پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: کشورهای غربی در برخورد با واقعه براندازی حکومت ویکتور یانوکوویچ در اوکراین در سال 2014 و کودتای شکست خورده اخیر ترکیه از معیار دوگانه پیروی کردند و رفتار متناقضی نشان دادند.

شعار سال: لاوروف در مصاحبه با نشریه ویژه شورای سیاست خارجی و دفاعی روسیه گفت: رفتار کشورهای غربی در قبال کودتای اوکراین و تلاش برای کودتا در ترکیه بار دیگر پیروی مشهود آنها را از معیارهای دوگانه نشان داد.

روزتامه کامرسانت روز جمعه به نقل از وی نوشت: هیچ یک از سیاستمداران غربی سخنی از آنچه که در باره کودتای نافرجام در ترکیه گفتند، در جریان واقعه دو سال قبل اوکراین بیان نکردند.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: سیاستمداران غربی در حالی کودتای ترکیه را غیرقابل قبول خواندند که از کودتا در اوکراین حمایت کردند، در حالیکه در مقابل آنکارا هیچ تعهد سیاسی نداشتند، اما وزیران خارجه فرانسه، آلمان و لهستان فوریه سال 2014 با دولت یانوکوویچ در کی یف موافقت نامه ای امضا کردند، ولی از اجرای آن خودداری ورزیدند.

لاوروف در پایان گفت: روز پس از امضای موافقت نامه چهار جانبه نیز دولت اوکراین سقوط کرد و کشورهای غربی بر خلاف تعهدهای خود این رویداد را پذیرفته و سیراوضاع نیز شرایط کنونی را به وجود آورد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 12 شهریور 1395، کد مطلب: 1175227:www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین