پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۹۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
بعد از شیوع کرونا در ایران ورود و خروج گردشگر از ایران به صفر نزدیک شد. کرونا کشورهای رقیب ایران را هم درگیر کرده اما آنها تبلیغ جذب گردشگر برای دوران پساکرونا را متوقف نکرده اند. او که در حوزه گردشگری سلامت خدمات و توریستی کشورهای خلیج فارس فعالیت می کند ترکیه و هند را دو رقیب سرسخت ایران در منطقه معرفی می کند و می گوید: تاکنون دو شرکت ترکیه ای و گرجستانی از او خواسته اند تا گردشگران عمانی را به این دو کشور هدایت کند.

شعار سال:کرونا نفس صنعت گردشگری در جهان را گرفته و میلیاردها دلار زیان و ضرر به هلدینگ های جهانی در حوزه گردشگری زده است. این ویروس هولناک درهای موزه لوور را به روی گردشگران بست و برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی دوم بزرگ‌ترین نمایشگاه جهانی گردشگری یعنی «آی بی تی » را به تعطیلی کشاند.البته صنعت گردشگری ایران را هم بر زمین زد.


هتل ها در نوروز بدون میهمان ماندند و ایرلاین‌ها هم به آشیانه برگشتند. شیوع گسترده کرونا در ایران تمامی پروازها را کنسل کرد. حالا تنها پروازهای محدودی از تهران به خارج از ایران انجام می گیرد. فعالان حوزه گردشگری در گفت وگو با «ایران» از تلاش کشورهای خارجی برای جذب شرکت ها و دفاتر نمایندگی گردشگری ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس خبر می دهند. آنها می‌گویند: اگر دولت با همکاری بخش خصوصی راهکاری برای ذخیره گردشگران نکند، ایران هم گردشگران خارجی کشورهای حوزه خلیج فارس و هم شرکت های فعال خارجی در این حوزه را از دست خواهد داد.


ترکیه و هند در کمین بازارهای هدف گردشگری ایران!
«مهدی علیپور» فعال گردشگری از تلاش هند و ترکیه در دوران شیوع کرونا برای جذب شرکت های ایرانی که گردشگر به ایران می آورند، خبر می دهد. بعد از شیوع کرونا در ایران ورود و خروج گردشگر از ایران به صفر نزدیک شد. کرونا کشورهای رقیب ایران را هم درگیر کرده اما آنها تبلیغ جذب گردشگر برای دوران پساکرونا را متوقف نکرده اند. او که در حوزه گردشگری سلامت خدمات و توریستی کشورهای خلیج فارس فعالیت می کند ترکیه و هند را دو رقیب سرسخت ایران در منطقه معرفی می کند و می گوید: تاکنون دو شرکت ترکیه ای و گرجستانی از او خواسته اند تا گردشگران عمانی را به این دو کشور هدایت کند.
علی پور می گوید: شرکت گرجستانی از شرکت ما خواسته است تا گردشگران سلامت را که به دنبال درمان دندان خود هستند به گرجستان ببرد. او گردشگران کشورهای حوزه خلیج فارس را به سه بخش سلامت، توریستی و مذهبی تقسیم می کند و می گوید: ما در بخش سلامت همیشه رقبای سرسختی داشته و همیشه با چالش رو به رو بوده ایم. به گفته او دو کشور هند و ترکیه در سال های اخیر تلاش های زیادی کرده اند تا بازار توریست درمانی منطقه را از ایران بگیرند.
او می گوید: فعالان حوزه گردشگری سلامت ایران ، بازار کشورهای حوزه خلیج فارس را با چنگ و دندان به دست آورده اند. سهم‌ نسبتاً خوبی هم ایران در این بازار دارد.به گفته مهدی پور صنعت گردشگری ایران امروز به شدت دچار مشکل شده و موقعیت مناسبی ندارد. به اعتقاد او دوباره به دست آوردن این بازار سخت است.
مهدی پور می گوید: در ترکیه هم کرونا آمده است اما همچنان به دنبال تبلیغ خود در حوزه درمان و توریستی است.
او معتقد است باید دولت در پساکرونا به کمک بخش خصوصی بیاید تا با ارزان شدن بلیت هواپیما و تخفیف هتل ها و بیمارستان ها گردشگران بازار هدف را به سفر به ایران ترغیب کند.
شهرام حیدریان دیگر فعال حوزه گردشگری هم‌ می گوید:بازار گردشگری ایران هم در بحث گردشگر ورودی و هم خروجی تحت الشعاع اتفاق های چند ماهه گذشته است. به گفته حیدریان کرونا برای اکثر کشورها محدودیت ایجاد کرده و بسیاری از پروازها لغو شده است.
با این وجود او اعتقاد دارد که صنعت گردشگری نباید ناامید شود و باید برای بعد از کرونا برنامه‌ریزی کند. او معتقد است عطش مسافرت در کسانی که به دلیل کرونا نتوانسته‌اند به سفر بروند بعد از خلاصی از کرونا، بیشتر خواهد شد. او این عطش را فرصتی برای ایران می داند تا جو منفی بوجود آمده را از بین ببرد.
حیدریان می گوید : باید از این فرصت استفاده و محتوای تبلیغاتی برای جذب گردشگری خارجی تهیه کرد. حیدریان تأکید می کند:« از الان باید آماده شد تا بعد از حل مسأله کرونا، ایران بعنوان کشوری امن و چهار فصل به بازار گردشگری معرفی شود.»


این فعال اعتقاد دارد که ایران باید برای حضور در نمایشگاه ها بعد از کرونا آماده شود.


آماده سازی بسته‌های مناسب سفر
حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران هم  می گوید: باید دفاتر خدمات مسافرتی بتوانند همزمان با جشن ریشه کنی، بسته‌های خوب گردشگری را نیز به مسافران بدهند تا با بودجه آنها هماهنگ باشد و مردم با نشاط اجتماعی خوب به شغل‌های خود برگردند.
بنابراین باید از الان دفاتر خدمات مسافرتی بسته‌های مناسبی را تهیه کنند.
او معتقد است دفاتر مسافرتی عملاً تا اواخر خرداد ماه نمی‌توانند کاری کنند چون اردیبهشت نیز همزمان با ماه رمضان خواهد بود و پس از آن مسائل آموزشی و معیشتی در اولویت قرار دارد.
«محمد ابراهیم لاریجانی»مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور می گوید پیش از کرونا هم صنعت گردشگری از اتفاق های آبان ماه ضربه دید. او قطعی ده روزه اینترنت در آبان را یک آسیب جدی برای صنعت گردشگری توصیف می کند. او می گوید: سانحه هواپیمای اکراینی هم به کنسلی بالای تورهای اروپایی، امریکایی و منطقه منجر شد. نزدیک به 80 درصد رزرو هتل ها لغو شد.
لاریجانی می افزاید:« ما برای حوادث بعد از آبان ماه یک برنامه ضربتی به نام اقدام فوری و تبلیغات اعتماد ساز داشتیم تا بتوانیم چهره ایران را در بازار هدف، مثبت کنیم. با این برنامه می خواستیم تبلیغات منفی روی گردشگری را جبران کنیم.اما شیوع بیماری کرونا درانتهای بهمن ماه در ایران همه برنامه ها را به هم زد. او یکی از برنامه های اقدام فوری را آوردن 15 هزار گردشگر چینی می داند ومی گوید: متأسفانه بیماری کرونا این کارهم متوقف کرد.
لاریجانی این لغو را اولین ضربه کرونا به اقتصاد صنعت گردشگری می داند. او معتقد است در شرایط حاضر نمی توان برای گردشگری کاری کرد و باید منتظر ماند تا شرایط ثبات پیش بیاید.
وی درباره برنامه های وزارت میراث فرهنگی برای بعد از کرونا می گوید: به محض اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پایان کرونا را اعلام کند 12 تور آشناسازی خبرنگاران، عکاس ها، مستندسازان و اینفلوئنسرها برگزار می شود. آنها از 12 کشور هدف گردشگری برای تبلیغ به ایران می آیند.
برگزاری 12 نشست « بی تو بی» بین آژانس‌های ایرانی و 12 کشور هدف از دیگر برنامه های وزارت میراث فرهنگی برای باز پس گرفتن بازار گردشگری ایران در پسا کرونا است.
او می گوید: چهار هفته فرهنگی ایران را هم در کشورهای آلمان، ترکیه، جمهوری آذربایجان و هندوستان بعد از پایان کرونا برگزار می کنیم. لاریجانی آلمان، فرانسه، ایتالیا، ارمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، عمان، روسیه، هندوستان، عراق و افغانستان را از جمله کشورهای هدف گردشگری ایران معرفی می کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران،تاریخ انتشار:27فروردین1399،کد خبر:540614،www.iran-newspaper.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
0
0
بعید میدونم مردم حالا حالاها جرات کنن از خونه هاشون بیرون بیان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین