پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۶۹۰۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که در شرایط کنونی باید دیپلمات‌های کشورمان با مجامع بین المللی نظیر سازمان ملل و سران کشورها رایزنی داشته تا تحریم‌ها کنار رود چراکه اگر این ویروس در کشوری کنترل نشود همچنان تهدیدی برای سایر کشورهاست.
شعارسال: سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که در شرایط کنونی باید دیپلمات‌های کشورمان با مجامع بین المللی نظیر سازمان ملل و سران کشورها رایزنی داشته تا تحریم‌ها کنار رود چراکه اگر این ویروس در کشوری کنترل نشود همچنان تهدیدی برای سایر کشورهاست.
 
اصغر سلیمی با اشاره به ضرورت مداخله جهانی برای کنار رفتن تحریم های آمریکا در شرایط کنونی، بیان کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا واقعا در حوزه بهداشت و درمان و به ویژه برای بیماران خاص که نیاز به داروهای خاصی نیز دارند مشکلات جدی را ایجاد کرده است.
 
وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر این روزها نیز مانند سایر کشورها درگیر بیماری همه گیر کرونا هستیم و در حوزه اقدامات پیشگیرانه و پژوهشی برای ریشه‌کن کردن این بیماری به کمک سایر کشورها نیاز داریم.
 
نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: از آنجا که این ویروس همه گیر است نیاز داریم تا همه کشورها با یکدیگر همکاری داشته و از ظرفیت ها و امکانات بهداشتی و درمانی برای ریشه کن کردن این ویروس استفاده شود. آمریکایی‌ها در ظاهر اعلام می کنند که در حوزه درمانی و بهداشتی تحریم وجود ندارد اما در عمل تحریم های ظالمانه همه موارد را دربرمی گیرد.
 
وی در ادامه تاکید کرد: در شرایط کنونی باید دیپلمات‌های کشورمان با مجامع بین المللی نظیر سازمان ملل و سران کشورها رایزنی داشته تا تحریم ها کنار رود. اگر این ویروس در کشوری کنترل نشود تهدیدی برای سایر کشورهاست چراکه ویروسی همه گیر است. همه کشورها باید برای از بین رفتن این ویروس با هم همکاری داشته باشند.
 
در موج دوم شیوع کرونا باید تعطیلی مراکز آموزشی تا یک‌ماه دیگر تمدید شود
 
معصومه آقاپور علیشاهی، درباره اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چقدر می‌تواند از شیوع کرونا جلوگیری کند، گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار دیر صورت گرفت از همان ۱۵ اسفند گفته شد که باید قرنطینه را انجام دهیم اما بیان کردند خطری نیست، شرایط عادی است و همه چیز کنترل می‌شود ولی بعدها با شیوع بیماری و فراگیری گسترده در کشور  امروز شاهد فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم. به قول یک ضرب‌المثل هر وقت ماهی را از آب بگیری تازه است، فاصله‌گذاری اجتماعی باعث می‌شود این شدت صعودی که بیماری دارد، کاهش پیدا کند.
 
بنابر گزارش ایلنا، وی درباره اینکه گفته می‌شود موج دوم بیماری کووید-۱۹ پس از بازگشت مسافرانی که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکردند آغاز خواهد شد، بیان کرد: نگرانی درباره شیوع موج دوم بیماری کرونا پس از بازگشت مسافران وجود دارد. باید گفت سفرها قسمتی از پازل کروناست که می‌تواند باعث شیوع بیشترش شود؛ اما این عدم رعایت پروتکل‌ها که جهانی است گستره‌ دامنه‌اش‌ را افزایش می‌دهد.
 
 آقاپور با اشاره به این‌که اقتصاد کشور از ۱۵ اسفند دچار نوسان و بعد هم تعطیل شد، ادامه داد: اقتصاد کشور با شیوع بیماری کرونا تعطیل شده، کسب و کارها و بخش خصوصی خوابیده است. اگر کرونا هم نبود ۱۵ روز فروردین اقتصاد کشور تعطیل می‌شد. حال با توجه به اینکه  شرایط و وضعیت اقتصاد هم نامعلوم است؛ این سوال وجود دارد چگونه می‌خواهیم از امروز یعنی ۱۶ فروردین اقتصادمان را سامان دهیم. با این وضعیت بخش خصوصی،  شرکت‌ها و کارخانه‌جات مخارج خود را از کجا بیاورند؟ برای این سوال باید پاسخ داشته باشیم، معضل اقتصادی شوخی‌ بردار نیست باید رفع شود.
 
نماینده مردم شبستر درباره اقدامات صورت گرفته ، بیان کرد: گفته شد که در بخش آموزش و پرورش، آموزش مجازی صورت می‌گیرد که تاثیر چندانی نداشت، دختر من که در خانه است از این آموزش‌ها استفاده می‌کند و جوابی آنچنانی نگرفته است. در موج دوم بخش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها حداقل باید از ۱۵ فروردین تا یک ماه دیگر تعطیل شوند تا موج دوم بیشتر گسترش نداشته باشد  در غیر این صورت ادامه پیدا خواهد کرد.
 
نماینده مجلس دهم با بیان این‌که در این دوره ما باید نگرانی بیکاری‌ها را داشته باشیم، گفت: بزرگترین ضربه و آسیبی که کرونا به ما زد، بیکاری‌ در بعضی مشاغل است که اولین نمودش در تولید مشخص شد.
 
 وی ادامه داد: امروز مردم مشارکت می‌کنند و در تولید اقلام و مواد بهداشتی در کارخانه‌ها حاضر می‌شوند اما اگر همین روند تا ۳ ماه دیگر ادامه پیدا کند، مشارکت مردم هم به حداقل می‌رسد. باید شفاف به مردم بگوییم امکانات و منابع محدود است و اگر مردم همکاری نکنند، این منابع محدود به جایی نمی‌رسد و اگر بحران جدی‌تر شود در این صورت نمی‌توانیم خدمات وسیعی را به ملت ارائه دهیم.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری   ،تاریخ انتشار: 16  فروردین    1399،کدخبر :  1372372،www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
0
امروز اعلام شد اگر برگردیم به شرایط تردد اجتماعی در زمستان دوباره کرونا پیک داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین