پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بی فایده و غیر قابل استفاده بودن سازوکار ویژه مالی اروپا موسوم به «اینستکس» و بی عملی اروپایی‌ها در بحران کرونا بر همگان اثبات شد.
شعار سال: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بی فایده و غیر قابل استفاده بودن سازوکار ویژه مالی اروپا موسوم به «اینستکس» و بی عملی اروپایی‌ها در بحران کرونا بر همگان اثبات شد.

محمد ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به تحریم دارو و اقلام پزشکی کشورمان از سوی آمریکا با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: علی رغم تبلیغات بسیار درباره سازوکار ویژه مالی اروپا «اینستکس» برای امکان ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به ایران، با محدودیت‌هایی که از سوی آمریکا ایجاد شده و انفعالی که اروپا از خود نشان می‌دهد در واقع در شرایطی که کشور درگیر مقابله با ویروس کرونا است، شاهد هستیم که این کانال بلااستفاده است.

وی با بیان اینکه اروپا وجهه و هویت مستقلی در عرصه بین المللی ندارد، افزود:اروپا می‌توانست در شرایط فعلی حداقل برای حفظ وجهه و ادعای انسان دوستی خود برای عملیاتی شدن «اینستکس» اقداماتی انجام دهد و در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا رفتاری بشر دوستانه از خود بروز دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: پیشنهاد راه اندازی این کانال مالی از سوی اروپایی‌ها برای وقت تلف کردن و فرصت سوزی مطرح شد و تا کنون هیچ نتیجه‌ای برای ما در بر نداشته است.

رضایی با اشاره به اعمال محدودیت از سوی آمریکا در راه ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به ایران در زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار داشت:بی خاصیت، بی فایده بودن و غیر قابل استفاده بود بودن ازوکار ویژه مالی بین اروپا و ایران موسوم به «اینستکس» و بی عملی اروپایی‌ها در بحران کرونا بر همگان اثبات شد.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها اراده، توان و اختیار اینکه بدون خواست آمریکا اقدامی را در عرصه بین المللی انجام دهند را ندارند، ادامه داد: آمریکا و اروپا در قبال ایران با یک سیاست عمل می‌کنند و در شرایطی که ادعا دارند که هیچ مشکلی برای ارسال دارو به ایران وجود ندارد، اما اجازه نمی‌دهند که ما منابعی که از جا‌های مختلف داریم را از طریق همین کانالی که خودشان طراحی کرده‌اند، وارد کنیم.

نماینده مردم خمین در مجلس با تاکید بر اینکه ما نباید به اظهارات و اقدامات پوچ غربی‌ها امید داشته باشیم بلکه باید به ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم، بیان داشت: ادعا‌های آمریکا برای کمک به ایران در شرایط مقابله با ویروس کرونا تنها یک ژست انسان دوستانه و در جهت فریب افکار عمومی است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 12 فروردین 11399، کدخبر: 2233915 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین