پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۱۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
ترمینال‌های اتوبوسرانی بین شهری، ایستگاه های راه آهن و تمامی‌هتل ها خالی و پروازها نیز لغو شده است، کارشناسان خسارت به صنعت گردشگری کشور را چند هزار میلیارد تومان برآورد می‌کنند. این بلایی است که ویروس کرونا بر سر صنعت گردشگری سراسر جهان و از جمله ایران آورده است.

شعار سال: تصاویر خالی از گردشگر و سوت و کور اماکن مهم گردشگری، تفریحی و فرهنگی در سراسر جهان، از جمله ایران تصویری عجیب و تکان دهنده است، اما این تاثیری فراتر از تصور ذهنی دیروزِ ماست که شیوع ویروس کرونا امروز بر رفت و آمدهای مردم و سفر گذاشته است.  
شاید بتوان گفت بیشترین خسارت ناشی از کرونا به صنایع مختلف، به بخش صنعت گردشگری وارد شده و بسیاری مشاغل نیز در این حوزه از بین رفته است.
اما این روزها کمپینی با عنوان «سفرت را کنسل نکن، به تعویق بینداز» راه افتاده که پیوستن تک تک ما به آن به عنوان شهروند مسوول، می تواند راهی موثر برای حمایت از صنعت گردشگری باشد که به دلیل شیوع بیماری کرونا در ایران در آستانه تعطیلات نوروزی متحمل خسارات سنگین و از بین رفتن مشاغل بسیاری شده است.

می توانیم به جای لغو سفرهایمان، آن را به زمان پس از عبور بحران کرونا بیندازیم و با این کار کمکی به صنعت گردشگری کشور کنیم تا در این شرایط کمتر آسیب ببیند.
در همین راستا مسوولان حوزه گردشگری کشورمان، از برآورد حداقلی خسارت سه هزار میلیارد تومانی صنعت گردشگری از کرونا خبر داده اند و حتی برخی خبرها حاکی از آن است که در بخشی از صنایع وابسته به گردشگری با توجه به شرایط کنونی تعدیل نیروی انسانی انجام شده است، کاری غیراخلاقی که محقق نشدن درآمدهای پیش بینی شده آن را سبب شده است.

این ویروس به قدری صنعت گردشگری جهان را زمین گیر کرده است که اواخر اسفند شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC)، هشدار داد کرونا؛ گردشگری جهانی را در خطر از دست دادن ۵۰ میلیون شغل، قرار داده است.


این شورای بین المللی، خواستار راهکارهایی برای کاهش خسارت در حوزه گردشگری پس از کنترل شیوع کرونا شد.
شورای جهانی سفر و گردشگری از دولت‌ها خواسته که به بازسازی حوزه گردشگری کمک جدی کنند.
انجمن های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران هم معتقدند تا زمانی که از این بحران عبور کنیم، حمایت از صنعت گردشگری نیازمند عزم و تصمیم‌گیری ملی توسط ستاد ملی مقابله با کروناست.
از سوی دیگر ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز نویدهایی را داده و گفته که قطعا تعطیلات یک هفته ای برای مسافرت در نظر گرفته می‌شود.
او درباره تعیین زمانی برای مسافرت مردم پس از بازگشت کشور به شرایط عادی افزوده است: ستاد ملی کرونا و دولت با این طرح کاملا موافق است تا برای بازگشت نشاط به جامعه و کمک به صنعت گردشگری این اتفاق بیافتد. ولی مساله اصلی تعیین زمان این تعطیلی است، چون هنوز معلوم نیست چه زمانی شرایط کشور عادی می شود.
بنابراین واضح است که پس از پایان بحران شیوع کرونا و به کنترل درآمدن آن، محدودیت های رفت و آمد برداشته، سفرها از سر گرفته و خون تازه ای در رگ های صنعت گردشگری ایران بدَود که ما هم می توانیم سهمی در آن داشته باشیم؛ سفرمان را کنسل نکنیم، بلکه آن را به تعویق بیندازیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 11 فروردین 99، کد مطلب: 83731243: www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
0
دیگه فرصت بزرگی از دست رفت تو این اوضاع برای کسایی که در این حوزه کار میکردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین