همکاری را داشته و از کارهای غیرضروری در سطح شهر پرهیز کنند تا به یاری خداوند زنجیره این ویروس منحوس قطع شود. فرمانده کارخانجات تانک‌سازی ارتش در مسجد سلیمان همچنین از حضور مخلصانه و جهادی بسیجیان و مردم با دستگاه‌های دستی شخصی خود در این طرح که به صورت خودجوش بوده و با توجه به این مهم که شهر در وضعیت ناهموار است و امکان تردد خودرو‌های سنگین رفع آلودگی نیست بسیار قدردانی کرد و حضور جوانان انقلابی را در میدان مشکلات پیش رو یک فضیلت برای ملت ایران دانست.

***

[سرلشکر موسوی: رزمایش پدافند بیولوژیک از امروز آغاز می‌شود]

فرمانده کل ارتش گفت: از فردا (امروز یکشنبه) با اجرای یک رزمایش دفاع بیولوژیک تحت کنترل و فرماندهی قرارگاه پدافند زیستی ارتش، باید تلاش کنیم خدمات و اقدامات متناسب با فرمان فرماندهی معظم کل قوا به بهترین شکل ممکن اجرا شود. به گزارش فارس، در پی ابلاغ فرمان فرماندهی معظم کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، جلسه اضطراری فرمانده کل ارتش با فرماندهان نیروهای چهارگانه آجا به صورت ویدئوکنفرانس تشکیل شد. در این جلسه، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی با تأکید بر لزوم سازماندهی تجهیزات و نیروی انسانی به‌کارگیری شده در امدادرسانی و خدمات بهتر به ملت شریف ایران برای مقابله با ویروس منحوس کرونا، خاطرنشان کرد: پیشگیری از شیوع این بیماری و ویروس، یکی از موارد مورد تأکید فرماندهی معظم کل قوا است که از فردا (امروز یکشنبه) با اجرای یک رزمایش دفاع بیولوژیک تحت کنترل و فرماندهی قرارگاه پدافند زیستی ارتش به فرماندهی امیر دریادار سیاری و با محوریت نیروی زمینی ارتش به فرماندهی میدانی امیر سرتیپ حیدری، باید تلاش کنیم خدمات و اقدامات متناسب با فرمان فرماندهی معظم کل قوا به بهترین شکل ممکن اجرا شود. امیر سرلشکر موسوی در ادامه با صدور دستور فوری مبنی بر ایجاد مراکز درمانی متعدد در محله‌ها که از اقدامات موثر در راستای فعال‌تر شدن خدمات ارتش است، تأکید کرد: به‌منظور مدیریت دقیق و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مراکز موجود، در 300 محله و منطقه کشور با ایجاد مراکز درمانی نسبت به شناسایی بیماران کرونایی اقدام و از گسترش این بیماری جلوگیری خواهد کرد. فرمانده کل ارتش در ادامه تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد پس از مشخص شدن و واگذاری اماکن توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، تعداد تخت‌های خود را به 4 هزار تخت برای تشکیل استراحتگاه‌های پس از درمان بیماران کرونایی افزایش دهد، اگرچه تاکنون در برخی استان‌های کشور این اتفاق افتاده و استراحتگاه‌هایی توسط نیروی زمینی آماده شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه وطن امروز، تاریخ انتشار 25 اسفند 98، شماره: 538699

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین