پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۴۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
نجیبه سلامت مدیرعامل انجمن تالاسمی آذربایجان غربی گفت: با شیوع کرونا، علیرغم ایرانی بودن اغلب داروهای بیماران تالاسمی در روزهای اخیر این بیماران در استان با مشکل تهیه دارو روبه رو هستند.

شعار سال:مدیرعامل انجمن تالاسمی آذربایجان غربی گفت: با شیوع کرونا، علیرغم ایرانی بودن اغلب داروهای بیماران تالاسمی در روزهای اخیر این بیماران در استان با مشکل تهیه دارو روبه رو هستند.

نجیبه سلامت با اشاره به اینکه در روزهای آغاز شیوع ویروس کرونا در استان پزشکان معالج بیماران تالاسمی برای ۲ماه آنها دارو تجویز کردند، تصریح کرد: متاسفانه بیماران تالاسمی در تامین دارو خود با مشکل مواجه شده اند و اغلب نتوانستند دارو تهیه کنند.

او گفت: با شیوع کرونا متاسفانه شاهد کمبود دارو از جمله "دسیفر" برای بیماران تالاسمی استان هستیم. این در حالی است که بیش از ۹۰درصد داروهای بیماران تالاسمی ، ایرانی هستند.

مدیر عامل انجمن تالاسمی آذربایجان غربی تاکید کرد: متاسفانه با وجود ایرانی بودن این داروها در روزهای اخیر بیماران تالاسمی استان در تهیه دارو مشکل دارند.

او با اشاره به اینکه بیماران تالاسمی در ماه یک بار خون دریافت می کنند اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا متاسفانه شاهد کمبود اهدای خون و کاهش ذخایر خونی نیز هستیم که این یک مشکل جدی برای این بیماران خاص ازجمله بیماران تالاسمی است.

سلامت‌ ادامه داد: به بیماران تالاسمی استان از طریق فضای مجازی آموزش رعایت بهداشت فردی داده شده و تاکید شده تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند.

او بیان کرد: تالاسمی یکی از شایع ترین بیماری ها در ایران است که معمولا از پدر و مادری که ناقل ژن کم خونی است به فرزندان به ارث می رسد وگاهی کم خونی و فقرآهن با تالاسمی اشتباه گرفته می شود.

مدیر عامل انجمن تالاسمی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۱۱۰ بیمار تالاسمی در استان وجود دارد که ۳۰ نفر از این بیماران در ارومیه زندگی می کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کرد پرس،تاریخ انتشار:17فروردین1399،کد خبر: 213889،kurdpress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین