پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۷۰۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
اکنون زمانه‌ایست که با آمدن ویروس کرونا دانش‌آموزان از فرصت‌های تازه‌ای برخوردار شده‌اند که می‌توانند در مسیرهای دیگری به جز مدرسه رفتن کشف و شهود کنند.

شعار سال: دانش‌آموزان سراسر دنیا حداقل یکبار در عمرشان آرزوی چنین روزی را کرده‌ بودند: «ای کاش لازم نبود به مدرسه بروم! ».

اکنون زمانه‌ایست که با آمدن ویروس کرونا دانش‌آموزان از فرصت‌های تازه‌ای برخوردار شده‌اند که می‌توانند در مسیرهای دیگری به جز مدرسه رفتن کشف و شهود کنند. البته با در نظر گرفتن این محدودیت که مجبورند در خانه بمانند. یکی از بزرگترین مزایای آموزش و تحصیل از راه دور این است که زمان کمتری از دانش‌آموزان می‌گیرد. این فرصتی‌ست که پس از صدها سال کار مداوم مدارس، دانش‌آموزان مقاطع مختلف را برآن داشته تا اندکی سر از کتاب و دفتر بردارند و با جهان پیرامون خود ارتباط برقرار کنند. 

مهم‌ترین مساله این است که دانش‌آموزان در این تعطیلات نامعلوم و غیرقابل ‌پیش‌بینی چگونه از فرصت‌های جدید بهره می‌برند؟

پاندمی کرونا برخی سیستم‌های آموزشی را با سوالات جدیدی روبرو کرده است. آیا لازم است دانش‌آموزان روزی ۷ تا ۸ ساعت از عمر خود را در مدارس باقی بمانند؟ آیا از تمام ساعت‌های حضور در مدرسه به بهترین نحو استفاده می‌شود؟ آمارهای آموزشی در پاندمی کرونا چه درس‌هایی برای سیستم‌های آموزشی خواهند داشت؟ برخی تجدید نظرها مانند بازنگری در ساعات آموزشی مدارس، محتوای درسی، میزان رفت و آمدهای دانش‌آموزان و پرداختن به دیگر ابعاد زندگی از جمله مهمترین مسائلی هستند که احتمالا بعد از باز شدن مدارس ممکن است جان بگیرند.

 

تعداد بازدید : 4

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت عصرایران، تاریخ 21 فروردین 99، کد مطلب: 722528: www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین