پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
قبادی گفت: برندهای خارجی که غیرقانونی هستند معرفی می‌شوند چرا که اجاره بهای این برندها با میزان واردات قانونی پوشاک برابر و معادل ۵۰ میلیارد تومان است.

شعارسال: حمید قبادی در نشست خبری چهارمین نمایشگاه پوشاک ایران که با حضور اصحاب رسانه و رئیس اتحادیه صادرکنندگان پوشاک و نساجی ایران و اعضای هیئت مدیره این اتحادیه، صبح امروز نهم شهریور ماه برگزار شد به اقدامات خوبی که در سال‌های اخیر در ارتباط با مد و لباس کشور اتفاق افتاده اشاره و بیان کرد: اتحادیه صادرکنندگان پوشاک، مسئولیت اجرای این نمایشگاه را بر عهده دارد و فعالیت‌های این‌چنین به دنبال اجرای قانون ساماندهی مد و لباس صورت می‌گیرد چرا که پیش از این همکاری در این زمینه میان تشکل‌ها، انجمن‌ها و نهادهای غیردولتی کمتر دیده می‌شد اما از ابتدای سال جاری و پس از تعیین شعار سال با عنوان اقتصاد مقاومتی تمام نهادها عزم خود را جزم کردند و شاهد هستیم تمام تشکل‌ها به دنبال طرح توان خود در کشور هستند.

وی با بیان اینکه تا همین چند سال پیش، با ناامیدی از تولید ملی می‌گفتیم گفت: از انجا که مردم و حتی مسئولان، چندان امیدی به تولید ملی در زمینه پوشاک نداشتند نه عزمی جدی برای مبارزه با ورود کالای قاچاق وجود داشت و نه مردم از تولیدات ملی حمایت می‌کردند اما هم‌اکنون به راحتی قادر هستیم نمایشگاه‌های بسیار خوبی برگزار کنیم و تنها بخشی از توانایی صنعتگران و تولیدکنندگان را نشان دهیم.

قبادی با بیان اینکه رسانه‌ها باید در توانمندسازی تولید ملی و اطلاع رسانی پیش‌قدم هستند، گفت: ما پیش از این به سختی می‌توانستیم چند نشان ایرانی را نام ببریم اما امروز در بخش‌های مختلف و حتی در زمینه تولید پارچه این امکان ایجاد شده که تولید داخلی داشته باشیم تا آنجا که می‌توانیم با اطمینان بگوییم، حتی اگر درهای ورودی کشور را به روی کالاهای خارجی ببندیم، محصولات داخلی هم از لحاظ کمیت و هم کیفیت، توانایی تأمین نیازهای داخلی را دارند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس قبادی تصریح کرد: نمایشگاه پوشاک ایران به همت بخش خصوصی و تشکل‌های غیردولتی برگزار می‌شود و دولت، ریالی در زمینه برگزاری این نمایشگاه مساعدت نکرده؛ به عبارتی برگزاری این نمایشگاه پاسخ به این سوال است که جایگاه طراحی و دوخت ایرانی کدام است و تا چه حد می‌تواند با محصولات خارجی رقابت کند؟

قبادی از یک افشاگری مهم و تاثیرگذار در ارتباط با فعالیت برندهای خارجی در ایران خبر داد و افزود: به زودی یک برنامه اطلاع‌رسانی و افشاگری راجع به برندهای غیرقانونی با قید اسامی خواهیم داشت تا مردم مطلع شوند که چه برندهایی در کشور فعالیت می‌کنند و جایگاه قانونی ندارند. رسانه ملی هم از این موضوع استقبال کرده و قرار است تعداد قابل توجهی از برندهای فعال در کشور که چیزی جز یک سایه و نما از برند اصلی نیستند و مصرف کننده ایرانی را اغوا می‌کنند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: باید دستگاه نظارتی و قضایی نیز در این زمینه وارد میدان شود چرا که نام‌های پر سروصدا و دهان پر کن هر روز جای فعالیت را برای تولیدات داخلی تنگ‌تر می‌کنند و هم توان ملی و هم مقررات این اجازه را به ما می‌دهد که برندهای غیرقانونی را از کشور بیرون کنیم.

قبادی میزان ورود پوشاک خارجی از مبادی رسمی را برابر با اجاره بهای برندهای غیرقانونی دانست و افزود: در سال ۹۴ کل واردات رسمی صنایع پوشاک برابر با ۵۰ میلیارد تومان بوده این در حالی است که تنها یک برند در طول سال گذشته، ۵۰ میلیارد تومان درصد فروش و اجاره بها داده است یعنی مبلغی معادل کل واردات رسمی پوشاک کشور.

دبیر کارگروه مد و لباس گفت: متأسفانه فروشگاه‌هایی که هر روز از کنار آنها رد می‌شویم مولد قاچاق در کشور هستند و تاکنون بیش از ۴۰۰ برند غیرقانونی دنیا در کشور اخطار گرفته‌اند تا به زودی تعیین تکلیف شوند، کالای ساخت ایران از این پس کالای با افتخاری خواهد بود که از هفته آینده فرهنگ‌سازی آن آغاز می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 9 شهریور 1395، کدمطلب: 3756462 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین