پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۵۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
جعفر آهنگران گفت: اصلا قاچاق در مناطق آزاد مفهومی ندارد چون وقتی که کالا از مبادی قانونی و گمرک مناطق آزاد عبور می‌کند می ‌توانیم از محل عوارض ورودی درآمد کسب کنیم که یک درآمد پایدار برای مناطق آزاد به شمار می‌رود

شعار سال: معاون مناطق آزاد در واکنش به نامه صنف پوشاک، هر گونه قاچاق پوشاک در مناطق آزاد را رد و تمامی پوشاک در این مناطق را، تولید خودشان و غیروارداتی دانست.

***  پاسخ معاون مناطق آزاد به نامه صنف پوشاک 

اخیرا تشکل‌های صنفی و صنعتی پوشاک در نامه‌ای به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با توسعه مناطق آزاد به دلیل مغایریت‌های قانونی، خواستار ممانعت از این موضوع شدند.در همین راستا، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در مصاحبه‌ای به موارد مطرح شده از سوی صنف پوشاک و نساجی، پاسخ داد.

 

*** محتوای نامه صنف پوشاک قابل تایید نیست

جعفر آهنگران با بیان این که هیچ یک از مورادی که در نامه تشکل‌های صنفی و صنعتی مطرح شده با واقعیت منطبق نیست، گفت:

 ما قاچاق و به خصوص قاچاق پوشاک در مناطق آزاد نداریم و آنچه اتفاق می‌افتد کالای همراه مسافر است که بسیار ناچیز است.

جعفر آهنگران ادامه داد:در سال ۱۳۹۸ مجموع کالاهای همراه مسافر که از مناطق آزاد به سرزمین اصلی وارد شده حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که بخش بسیار کوچکی از آن را پوشاک تشکیل می دهد که نمی‌تواند بر هم زدن تعادل بازار باشد.

*** تمامی پوشاک در مناطق آزاد تولید خودشان است، نه وارداتی

معاون برنامه‌ریزی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژخ اقتصادی درباره نحوه تامین پوشاک و عرضه آن در مناطق آزاد، توضیح داد: تمامی این پوشاک از محل تولیدات خود مناطق آزاد هستند که می‌تواند موجب ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم مناطق باشد. این در حالی است که حتی بخشی از کالاهای همراه مسافر از همین پوشاک‌های تولید مناطق آزاد تامین می‌شود.

 

*** قاچاق درآمد پایداری برای ما ندارد

آهنگران با اشاره به نکته دیگری در رابطه با قاچاق، گفت: اصلا قاچاق در مناطق آزاد مفهومی ندارد چون وقتی که کالا از مبادی قانونی و گمرک مناطق آزاد عبور می‌کند می ‌توانیم از محل عوارض ورودی درآمد کسب کنیم که یک  درآمد پایدار برای مناطق آزاد به شمار می‌رود، بنابراین چرا باید امکان و اجازه قاچاق وجود داشته باشد، در مناطق آزاد سامانه‌های گمرکی مستقر هستند و تمام ورود و خروج کالا از سوی گمرک نظارت می‌شود.

*** تولید نیازمند رقابت

 معاون مناطق آزاد در پایان همچنین با اشاره به جریان ورود کالا از منظر اقتصادی، افزود: اینکه اصرار می‌کنیم باید دریچه واردات بسته شود، موضوعی نیست که کاملا به نفع تولید داخل تمام شود، چراکه در اقتصاد بازار باید رقابت وجود داشته باشد و در رابطه با پوشاک نیز تامین کیفیت و تداوم بازار آن با بسته شدن دریچه واردات تامین نخواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری صنایع، ،  تاریخ انتشار: 7 خرداد ۱۳۹۹،کد خبر:177256،www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Czechia
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
0
فلسفه ایجاد مناطق آزاد صادرات بوده نه واردات .حالا اگر واردات بی رویه صورت بگیره که تولید داخل نابود میشه.بعضی ها هم از شرایط مناطق آزاد برای واردات سوء استفاده می کنند که باید جلوشون گرفته بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین