پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۷۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
با وجود هشدار‌های پزشکی نسبت به استفاده از یک داروی ویژه درمان مالاریا به عنوان داروی پیشگیری از ویروس کرونا، رئیس جمهوری آمریکا اذعان کرد که آن را مصرف می‌کند.
شعارسال:به نقل از بخش عربی خبرگزاری «رویترز» و شبکه عرب زبان «الحره» آمریکا، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری این کشور بامداد امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگاران در کاخ سفید فاش کرد که از داروی «هیدروکسی کلروکین» برای مقابله با نسل جدید ویروس کرونا (COVID-19) استفاده می کند.
 
در حالی که داروی هیدروکسی کلروکین در اصل برای درمان برخی انواع مالاریا به کار می رود و حتی نهادهای معتبر در آمریکا و جهان نیز هشدارهای پزشکی نسبت به عوارض منفی استفاده از آن به عنوان داروی پیشگیری از ویروس کرونا صادر کرده اند، ترامپ در این باره اظهار داشت: نزدیک به یک هفته و نیم است که آن را مصرف می کنم، هر روز یک قرص می خورم.
 
رئیس جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر این که مبتلا به ویروس کرونا نیست و هیچ یک از نشانه های این بیماری در وی ظاهر نشده، اعلام کرد که به نظر وی داروی هیدروکسی کلروکین کارآیی عالی دارد با این حال در زمان مشخصی از مصرف آن دست خواهد کشید.
 
ترامپ ضمن اعلام این که به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، زینک (روی) نیز مصرف می کند، در پاسخ به پرسشی در رابطه با دلیل مصرف هیدروکسی کلروکین نیز تصریح کرد: بر این باورم که خوب است، چیزهای بسیار خوبی درباره آن شنیدم؛ شما عبارت «چه چیزی را از دست می دهی» شنیدید؟
 
رئیس جمهوری آمریکا با بیان این که از پزشک کاخ سفید درباره مصرف هیدروکسی کلروکین پرسیده و وی نیز گفته که اگر تمایل دارد می تواند آن را مصرف کند، نسبت به گزارش های حاکی از خطرناک بودن این دارو ابراز شک و تردید کرد و افزود: گزارش های جعلی شامل بیمارانی شد که در وضعیت بسیار بدی قرار داشتند و در حال مرگ بودند؛ اگر خوب نبود آیا پزشکان از آن استفاده می کردند؟ این دارو ۴۰ سال است که استفاده می شود و خوب است.
 
ترامپ ضمن اعلام این که از یک پزشک آمریکایی پیامی دریافت کرده که در آن، از وی خواسته برای صدور مجوز استفاده از هیدروکسی کلروکین پس از تحقق نتایج مثبت، اعمال فشار کند، گفت: بر این باورم که باید به مردم اجازه مصرف این دارو با هدف جلوگیری از ابتلا به بیماری (کرونا) داده شود.
 
رئیس جمهوری آمریکا همچنین برخورد سازمان جهانی بهداشت (WHO) با نسل جدید ویروس کرونا را بسیار تاسف بار خواند و اعلام کرد که در آینده نزدیک بیانیه ای در رابطه با این سازمان صادر می کند.
 
ترامپ ضمن اعلام این که به زودی تصمیمی درباره کمک مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت اتخاذ خواهد کرد، خاطر نشان ساخت که در اندیشه کاهش آن به ۴۰ میلیون دلار بوده با این حال برخی احساس کردند که این کار زیادی است.
 
رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این پرسش که چرا برای نشست مجازی روز دوشنبه وزرای کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت سخنرانی نکرده نیز اظهار داشت: تصمیم گرفتم که امروز بیانیه ندهم و در زمان دیگری در آینده نزدیک برای آنها بیانیه می دهم با این حال بر این باورم که آنها در این اواخر کار بسیار تاسف باری انجام دادند.
 
این در حالی است که بر اساس آخرین آمار وبسایت معتبر «ورلد او متر»، آمریکا با بیش از یک میلیون و ۵۴۵ هزار فرد مبتلا (نزدیک به ۳۲ درصد آمار جهانی) و نزدیک به ۹۲ هزار قربانی (بیش از ۲۸  درصد آمار جهانی)، همچنان در هر دو زمینه شمار مبتلایان به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن، با اختلاف چشمگیری نسبت به سایر کشورهای جهان، در رتبه نخست قرار دارد در حالی که از نظر آمار ابتلا این ویروس کشنده، به ترتیب روسیه، اسپانیا، بریتانیا، برزیل، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ترکیه و ایران و از لحاظ شمار قربانیان آن نیز به ترتیب بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، برزیل، بلژیک، آلمان، ایران و کانادا رتبه های دوم تا دهم را در اختیار دارند.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  شفقنا  ،تاریخ انتشار: 30  اردیبهشت   1399،کدخبر: 944541 ،www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین