پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: برگزاری جلسه علنی هفته آینده پارلمان به قوت خود باقی است. عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: اکنون کشور مجلس ندارد و باید پرسید پس چه کسی باید بر کار وزرا در بحث سیل، کرونا و ... نظارت داشته باشد. احمد امیرآبادی‌فراهانی, عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در واکنش به نامه نمکی، رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا، به رئیس مجلس، مبنی بر عدم برگزاری جلسه علنی مجلس در روز یکشنبه، دهم فروردین ماه به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: این نامه باید در جلسه هیئت رئیسه مجلس بررسی شود و چون هنوز این اتفاق نیفتاده بنابراین برگزاری جلسه روز یکشنبه به قوت خود باقی است‌.

شعار سال: احمد امیرآبادی‌فراهانی, عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در واکنش به نامه نمکی، رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا، به رئیس مجلس، مبنی بر عدم برگزاری جلسه علنی مجلس در روز یکشنبه، دهم فروردین ماه به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: این نامه باید در جلسه هیئت رئیسه مجلس بررسی شود و چون هنوز این اتفاق نیفتاده بنابراین برگزاری جلسه روز یکشنبه به قوت خود باقی است‌.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری این جلسه اندیشیده شده است، ادامه داد: براساس تصمیم هیئت رئیسه مجلس، نمایندگانی که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری بوده یا در دوران نقاهت به سر می‌برند لزومی برای شرکت در این جلسه ندارند و غیبت آنها موجه است.

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه مجلس در ابتدای شیوع کرونا در کشور به درخواست وزیر بهداشت و درمان تعطیل شده بود، بیان کرد: آقای رئیسی، معاون وزیر بهداشت و درمان در جلسه‌ای با مسئولان اجرایی مجلس 8 شرط را برای برگزاری جلسات علنی پارلمان قرار داد که ما آن را در نشست هیئت رئیسه مجلس بررسی و قابل اجرا تشخیص دادیم؛ بنابراین آن شروط به صورت یک پروتکل تعیین و براساس آن جلسات علنی را برگزار خواهیم کرد.

امیرآبادی‌فراهانی همچنین با اشاره به درخواست وزیر بهداشت و درمان برای برگزاری جلسات مجلس به صورت سیستم دیجیتالی دوسویه تصریح کرد: آئیننامه مجلس در این مورد مسکوت مانده و حضور نمایندگان را در صحن علنی برای برگزاری جلسات رسمی لازم دانسته است، حتی دو جلسه‌ای که به صورت دیجیتالی دوسویه انجام شد به شکل آزمایشی بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: اکنون کشور مجلس ندارد و باید پرسید پس چه کسی باید بر کار وزرا در بحث سیل، کرونا و ... نظارت داشته باشد. تنها از مردم خواسته شده تا در منزل بمانند و نمایندگان مجلس می‌توانند همانند کارمندان ادارات و بانک‌ها با وجود تدابیر بهداشتی در محل کار خود حاضر شوند؛ زیرا شرایط کشور اکنون به دلیل وقوع سیل در برخی استان‌ها و شیوع کرونا عادی نیست و مجلس باید بر روند کار دولت نظارت کافی داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: بسیاری از نمایندگان مجلس در تماس با اعضای هیئت رئیسه مجلس، خواستار برگزاری جلسه علنی بوده‌اند.

امیرآبادی‌فراهانی تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که در جلسه هیئت رئیسه مجلس مطرح شد، وضعیت برگزاری جلسات علنی مجلس در صورت ادامه روند شیوع بیماری کرونا در کشور بود؛ زیرا نمی‌توان مجلس را از تصمیم‌گیری‌های کشور حذف کرد و نمایندگان فعلی هم تا خرداد ماه باید مسئولیت خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: باید شرایطی را در نظر گرفت تا مجلس به کار خود ادامه دهد، همچنین در بحث برگزاری جلسات رسمی به صورت سیستم مجازی دوسویه، آئیننامه داخلی باید اصلاح شود و این مستلزم آن است که در یک جلسه در صحن علنی ماده واحده‌ای به شکل دو یا سه فوریت مطرح شود.بنابراین باز هم نیاز به برگزاری جلسه در صحن و با حضور نمایندگان وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: البته در جلسه هیئت رئیسه مجلس، پیشنهاد برگزاری جلسات مجلس در اماکن دیگر مطرح شد که بعد از بررسی به این نتیجه رسیدیم با افزایش تعداد صندلی‌های صحن و نشستن نمایندگان با فاصله مناسب، همین مکان فعلی برای برگزاری جلسات بسیار مناسب‌تر است.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری انتخاب، تاریخ انتشار 7  فروردین    99، کد خبر:   538487، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین