پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
اقبال عباسی روز شنبه در نشست شورای معادن این استان افزود: معادن از بسترهای مهم رشد و توسعه و رونق تولید به شمار می‌رود که باید در این خصوص بیش از گذشته در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد.

شعار سال:اقبال عباسی روز شنبه در نشست شورای معادن این استان افزود: معادن از بسترهای مهم رشد و توسعه و رونق تولید به شمار می‌رود که باید در این خصوص بیش از گذشته در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری در حوزه معدن ،دارای ظرفیت‌های بسیاری است که می‌طلبد در این خصوص مطالعات بیشتری انجام داد و محدوده‌هایی که دارای فلزات و کانی‌های ارزشمند هستند را شناسایی و زیرساخت‌های استخراج آن را فراهم کرد.

عباسی تصریح کرد: اعتباراتی که به بخش معدن اختصاص می‌یابد صرف زیرساخت‌ها نظیر ایجاد امکانات آب، برق و گاز شود تا زمینه جذب سرمایه‌گذار و بخش خصوصی فراهم شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه بر ضرورت تعیین تکلیف معادن غیرفعال این استان تاکید کرد و گفت: معادنی که امکان فعال شدن آنها وجود دارد، برای حل مشکلات این واحدها در ستاد رفع موانع تولید باید اقدام کرد و معادنی که امکان فعال شدن را ندارند، مجوز آنها باطل شود.

عباسی، تکمیل زنجیره تولید فراورده‌های معدنی را از دیگر ضروریات این حوزه برشمرد و افزود:هم‌اینک مواد معدنی به صورت خام از استان خارج می‌شود و ارزش افزوده‌ای به دنبال ندارد، از همین رو سرمایه‌گذاری بر فرآروی این محصولات معدنی نیز یک ضرورت است.

وی ،با بیان اینکه اولویت واگذاری معادن در شهرستانها با نظر شهرداران است، خاطر نشان کرد: شهرداران در این خصوص اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، تا معادن در اختیار افراد توانمند قرار گیرد و بتوان از این ظرفیت در جهت رونق تولید بهره‌گیری کرد.

به گزارش ایرنا، سنگ لاشه، سنگ نما، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز، سنگ‌های تزیینی و مواد اولیه سیمان از مواد در حال استخراج از معادن این استان است.

به طور میانگین سالانه حدود ۵ میلیون تن موادمعدنی از معادن فعال استان استخراج می‌شود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان است و برخی از این شهرستان ظرفیت تولید معدن را دارند.

شعارسال ، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری می متالز، تاریخ 6اردیبهشت 1399، کد خبر:100677،www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین