پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
نائب رئیس کمسیون اقتصادی گفت: دریافت عوارض از مشترکین آب، برق، گاز و پیامک چند سالی است که در دستور کار قرار گرفته تا دولت آن را برای ارائه خدمات در حوزه‌های مذکور هزینه کند.

شعارسال: ناصر موسوی لارگانی در خصوص دریافت عوارض 150 ریالی از مصرف کنندگان آب گفت: در بودجه سال 95 دریافت این میزان عوارض با هدف آبرسانی به روستاها و مناطق محروم در نظر گرفته شده که این رقم در سال گذشته به ازای هر مترمکعب مصرفی 100 ریال بوده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در دو سال اخیر عوارضی برای آب، گاز، برق، پیامک با هدف ارائه خدمات در حوزه های مذکور تعیین کرده است، که این به ازای هر کیلووات برق 30 ریال،هر متر کمعب گاز 100 ریال،هر متر مکعب آب 150 ریال و به ازای هر عدد پیامک 10 ریال است.

لارگانی با اشاره به اینکه انجام این دست از خدمات از وظایف ذاتی دولت است، بیان کرد: دولت‌ها باید نیازهای ضروری روستاها را فراهم کنند تا جلوی مهاجرت به شهر‌ها گرفته شود اما قوه مجریه نبود بودجه کافی برای اجرای طرح‌های عمرانی را دلیل دریافت این عوارض بیان کرده اند.

نائب رئیس کمسیون اقتصادی تصریح کرد: با اجرای این طرح برخی از مشترکین میزان پرداخت عوارض و آبمان آنها بیشتر از هزینه مصرفی خواهد بود، به طور مثال مساجد معاف از پرداخت هزینه ها است ولی دیده شده هزینه های سنگینی برای مساجد به عنوان آبمان و عوارض صادر می شود.

وی با تاکید بر اینکه این عوارض فشار مضاعف برای مصرف‌کنندگان به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: در شرایط حال حاضر و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه اجرای این طرح میتواند برای اقشار کم درآمد مشکل آفرین باشد. کشور ما از لحاظ ذخایر انرژی، معدنی و ... ثروتمند است که با مدیریت درست می‌توانیم بودجه لازم برای ارائه تمام این خدمات به مردم را فراهم کنیم.

نائب رئیس کمسیون اقتصادی در ادامه خبر از صحبت هایی از واگذاری کامل گاز مصرفی مردم به بخش خصوصی داد و اظهار کرد: گاز رسانی به مردم جز زیرساخت‌ها و خدمات است که قانون اساسی دولت را موظف به انجام آن کرده است که با ورود بخش خصوصی به آنها پرداخت هزینه مردم سخت‌تر خواهد بود، به همین خاطر ما به جد از دولت محترم درخواست داریم که از فروش این خدماتی به مردم خودداری کنند.

لارگانی با اشاره به اینکه اصل 44 قانون اساسی با هدف خدمات رسانی به مردم صورت گرفته خاطرنشان کرد: دولت‌ها مبالغ زیادی برای این گاز رسانی هزینه کرده‌اند، به همین‌خاطر فروش این تاسیسات به بخش خصوصی به نظر من اشتباه است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار خبر 8 شهریور 1395، کدمطلب: 214953 ،www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین