پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۱۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
مشاور رئیس دولت اصلاحات مطرح کرد: با توجه به تحلیل قبلی خود درباره شورای عالی سیاستگذاری، زمانی که خبر استعفای آقای موسوی لاری را شنیدم بر تحلیل خود مصصم‌تر شدم.
شعار سال: «عبدالله ناصری»، مشاور سیدمحمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات، که اخیرا گفته بود عمر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به پایان رسیده گفت: من معتقدم با توجه به استعفای موسوی لاری از شورای عالی سیاستگذاری، حتما اصلاح‌طلبان به سمت راه‌های جدید برای ائتلاف حرکت خواهند کرد. با توجه به تحلیل قبلی خود که درباره شورای عالی سیاستگذاری داشتم زمانی که خبر استعفای موسوی لاری را شنیدم بر تحلیل خود مصصم‌تر شدم، مبنی بر اینکه شورای عالی سیاستگذاری با این ساختار و این ابزار به کار خود ادامه خواهد داد یا اینکه باید منتظر شکل‌گیری شورای جدیدی با ابزار جدیدی، باشیم. از این رو با توجه به تحلیل قبلی خود و استعفای موسوی لاری معتقدم که حتما اتفاق خاصی رخ خواهد داد. یا ترکیب شورا تغییر خواهد کرد یا تشکیلات دیگری شکل خواهد گرفت.

او در پاسخ به این سوال که آیا این تغییرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است یا خیر؟ گفت: تجربه نشان داده است هر شورایی چه در بین اصولگرایان و چه در بین اصلاح‌طلبان شکل گیرد فقط برای زمان قبل از انتخابات است چراکه احزاب در طول سال اقدام به فعالیت می‌کنند و مواضع سیاسی و اجتماعی آن‌ها با یکدیگر یکسان نیست. طبیعتا اگر شورایی شکل گیرد فعالیت رسمی آن به سمت انتخابات ۱۴۰۰ خواهد رفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد:، اما نکته مهم این است که هر ترکیبی و هر شورایی که شکل می‌گیرد اگر تکلیف خود را با جامعه مدنی، مجلس بعدی و مناسباتی که در قدرت شکل گرفته، روشن نکند برای انتخابات ۱۴۰۰ نیز نمی‌تواند یک برنامه ریزی جدی انجام دهد.

او در پایان تاکید کرد: «واقعیت این است که اصلاح‌طلبان بخشی از این جامعه هستند و اگر مردم با کرونا و آثار کرونا شاهد اتفاقات خاصی در این یک سال نباشند به‌مراتب انتخابات ریاست جمهوری سال آینده کم رونق‌تر از انتخابات اسفند ۹۹ خواهد بود و این را اصلاح‌طلبان واقعی درک کرده‌اند؛ بنابراین معتقدم اگر چنانچه اصلاح‌طلبان اصیل شاهد تحولات عمیق رفتاری و ساختاری نباشند و نتوانند، فاصله بین حاکمیت و جامعه مدنی را کم کنند حتماً حضور فعالی در انتخابات ۱۴۰۰ نخواهد داشت.»

لازم به ذکر است عبدالله ناصری، اخیرا در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها، به پایان رسیدن عمر شورای عالی سیاستگذاری را مطرح کرده بود.

مشاور رئیس دولت اصلاحات گفته بود: «عمر شورای عالی سیاست‌گذاری با این ساختار و ماهیت و مدیریت هم در شکل و هم در محتوا تمام است. درباره تغییر «مانیفست اصلاحات» برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ من معتقدم چه با کرونا و چه بی کرونا بعد از انتخابات دوم اسفند و حتی قبل از این انتخابات -چنانکه قبلاً هم اعلام کردم- عمر شورای سیاست‌گذاری با این ساختار و ماهیت و مدیریت تمام شد؛ تأکید می‌کنم هم در شکل و هم در محتوا کار این شورا تمام است؛ یعنی اگر شکل این مجموعه هم عوض شود، مدیریت و فرم آن‌هم تغییر کند، شورایی که یک سر آن صادق نوروزی و شکوری راد باشد و سر دیگر آن کواکبیان و حسین کمالی اساساً این ساختار نمی‌تواند هیچ کاری را پیش ببرد. زیرا آن سری که من هم نسبت به آن انتقاد ضمنی دارم اساساً چیزی به‌عنوان مردم و جامعه مدنی و بحران‌های اجتماعی را در نظر ندارد و معتقد است تحت هر شرایطی باید در انتخابات شرکت کرد. اگر امروز اصلاح‌طلبان بخواهند بدون تحلیل از نحوه مدیریت کرونا، بدون تحلیل از حوادث آبان ماه و همه حوادث سال‌های اخیر دوباره وارد عرصه انتخابات ۱۴۰۰ شوند، شرایط به‌مراتب بدتری از انتخابات دوم اسفند پیدا خواهند کرد.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1399 ، کدخبر: 994284 ، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین