پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۸۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴
معاون فنی اداره کل محیط زیست البرز گفت: با اتمام طرح توسعه تصفیه خانه شهرک صنعتی نظرآباد پیش بینی می‌شود از سال آینده دیگر شاهد ورود فاضلاب این شهرک به تالاب صالحیه نباشیم.
شعار سال: حمید رضا لشکری  با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته در ایامی از سال به روز‌های بارانی و برفی شاهد ورود فاضلاب صنعتی دو شهرک نظرآباد و سپهر به تالاب صالحیه بوده ایم.

وی ادامه داد: بدون شک ورود فاضلاب به این تالاب به محیط زیست آسیب می‌رساند و علاوه بر بوی بدی که دارد، حیات جانداران آن محدوده را نیز به خطر می‌اندازد.

وی توضیح داد: برای حل این مساله و رفع دغدغه دوستداران محیط زیست، طرح توسعه تصفیه خانه شهرک‌های صنعتی نظرآباد و جمع آوری فاضلاب آن‌ها اجرایی شده که تا کنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مسئول اضافه کرد: ناگفته نماند که تصفیه خانه شهرک صنعتی نظرآباد از چند سال پیش در حال فعالیت است، ولی به واسطه ظرفیت کمی که دارد (۱۶۰۰ متر مکعب) پاسخگوی نیاز واحد‌های مستقر در این شهرک که طی سال‌های گذشته تعداشان زیاد شده نیست.

لشکری ادامه داد: علاوه بر این، در زمان بارش باران روان آب‌ها با فاضلاب واحد‌های صنعتی مخلوط شده و به این تصفیه خانه وارد می‌شوند که گاه حجم آن‌ها به بیش از ۲۰۰۰ متر مکعب می‌رسد.

لشکری افزود: با اتمام طرح توسعه تصفیه خانه شهرک صنعتی نظرآباد پیش بینی می‌شود از سال آینده دیگر شاهد ورود فاضلاب این شهرک به تالاب صالحیه نباشیم.

معاون فنی اداره کل محیط زیست البرز با اشاره به وضعیت فعلی ورود فاضلاب به تالاب صالحیه گفت: با توجه به اینکه در فصل گرم سال قرار داریم بخشی از فاضلاب و روان آب‌ها جذب خاک و زمین می‌شوند و فعلا گزارشی مبنی بر ورود فاضلاب به این تالاب ارسال نشده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، کد خبر: 99032012611، تاریخ انتشار: 20 خرداد ۱۳۹۹، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
0
تجربه ثابت كرده وقتي مديري در سطح استاني اين رو ميگه يعني هزار تا گزارش در اين مورد روي ميزش هست و نميدونه بايد چيكار كنه:))
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین